loading
Ga naar inhoud
DirtyDiana
Verberg

Naamloze vennootschap

vraag

Ik kom hier even om advies vragen ivm een naamloze vennootschap. Ik heb een vraagje over de aandelen. Ik ga met enkele vrienden een nv oprichten. Maar niemand van ons is kapitaal krachtig. Nu hebben we een investeerder gevonden die veel geld wil pompen in ons project. Nu was mijn vraag: hoe moet dat nu verdeeld worden met de aandelen? Zijn hier speciale procedures voor ofzo? Als we de aandelen zouden verdelen op basis van het ingebrachte kapitaal, dan zouden we nog geen 5% overhouden en de rest zou gaan naar de investeerder. Hoe kunnen we dit aanpakken zodat er niet (veel) wordt geraakt aan onze aandelen?

Groetjes

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

ik raad je aan, teneinde een goede onderhandelingspartij voor je financier te kunnen zijn, direct een accountant, jurist of business coach in te schakelen. Kost wel wat, maar spaart veeeeel ellende.

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Kijk op http://www.technopartner.nl/technopartner/menu/pionierkapitaal/bap

en raadpleeg de gids startkapitaal en de handleiding participatieovereenkomst.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Participaties zijn op 1001 manieren te regelen. Voordat je toekomt aan de juridische merites adviseer ik de wijze raad van Nils de Witte op te volgen en de gids starterskapitaal te lezen en het advies van Venture Capital Coach op te volgen. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis