• 0

Meerdere namen op 1 KvK inschrijving

Beste mensen,

Zodra je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder de naam die je zelf hebt ingevuld is dat je handelsnaam.

Maar moet je altijd naar buiten treden met excact dezelfde naam?

(Bij een eenmanszaak.)

Bijvoorbeeld:

Je schrijft je in onder Piet Financiën.

Je werkt met twee verschillende websites, mag je dan bij de 1 onder de naam Piet Assurantiën en de ander onder Piet Hypotheken werken?

Of moet je altijd alles onder de officiële handelsnaam doen of moet deze alleen altijd terug komen in de contracten en op de facturen?

Graag verneem ik jullie reactie.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8171-meerdere-namen-op-1-kvk-inschrijving/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Je kunt bij de kvk meerdere handelsnamen laten registreren. Dat wordt dan omschreven met de afkorting h.o.d.n. (handelend onder de naam).

Geen enkel probleem dus. Neem contact op met de kvk en je hoort precies hoe e.e.a. in zijn werk gaat.

Gr, Niek

• 0

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Maar kan ik en mag ik (zonder een extra handelsnaam te deponeren) op een website dan naar buiten treden met de naam Piet Hypotheken, maar op een contract of factuur gewoon de officiële handelsnaam noteren?

(Terwijl de officiële handelsnaam Piet Financiën is, en Piet Hypotheken niet veel van elkaar afwijkt.)

• 0

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Maar kan ik en mag ik (zonder een extra handelsnaam te deponeren) op een website dan naar buiten treden met de naam Piet Hypotheken, maar op een contract of factuur gewoon de officiële handelsnaam noteren?

(Terwijl de officiële handelsnaam Piet Financiën is, en Piet Hypotheken niet veel van elkaar afwijkt.)

Hoe het jurisch precies zit weet ik niet. Daar kan de kvk je ook over informeren. Maar een extra handelsnaam laten registreren is gratis dus waarom zou je het niet doen ? Je schept toch alleen maar verwarring bij je klanten als je onder een andere naam gaat factureren ? Eenduidigheid in je communicatie naar je klant is i.m.o. heel belangrijk.

Gr, Niek

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar