• 0

groothandel "bewerken" ?

Goedendag.

 

in de afgelopen maanden heb ik voorbereidingen getroffen voor mijn eigen bedrijf. Wat mijn bedrijf precies inhoudt, doet er niet toe, maar ik wilde eigenlijk wel een vraag beantwoord hebben.

 

Het concept wat ik heb bedacht is door gerenommeerde leveranciers zeer goed ontvangen, en diverse van hen zijn bereid om mee te gaan in dit concept. Dat hebben ze laten blijken door een eenmalige scherpe showroomconditie af te geven, waardoor ik in staat ben mijn showroom in te richten. Nu komt mijn vraag : Aangezien de betreffende leveranciers niet rechtstreeks leveren, ben ik genoodzaakt om een groothandel in te schakelen.In hoeverre kan je een groothandel "bewerken" zodat deze de producten aan je gaat leveren. en kan/mag ik een investering van hen verwachten? zo ja ? graag advies

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

 

Ronald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

.... niet alleen voor onze beeldvorming maar tevens door de veelal aanwezige verschillen in distributievormen binnen de marktsegmenten, wil ik je toch verzoeken allereerst de markt en/of bedrijfsactiviteiten nader te beschrijven. Zonder deze info kan niemand je een gefundeerd advies geven.

 

 

Bart

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij laat die groothandelaar zich graag bewerken. Hij is dan vast ook bereid om je showroom te financieren. Het hangt er alleen een beetje vanaf wat dat "bewerken" inhoudt..... ;)

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst dank voor de reacties.

Er werd gevraagd wat de bedrijfsactiviteiten zullen zijn ?

 

Ik ga me hoofdzakelijk bezig houden met het advies geven aan consumenten voordat zij een product gaan kopen. Natuurlijk is het beleid van andere bedrijven ook zo, maar aangezien mijn bedrijf een variant daarop heeft bedacht nl. het ervaren wat een bepaald product is........

ipv alleen maar aan verkoop denken.Mijn servicegraad gaat daarmee een heel stuk omhoog, en mensen zullen daar gevoelig voor zijn.

De investering die ikzelf moet doen na de speciale korting die ik krijg van de gerenommeerde leveranciers is ongeveer 60.000 €

Dus nogmaals mijn vraag : Zou ik kunnen voorstellen aan een groothandel of zij hierin iets kunnen betekenen.

De producten die ik ga verkopen zijn niet op voorraad bij de betreffende groothandel, omdat de producten daar gewoonweg te duur voor zijn.

 

Alvast bedankt, en ik hoop dat het nu een stuk helderder is.

 

Groeten

 

Ronald

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik je goed begrijp leveren leveranciers de producten alleen maar via groothandels, maar die groothandels hebben het product niet op voorraad omdat het daar te duur voor is?

 

Nog steeds niet helemaal helder, maar ik hoop dat ik je juist interpreteer als ik begrijp dat je wil bewerkstelligen dat een groothandel bepaalde producten aan jou gaan leveren en het liefst tegen gunstige voorwaarden.

 

Hoe moet je een groothandel bewerken om jou doel te bereiken? Simpeler gezegd dan gedaan, maar je moet ze er van overtuigen dat het hun iets op gaat leveren als ze aan jou plannen meewerken (bijv.: financieel gezien, publiciteit, naamsbekendheid, etc.).

 

Hoe kan je dat bereiken? Ik denk dat je het beste jou bedrijfsconcept in de vorm van een ondernemingsplan aan mogelijke partijen moet presenteren en daarnaast een prognose moet maken waarin (op reele basis) de te verwachten baten voor de groothandel in staan weergegeven (en denk dan niet alleen aan financiele baten).

 

Stel vast welke groothandel(s) voor welke dingen gevoelig zijn en hoe jij hier op in kan spelen met jouw bedrijfsconcept.

 

Erg veel specifieker kan er op jou vraag niet gereageerd worden omdat daar de informatie toch echt te globaal voor is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.