Verzameltopic Persberichten

Aanbevolen berichten

Okay: ICStats.

 

Je stuurt ons naar een persbericht op ICServices. Dat snap ik al meteen niet. Je hebt een aparte website voor ICStats opgezet, om het als een op zichzelf staande dienst te kunnen verkopen. Die nieuwe site zit een stuk beter in mekaar dat die van ICServices. Op de laatste noem je jezelf een 'kleine organisatie' en hanteer je de slogan 'partner in internetmarketing'. De link naar 'nieuws' levert een dooie pagina op. Er staan spelfouten op en grafisch zit het allemaal niet zo lekker in mekaar. Dat is niet de uitstraling van een goed geleid bedrijf dat landelijk actief is.

 

ICStats daarentegen is een stuk strakker. Ik kan een hele serie opmerkingen maken om die site meer punch te geven en je product nadrukkelijker te positioneren, maar daar ben je in ieder geval niet meer de buurtbouwer van websites. ICStats biedt een betere umfeld voor je persbericht. Die journalist gaat immers rondneuzen op je site, en kijkt zeker ook in de stoffige hoekjes. Bij ICServices wil je dat waarschijnlijk niet.

 

In je persbericht ligt de nadruk op het realtime karakter van je stats-tool. Verderop meld je dat je tool ook flash-pagina's meet. Dat zijn relatief technische argumenten. Ik veronderstel dat dit tevens de zwakke punten van je concurrenten zijn. De draai naar de markt mis ik echter een beetje. Waarom is realtime belangrijk? Het is natuurlijk goed mogelijk dat beheerders die op zoek zijn naar een goeie stats-tool gevoelig zijn voor technische argumenten (het flash-argument is voor flash-gebruikers relevant).

 

Als ik de demo van je product bekijk, geeft dat een goeie indruk. Ik zie dat er per bezoeker nagegaan kan worden wat het klikpad was, en dat er een hitlist van pagina's bestaat. Of die klikpaden ook op geaggregeerd niveau beschikbaar zijn (vergelijkbaar met routing door supermarkten) kan ik zo snel niet vaststellen.

 

Je marketingplan ken ik niet. Maar om te beginnen zul je een keuze gemaakt hebben: mikken op (ervaren) gebruikers van concurrerende diensten of op nieuwe gebruikers. Gezien je technische argumentatie heeft concurrentie een hogere prioriteit dan marktverruiming. Je hebt er dus belang bij om potentiële afnemers te verleiden jouw product een tijdje (gratis) te laten vergelijken met hun bestaande stats-tool.

 

Bij de productontwikkeling hebben jullie wellicht een brede doelgroep voor ogen gehad, maar nu je tijd en geld moet besteden aan marketing, is het slimmer om in de meest kansrijke (ook financieel) segmenten te beginnen. Vul maar in: internetmedia, grote shops, voorlichtingssites, personeelswervingssites. Pik er een segment uit, liefst eentje waar je al bestaande klanten hebt en ga actief demo-en met als doel de resultaten onder de aandacht te brengen van een grotere groep. Dat laatste kun je zelfs doen in samenwerking met een vakmedium.

 

Concreet voorbeeld: pak een vijftal grote voorlichtingscampagnes waarbij internet een rol speelt, maak een onderzoeksopzet waarbij jullie software ingezet wordt om te meten of de voorlichtingsdoelen gerealiseerd worden en publiceer de resultaten. Leg het geheel niet voor aan een redactie na uitvoering maar reeds na de voorbereiding. Het vakblad Communicatie kan veel makkelijker cases vinden en medewerking krijgen dan jullie. Een redactie die voortijdig instapt zal bovendien eerder geneigd zijn een groot artikel te maken dan een redactie die een panklaar onderzoek krijgt. Wees ook slim in je contact met de redactie. Benadruk het algemeen belang voor het vak en niet zozeer jouw eigen belang. Hint dat er een groot verhaal in zit. Onderstreep subtiel dat zij de eerste en de enige zijn die je tot dusver benaderd hebt, maar dat er uiteraard andere vakbladen zijn die zo'n onderzoek graag willen hebben. Probeer er een serie van te maken waarbij hun brand (de titel) voorop staat; jullie zijn slechts de facilitator.... powered by icstats! Werkt op den duur in je voordeel.

