• 0

Contract, of in algemene voorwaarden opnemen?

Ik zit te stoeien met het volgende.

Ik heb geen kaas gegeten van algemene voorwaarden, dus ik ga ze laten opstellen. Wel zo slim ;)

Ik ga bemiddelen in banen. Zowel een bedrijf dat personeel zoekt, als een persoon welke werk zoekt, staan bij mij ingeschreven.

Als ik een bedrijf heb kunnen helpen aan een geschikt persoon, kan deze besluiten hem/haar in dienst te nemen. Dat is dan een gelukte bemiddeling en dus vraag ik van het bedrijf daar een x bedrag voor.

Nu zul je natuurlijk altijd wel eens iemand treffen die onder dit bedrag uit wil proberen te komen door te zeggen, ik heb die persoon niet in dienst genomen (maar stiekem toch gedaan)

Uiteraard wil ik die geintjes proberen te voorkomen, maar hoe los ik dat op?

Kan ik dit probleem het beste gewoon goed laten omschrijven in mijn algemene voorwaarden.(zou dat voldoende zijn?)

Of is het echt nodig om een klein contractje te laten ondertekenen? (wat via de post moet, omdat een bedrijf bv 100 km van mij vandaan kan zitten)

Heeft iemand een voorbeeldje, of kan iemand mij een voorbeeldje geven, van wat ik moet verwachten van hoe zoiets omschreven kan staan?

(zoals je ziet vind ik dit een erg moeilijk onderwerp om te regelen)

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb even een overzichtje gemaakt van je vragen van de afgelopen twee weken:

Help, welke prijs ga ik vragen voor mijn dienst?

Nu alvast aanmelden belastingdienst, wanneer btwnummer binnen?

Mag ik dit bedrijfje wel zomaar starten? Waar checken?

Online Algemene voorwaarden, voldoende of toch niet?

Urenreg. Kostenplaatje, hoe telefoontijd/kosten noteren?

Betalingsmogelijkheden voor particulier?

Betaal termijn op factuur/herinnering, hoe hebben jullie die bepaald?

Betaal termijn, wanneer iemand zelf overmaakt?

Misschien moet je je ondernemerschap eens heroverwegen je zult nl. nog veel meer (veel) moeilijke(re) vragen op je weg tegenkomen. Als je je al suf piekert over dit soort redelijke basale dingen dan denk ik dat ondernemen niet goed voor je hart is.

• 0

Wie zegt dat ik me suf pieker? Mag het misschien ook zo zijn dat ik mezelf onzeker voel en dat ik daardoor liever even dubbel check?

Zo wereldsvreemd is dat toch niet dacht ik zo ??? Een bedrijfje beginnen is niet even niks.

Dit topic heb ik gestart, niet omdat ik me onzeker voel, maar omdat ik dit echt even moeilijk vind. Dat mag toch zeker ook voorkomen?

Graag heb ik dan reacties waar ik wat aan heb, dan een reactie zoals de jouwe. Lief dat je je zorgen om me maakt, maar dat doe ik zelf al wel voor 10.

• 0

No offense, maar ik kan met Willemj meevoelen. Uiteraard staat vragen vrij, zeker op een forum zoals Higherlevel, maar met de zoekfunctionaliteit van dit forum kun je al veel antwoorden vinden.

Met enige zoekwerk had je jezelf de vraag kunnen besparen en kunnen lezen dat algemene voorwaarden niets anders dan de contractvoorwaarden die je (in dit geval) als leverancier bij het aangaan van een overeenkomst standaard hanteert. Wanneer je in de overeenkomst die je met afnemers aangaat een verwijzing opneemt naar de algemene voorwaarden maakt het dus geen donder uit of dit een voorziening treft in de algemene voorwaarden of in het contract c.q. opdrachtbevestiging.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

• 0

Geen probleem met Willemj persoonlijk hoor ;D

Ik lees graag op dit forum, maar vind het toch wat vervelend wanneer je de helft van de tijd eerst langs kibbel reacties moet.

De één stelt nu eenmaal amper vragen, terwijl de ander veel vragen stelt en daarmee probeert te checken of alles nog wel goed gaat.(dat laatste doe ik, sorry)

Wanneer iemand zich bij mij inschrijft moet hij/zij akkoord gaan met de algemene voorwaarden(geen verschil particulier of bedrijf).

Als hierin al word aangegeven hoe het boeltje werkt, zou ik dus niet perse alsnog een contractje te hoeven sturen?

(ik ben bezig met een lijst te maken van wat ik in mijn algemene voorwaarden vermeld wil hebben, zodus mijn vraag)

• 0

Alles wat je wil weten op het gebied van algemene voorwaarden:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=2232

Heb je verder nog vragen, dan horen we het wel.

Als antwoord op je vraag, algemene voorwaarden zijn geen vervanging voor een overeenkomst, maar een toevoeging daaraan. Je klant tekend een contract waarin staat dat hij met de algemene voorwaarden accoord gaat en de algemene voorwaarden moeten bijgeleverd worden bij de offerte.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar