Ik heb nu een bedrijf met x-kapitaal en heb zelf 100% van alle aandelen in bezit. Nu wilt iemand zich inkopen maar hoe bereken ik wat ik hem voor bijvoorbeeld 50% van de aandelen ga vragen. Is dit gewoon de helft van het kapitaal/balans dat in het bedrijf zit of is hier een andere beredering voor? Ik hoor namelijk ook wel eens dat er meerdere aandelen voor uitgegeven maar heb hier helemaal geen kaas van gegeten. Wat kan ik het beste doen en hoe moet ik het allemaal berekenen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
peterdumoulin
peterdumoulin
Ik heb nu een bedrijf met x-kapitaal en heb zelf 100% van alle aandelen in bezit. Nu wilt iemand zich inkopen maar hoe bereken ik wat ik hem voor bijvoorbeeld 50% van de aandelen ga vragen. Is dit gewoon de helft van het kapitaal/balans dat in het bedrijf zit of is hier een andere beredering voor? Ik hoor namelijk ook wel eens dat er meerdere aandelen voor uitgegeven maar heb hier helemaal geen kaas van gegeten. Wat kan ik het beste doen en hoe moet ik het allemaal berekenen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8101-aandelen-uitgeven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag