• 0

Inkopen voor tijdelijke verkoop

Beste leden,

 

 

Ik wil een product inkopen bij een groothandelaar om weer door te verkopen aan particulieren en aan bedrijven (zonder winkel/kantoorruimte enz.). Ik wil dit niet lang doen, een paar maandjes. Ik ben niet ingeschreven bij de KVK en ik vraag me af wat nu het slimste is om te doen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar moet ik beginnen? de stappen die ik moet ondernemen om in te kopen, te verkopen zonder winkel en dat voor een paar maanden.

 

Dus moet ik me per se bij de kvk aanmelden, een zakelijke rekening openen enz? En hoe dat zit met de belasting als ik het op deze manier wil doen.

 

Gr.

Link naar reactie
  • 0

zakelijke rekening is niet noodzakelijk. KVK inschrijving en BTW nummer is mits het niet onder een vrij beroep valt verplicht. Je vraagt de BTW terug en draagt BTW af (mits je buiten de kleine ondernemers regeling valt) en over de winst betaal je via de inkomstenbelasting belasting.

 

Tip: zet een goede boekhouding op dat scheeld je later veel werk (ervaring).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Plato, je vragen zeggen me dat je op dit moment helemaal aan het begin staat van het ondernemerschap. En dat je je huiswerk niet hebt gedaan.

 

Voor alle beginnersvragen - KVK, rechtsvorm, zakelijke rekening etc - staat al heel veel online. Ben je al op de site van de KVK en de Belastingdienst geweest? Ga eens naar een startersdag van de KVK, daar krijg je vragen op dit soort antwoorden.

 

Higherlevel is er voor en door ondernemers, maar we zijn er niet om je huiswerk te doen. Gebruik de zoekfunctie eens, spendeer een aantal dagen met het afstruinen van de vele 10.000en berichten. De meeste vragen - zeker wat betreft de starterszaken - zijn ten overvloede gesteld en beantwoord.

 

Denk eens na over een business plan, doe onderzoek naar wat soortgelijke ondernemingen doen, lees je suf. Als je dan nog specifieke vragen over hebt, stel ze dan hier! Maar eerst even zelf aan de slag.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Plato, ik snap je dillemma. Je krijgt _nu_ een kans gepresenteerd en voelt dat je dus _nu_ moet reageren.

 

Maar is dat verstandig? Wat zijn de minimumeisen waar je zelf aan wil voldoen om succesvol te zijn? Wat moet je weten en kunnen?

 

Sta in elk geval open voor de mogelijkheid dat je deze kans laat gaan als je niet aan je eigen eisen (oh, en die van de strenge overheid...) voldoet. Ook dat is ondernemerschap!

 

Soms is er echt weinig tijd, en moet je snel beslissen. Dat is makkelijk als je al een infrastructuur hebt (bedrijf, administratie, ervaring, business plan, verzekeringen etc), maar hachelijk als je niet eens weet wat de basisregels zijn.

 

Laat je niet gek maken of onder druk zetten door een leverancier wiens agenda je wellicht helemaal niet kent.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal sowieso snel moeten handelen maar ik zorg ervoor dat ik geen overbehaaste beslissingen neem want je hebt helemaal gelijk. Beter niet doen dan snel handelen en cruciale fouten maken waardoor je in de problemen raakt. Bedankt voor je reactie!

 

Gr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.