• 0

traffic op je site genereren

Ik heb 2 weken geleden een website (www.myjobboard.net) gelancheerd en ben opzoek naar manieren om mensen erop te krijgen. Ik heb een aantal mail acties ondernomen, maar de responce daarop is zeer klein (2 om precies te zijn). Ik wil ook neit als een spammer overkomen, dus misschien heeft iemand wat tips. Ik zal hieronder het een en ander verder uitleggen over de site wat misschien helpt bij tips geven.

 

myjobboard probeert mensen tot elkaar te brengen in de wereld van IT, design en nieuwe media. myjobboard functioneert als een

laagdrempelig platform waar iedereen, naast het aanbieden van opdrachten, ongedwongen al het aanbod kan bekijken. Het gebruik van

myjobboard is geheel gratis.

 

Ons doel is om een zo breed mogelijk publiek te trekken van jong tot oud, van professionals tot studenten die wat bij willen verdienen. Voor een ieder wat wils, zonder enige belemmering. Een opdrachtgever meldt zich kosteloos aan en plaatst een bericht dat door iedereen bekeken kan worden. myjobboard zorgt voor de ontmoetingsplaats en is niet verder betrokken bij de transacties tussen aanbieder en aannemer.

 

Op dit moment is de website nog in de beginfase.

 

Ik ben benieuwd of een van jullie goede tips heeft.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou ja, dit is natuurlijk een leuke actie om traffic te genereren. Lekker spammen in de diverse communities.

 

Even iets anders, in heb net gekeken op je site. Ziet er leuk uit, maar het gaat volgens mij zo niet werken. Misschien zou je jobboard functionaliteit toe kunnen voegen aan specifieke fora? Misschien is het wat voor HI. Check even met Jeroen Bakker en Mikky Vrolijk. De truuk is dat ieder forum een eigen jobboard krijgt voor de leden en dat jij het totaaloverzicht houdt.

 

Het is maar een idee.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

IEK! Wat grijs ;D

En het is "op zoek" en niet "opzoek". (de banner rechts)

En in hoeverre is dit anders dan www.freelance.nl ? Je toegevoegde waarde is gezien het aantal concurrenten met een dergelijk aanbod nihil denk ik.

 

Handig om zoiets te ontwikkelen en dán pas na te denken over hoe je mensen gaat bereiken ;-)

 

Traffic genereren is niet zo moeilijk: Trek een tonnetje of 5 uit voor een reclamecampagne en rammen met die bak! Of is daar geen budget voor?

 

Ga op zoek naar iets onderscheidens, een niche-- en laat die 'zo breed mogelijke doelgroep' vallen, dat is vaart moeten maken met een mammoettanker terwijl wendbaarheid wenselijk is... (Uiteraard zijn er uitzonderingen maar daar zou ik niet op rekenen) Gezellig vrijblijvend laagdrempelig dat is leuk maar het dwingt niemand in je 'funnel', het doet me denken aan van die mensen op markten die was-sculpturen verkopen (of druipkaarsen of tapatoepoehouten afgodsbeeldjes)...heel ongedwongen... en niemand koopt!

 

Is het geen mogelijkheid bedrijven/netwerken/initiatieven een eigen "kanaal" te laten aanmaken? http://myjobboard.net/bedrijfx ?

Die bedrijven zullen dan naar HUN jobboard gaan verwijzen via hun site(s) en weblogs etc..

 

Nog een tip: voeg bij design "interaction" toe; er valt nu een hele categorie tussen wal en schip. (Namelijk: interaction designers)

 

Ergo:

-wat meer kleur

-betere categorieën

-kies een niche

-kijk of kanalen laten aanmaken een optie is (en al die oproepen koppel je via de voorkant (home) van de site wel aan elkaar uiteraard! -- dat is wat Nils eigenlijk ook suggereert)

-geef oproepen wat meer tijd dan 14 dagen

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daar zit inderdaad wat in en over dat spammen op diverse forums heb je ook wel een beetje gelijk. Alleen in dit geval werd ik geattendeerd door een zakenrelatie van me die vertelde dat ze hier bij HL waarschijnlijk wel goede tips hadden om meer traffic te genereren. Ik kan de FAQ trouwens niet openen, die blijft maar doorladen. Ik probeer het vanavond thuis wel even te bekijken.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

IEK! Wat grijs ;D

En het is "op zoek" en niet "opzoek". (de banner rechts)

En in hoeverre is dit anders dan www.freelance.nl ? Je toegevoegde waarde is gezien het aantal concurrenten met een dergelijk aanbod nihil denk ik.