 

Een vergelijkbare opzet kun je overigens ook voor een congres hanteren, bijvoorbeeld samen met een vak- of branchevereniging. Ik noem weer een voorbeeld: zet samen met de sectie strategic recruitment van de NVP een benchmark op voor personeelwervingssites en presenteer de resultaten op een congres voor personeelswervers. Zet een bekende usability expert op het podium om verbeteringsadvies* te geven.

 

Dit is allemaal goedkoop maar arbeidsintensief. Je kan er echter concrete doelstellingen aan koppelen. Een actie met het vakblad Communicatie moet X leads opleveren en uiteindelijk Y1 essential en Y2 managed customers. Het tekenen van een nieuwe klant is uiteraard 'normaal' nieuws.

 

 

* Hoe goed is je manager-versie eigenlijk? Dat is immers tool + expertise...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Site helpt personeel uitgevers gezond worden

 

De uitgeversvereniging NUV is gezond uitgeven begonnen. De site geeft feiten, cijfers, tips en andere info over RSI, werkdruk en verzuim. Meer dan vier op de vijf werknemers heeft RSI en 91% ervaart hoge werkdruk. De site vloeit voort uit een arboconvenant dat de uitgeverijen met de overheid en de vakbonden sloten. De partijen investeren gezamenlijk 1,5 miljoen euro in de aanpak van arbeidsrisico's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Site helpt personeel uitgevers gezond worden

 

De uitgeversvereniging NUV is gezond uitgeven begonnen. De site geeft feiten, cijfers, tips en andere info over RSI, werkdruk en verzuim. Meer dan vier op de vijf werknemers heeft RSI en 91% ervaart hoge werkdruk. De site vloeit voort uit een arboconvenant dat de uitgeverijen met de overheid en de vakbonden sloten. De partijen investeren gezamenlijk 1,5 miljoen euro in de aanpak van arbeidsrisico's.

 

Bedankt TwaLevel, ik probeer al contact met ze op te nemen. Alleen nemen ze niet op.... Ik heb al een aantal arboconvenants benaderd, naar mijn idee kan daar een leuke samenwerking uitkomen.

 

Het effect van het persbericht was, zover ik nu kan zien, van tijdelijke aard. Mijn bezoekersaantal is vandaar weer gedropt naar de oude cijfers.

 

Persoon

 

Enne, het virus heeft mij ook gevonden :(

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Twalevel, heel erg bedankt voor jouw reactie.

 

Je stuurt ons naar een persbericht op ICServices. Dat snap ik al meteen niet. Je hebt een aparte website voor ICStats opgezet, om het als een op zichzelf staande dienst te kunnen verkopen. Die nieuwe site zit een stuk beter in mekaar dat die van ICServices

De site van ICServices voldoet helemaal niet meer aan de uitstraling die ik mijn organisatie wil geven, ICStats doet dat wel. Helaas gaan sommige dingen echter in stapjes en niet zo snel als je zou willen. ICServices.nl wordt ook op de schop genomen. Overigens vind ik het wel de juiste plaats voor het persbericht, tenslotte is ICServices de ontwikkelaar van ICStats. Toch schaamde ik me niet zozeer voor deze site dat ik hem op zwart wil hebben, dat heeft ook te maken met de doelgroep maar daar kom ik nog op.

 

In je persbericht ligt de nadruk op het realtime karakter van je stats-tool. Verderop meld je dat je tool ook flash-pagina's meet. Dat zijn relatief technische argumenten. Ik veronderstel dat dit tevens de zwakke punten van je concurrenten zijn. De draai naar de markt mis ik echter een beetje.

Mijn Unique Selling Point is eigenlijk juist de combinatie van punten. Het is niet uitzonderlijk dat een website ook flash kan meten, of dat het klikpad inzichtelijk wordt, of ....maar de combinatie van alle voordelen is dat wel en zeker als je dat afzet tegen de prijs. Maar dat heb ik blijkbaar onvoldoende naar voren laten komen in het bericht.

 

Je marketingplan ken ik niet. Maar om te beginnen zul je een keuze gemaakt hebben: mikken op (ervaren) gebruikers van concurrerende diensten of op nieuwe gebruikers. Gezien je technische argumentatie heeft concurrentie een hogere prioriteit dan marktverruiming.

Ah helaas, dan komt dat verkeerd over. Ik ben juist wel geïnteresseerd in marktverruiming. Ik ben van mening dat er nog heel wat website eigenaren zijn die onvoldoende inzicht hebben in het bezoekersgedrag op hun website en dat dit vooral komt doordat ze niet in aanraking worden gebracht met goede mogelijkheden of afschrikken van de hoge kosten als ze al hun pagina´s willen meten. Daarom heeft ICStats de mogelijkheid een onbeperkt aantal pagina´s te meten voor het vaste abonnementstarief van € 150,- en bewerk ik de markt met folders en bel ik de mensen af.

 

Daarmee denk ik dat jouw idee voor het onderzoeken van voorlichtingsites niet echt bij ICStats past. Tenslotte zijn dit grote sites en wij richten ons juist op kleine tot middelgrote sites. Liever zoek ik contact met overkoepelende organisaties die hun leden internetdiensten aanbieden (franchisers, vakorganisaties, etc)

 

Als ik de demo van je product bekijk, geeft dat een goeie indruk.
Joehoe ;D , dat is dan gelukt. De demo is van groot belang en zoals je zelf ook zegt moet ik dat zoveel mogelijk mensen laten zien. Daarom wil ik ook op beurzen komen te staan en zo in contact komen met potentiële gebruikers.

 

Kortom marktvrijen zoals Twalevel het noemt is erg afhankelijk van de doelgroep en blijkbaar heb ik dat in het persbericht onvoldoende bekend gemaakt. Dus ga ik nu broeden op andere manieren om bij mijn doelgroep bekend te geraken.

 

Tot slot nog iets over het Managerpakket. Ja hoe goed is dat? We geven advies op basis van de doelstellingen van de klant en de cijfers die uit de rapportages van ICStats naar voren komen. Hierbij worden suggesties gegeven om tot verbeteringen te komen. Maar hoe goed is het, sja hoe goed is het advies van welke consultant dan ook? Ik heb Commerciële Economie gestudeerd, kan me goed inleven in organisaties en heb 4 jaar ervaring op het gebied van internet.

 

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Zo de cirkel is rond heb vandaag de factuur ontvangen van Mediahuis (duur papier trouwens en ze noemen het rekening :D) en ik werd ook daar weer blij van.

 

Zojuist contact gehad met Mediahuis mbt de tarieven,....., Doordat ik echter afwijk van het standaardpakket hanteert Mediahuis het beleid dat er dan op uurbasis wordt gewerkt en hierdoor betaal ik ineens in verhouding meer voor het persbericht.

 

Ze rekenen nu 2,5 tot 3 uur en 0,20 euro per adres. Die 0,20 euro vind ik helemaal geen probleem, maar dat ik nu het voor het persbericht alleen al minstens 150 Euro moet betalen valt dan weer lullig uit voor mij. Tenslotte hoeven zij het persbericht niet te sturen naar die 150 algemene adressen en had ik in het standaardpakket 1 categorie gratis, dat alles dus voor die 150 Euro. Nu ben ik voor 291 adressen en persbericht dus 208 Euro kwijt.

 

Op zich valt er iets voor te zeggen dat je bij afwijking van het standaardpakket ook andere tarieven hanteert, maar ik heb nu het gevoel dat ik voor hetzelfde ineens meer moet betalen.

 

Maar die 58 euro is natuurlijk niks als ze een mooi persbericht kunnen schrijven en inderdaad de redacties kunnen bereiken. Dat heb ik er graag voor over en ze komen goed op mij over dus ik heb er ook het vertrouwen in!

 

Het totaalbedrag op de eindrekening is echter Euro 183,40 waardoor het helemaal niet veel duurder is geworden. Ik ben blij ;) Met de opmerkingen van Twalevel in het achterhoofd zal ik de volgende keer zeker weer gebruik maken van Mediahuis voor mijn persbericht.

 

End of topic wat mij betreft (wat de rest betreft al eerder haha) :-X

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Voor mij hetzelfde verhaal, het uiteindelijke verschil viel mee. De resultaten zijn moeilijk te meten, maar ik merk wel dat zo langzaam maar zeker mijn bezoekersaantal omhoog gaat. Vandaag ben ik weer ergens 'de site van de dag' en zo is er altijd wel iets of iemand die de RSI-scan als link gebruikt.

 

De werkwijze van Mediahuis sprak mij zeker aan, persoonlijk en snel... Nu het lange termijn effect afwachten ;)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Pers belangrijk voor succes Nederlandse ICT bedrijven

 

Er is een duidelijk verband tussen de winstgevendheid van ICT bedrijven en de mate waarin deze ondernemingen in de pers verschijnen, zo blijkt uit onderzoek van OCG - ICT, intermediair voor Marketing, Sales en Communicatie Professionals voor de ICT branche.