 

Handig om zoiets te ontwikkelen en dán pas na te denken over hoe je mensen gaat bereiken ;-)

 

Traffic genereren is niet zo moeilijk: Trek een tonnetje of 5 uit voor een reclamecampagne en rammen met die bak! Of is daar geen budget voor?

 

Ga op zoek naar iets onderscheidens, een niche-- en laat die 'zo breed mogelijke doelgroep' vallen, dat is vaart moeten maken met een mammoettanker terwijl wendbaarheid wenselijk is... (Uiteraard zijn er uitzonderingen maar daar zou ik niet op rekenen) Gezellig vrijblijvend laagdrempelig dat is leuk maar het dwingt niemand in je 'funnel', het doet me denken aan van die mensen op markten die was-sculpturen verkopen (of druipkaarsen of tapatoepoehouten afgodsbeeldjes)...heel ongedwongen... en niemand koopt!

 

Is het geen mogelijkheid bedrijven/netwerken/initiatieven een eigen "kanaal" te laten aanmaken? http://myjobboard.net/bedrijfx ?

Die bedrijven zullen dan naar HUN jobboard gaan verwijzen via hun site(s) en weblogs etc..

 

Nog een tip: voeg bij design "interaction" toe; er valt nu een hele categorie tussen wal en schip. (Namelijk: interaction designers)

 

Ergo:

-wat meer kleur

-betere categorieën

-kies een niche

-kijk of kanalen laten aanmaken een optie is (en al die oproepen koppel je via de voorkant (home) van de site wel aan elkaar uiteraard! -- dat is wat Nils eigenlijk ook suggereert)

-geef oproepen wat meer tijd dan 14 dagen

 

 

bedankt voor je tips, daar ga ik zeker naar kijken.

 

Ik ben juist gaan nadenken na het gebruik van freelance.nl over hoe dat beter kon. Ik vind op freelance.nl wordt er allemaal zo geheimzinnig gedaan met reacties prive etc en ook de betaling van x% na aangaan van project aan freelance.nl vind ik echt een drempel. Ik wilde met deze site een open community maken waar iedereen zonder regels zijn oproep kan droppen. Van vaste medewerkers tot freelance scripter of designer voor een bepaalde klus. Verder geen mogelijkheid tot reageren, dat mogen plaatser en reageerders zelf verder uitzoeken. Zie het als een 'aangeboden' bord bij de AH.

 

Het aanbieden als optie voor bedrijven ga ik zeker overwegen.

 

Dit is mijn eerste grootschalige website die ik zo aan het uitproberen ben en heb al heel wat geleerd :) Nogmaals bedankt voor je goede tips.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

hoi djluc, je hebt ook wel gelijk dat freelance.nl werkt, alleen vind ik de keuze die zij gedaan hebben (doelgroep alleen prof. freelancers) niet een slimme. Als je hun forum en berichten naloopt zijn er felle discussies over bv studenten die bijverdienen en de markt verzadigen. bv een student maakt een klus voor 500 euro terwijl een freelancer er 5000 voor meot vragen en qua werk zal er bijna geen verschil zijn. Ik denk dat je als site je daarmee niet moet bemoeien. Laat ze het lekker zelf uitzoeken. En berichten prive plaatsen werkt ook niet echt mee denk ik.

 

Wat wij willen doen is een veel breder publiek trekken en laat de geheimzinnigheid lekker bij de opdrachtgevers ipv op de site met de titel PRIVE BERICHT.

 

Maargoed een andere aanpak en of het gaat lopen weet ik niet. Ik neem aan dat freelance.nl ook niet binnen een half jaar zo gebruikt werd als dat het nu gebruikt wordt :)

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Die maatregelen zijn ontstaan uit een bepaalde oorzaak. Als je dus nadenkt over de toekomst van jouw site moet je kijken naar:

-je publiek

-je kosten

-je opbrengsten

-je regels

 

Als je die nou bijvoorbeeld zo aan elkaar hangt:

"Als je de regels geheel verwijderd krijg je veel script-juppies (of hoe je het ook wel noemen) die snel veel reacties zullen plaatsen. Hierdoor heb je veel aanbod, veel kosten (hosting/dataverkeer/moderatie etc.) maar wat staat hier aan opbrengsten tegenover? Willen adverteerders bijvoorbeeld op een dergelijke site adverteren?"

 

Dan kan het weleens tegenvallen, vandaar dat je eigenlijk eens wat scenario's moet maken, je doel is nog niet echt duidelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je site bekeken en ben zelf ook bezig met een site. Ik heb heir weinig ervaring mee doch een toenemede interssese.

 

Misschien een superdomme vraag, maar ik zie geen advertenties, GoogleAd, Googlesearch of wat dan ook op je site. Ik lees dat het ook geheel kosteloos is voor de gebruikers. Maar hoe verdien je dan je geld?

Link naar reactie
  • 0

zeker geen domme vraag johnnash. Het is niet de bedoeling om met deze site geld te gaan verdienen. Kijk als het goed gaat lopen en ik heb veel traffic dan ga ik wel een skijken voor googleAd en dergelijke dingen voor adverteerders. Ik heb het forum en hosting zelf bekostigd en de kosten daarvoor zijn niet heel erg hoog. Ik wil gewoon een leuke plek creeren voor mensen die bezig zijn met webdesign. Dus ik zou zeggen meld je aan op de site en plaats een topic en misschien krijg je handige tips :)

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Die maatregelen zijn ontstaan uit een bepaalde oorzaak. Als je dus nadenkt over de toekomst van jouw site moet je kijken naar:

-je publiek

-je kosten

-je opbrengsten

-je regels

 

Als je die nou bijvoorbeeld zo aan elkaar hangt:

"Als je de regels geheel verwijderd krijg je veel script-juppies (of hoe je het ook wel noemen) die snel veel reacties zullen plaatsen. Hierdoor heb je veel aanbod, veel kosten (hosting/dataverkeer/moderatie etc.) maar wat staat hier aan opbrengsten tegenover? Willen adverteerders bijvoorbeeld op een dergelijke site adverteren?"

 

Dan kan het weleens tegenvallen, vandaar dat je eigenlijk eens wat scenario's moet maken, je doel is nog niet echt duidelijk.

 

Hanteer bijvoorbeeld inschrijfgeld om diensten aan te bieden (niet om af te nemen), vraag je bijvoorbeeld 1,30 voor 5 aanbiedingen dan is dat voor de goedkope scripters relatief ongunstig en dan maak je het voor de serieuze partijen interessanter en minder je de kosten.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

kijk dat is het mooie van dit verhaal. We hebben geen kosten. We worden voorzien van een server met hosting zonder datalimiet en we hebben de site zelf gemaakt. Dus het enige wat het ons kost is een beetje tijd, maargoed ik ben nogsteeds van mening dat het niet nodig is om geld te vragen voor onze dienst om het serieus te houden. Iedereen is welkom.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd met je website!

 

Wat je kan proberen om te starten om meer traffic te genereren is o.a.;

 

- link exchanche

- link plaatsen op doelgroepgerichte startpagina's (en google)

- samenwerkingsverbanden aangaan met sites die in het verlengde liggen met jouw "bussiness"...

- Maak de site interactiever: bijvoorbeeld een mail a friend systeem, zo creeer je een "mond op mond" platvorm

- Maak je website meteen professioneler, kost misschien wat meer werk, tijd, geld etc... (bezoekers komen maar een keer...en dan moet het ze bevallen)

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.