 

De uitslagen van het onderzoek, gehouden onder Nederlandse ICT bedrijven staven eerdere conclusies van Amerikaanse onderzoeksbureaus over de waarde van publiciteit bij grote en succesvolle ICT bedrijven in de Verenigde Staten. Het onderzoek van OCG - ICT, dat zich primair richt op de invloed van publiciteit op het succes van Nederlandse ICT bedrijven, laat een duidelijk verband zien tussen winstgevendheid en de mate waarin organisaties in de publiciteit verschijnen.

 

Tot dusver dachten ondernemers veelal dat er over succesvolle bedrijven automatisch meer geschreven werd. Nu blijkt het ook omgekeerd te werken; ICT bedrijven die zinvolle publiciteit genereren en dus regelmatig "in de pers" verschijnen, zijn succesvoller dan hun concurrenten die het zonder publiciteit moeten stellen. Redactionele aandacht is volgens het onderzoek effectiever dan betaalde reclame of advertorials. Organisaties die geen actieve PR beoefenen, of zich in hun PR beleid beperken tot het verzenden van "organisatie gericht" nieuws (de nieuwe software release of samenwerkingsverbanden met andere organisaties) zijn aanmerkelijk minder succesvol dan bedrijven die zich actief, en met oog voor actuele ontwikkelingen weten te presenteren.

 

Van de winstgevende ICT bedrijven voert ruim 78 procent een actief en omgevingsbewust PR beleid. Van de overige bedrijven voert slechts 13 procent zo'n beleid. Hierbij lijkt het gegeven of de bewuste organisatie beursgenoteerd is, van ondergeschikt belang voor het genereren van zinvolle publiciteit.

 

Geplaatst op MarketingOnline. Dat er verband is tussen free publicity en winst, is een beetje teveel van het goede. Maar ik kan me wel voorstellen dat de beter geleide bedrijven ook goeie perscontacten onderhouden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Beste HL-ers,

 

ik wilde even melden dat het sturen van persberichten een zeer effectief marketing-middel is.

Ik ben in juni gestart met mijn bedrijf, een postorderbedrijf/webwinkel. Ik heb een aantal weken geleden een persbericht uitgestuurd naar verschillende kranten en dat heeft een gigantische impact gehad.

 

Het begon met een aantal berichtjes in lokale kranten waar ik al aardig wat reacties op kreeg, maar toen belde de Telegraaf met de vraag of ze mij mochten interviewen. Uiteraard mocht dat, en uiteindelijk stond er vorige week woensdag een heel groot en erg leuk stuk met foto's in kleur op de voorpagina van Vrouw....

Dit heeft geresulteerd in honderden telefoontjes/mailtjes per dag, ik heb vrienden en familie in moeten schakelen om me te helpen want het was een gekkenhuis. Heel veel nieuwe klanten en aanbiedingen van mensen die willen samenwerken en uiteraard ook veel nieuwe leveranciers die op de stoep stonden maar ook een uitnodiging om mee te doen aan een tv-programma. Mijn verwachting was ook dat het na een dag of 2 wel in zou storten met telefoontjes, maar ik krijg nog steeds aanzienlijk wat telefoontjes en e-mailtjes met bestellingen.

 

Kortom, ik raad iedereen aan om zich te verdiepen in het schrijven van persberichten. Bedenk je daarbij dat het verhaal achter het opstarten van jou bedrijf best een interessant kan zijn voor de pers ook al heb je het zelf al 1000 keer vertelt..... Want ook ik vond mijn verhaal niet erg interessant, maar blijkbaar denken anderen daar anders over!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Bedankt voor de tip Daphne!

 

ik heb inderdaad al wat reacties verzameld, en binnenkort wordt de site weer aangevuld. Ik heb nu weer beetje tijd om adem te halen en dit soort dingen bij te werken.....

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Heeft één van jullie wel eens een persbericht uitgegeven om zo wat extra bekendheid te geven aan een nieuw uniek product van jullie bedrijf.

 

Zo ja, naar welke persbureau's en sites hebben jullie die toen gestuurd?

 

Hoe groot is de kans dat ze het opnemen en er iets mee doen / publiceren welteverstaan?

 

Kost jullie dit geld of is het maar op goed geluk uitsturen en afwachten en blijft het vrijblijvend voor de persbureaus en dus gratis?

 

Of hebben jullie een andere manier voor zo'n aanpak?

Link naar reactie

Over een weekje of 2 a 3 hoop ik van start te kunnen gaan met mijn bedrijfje. Ik wil wel eerder, maar ik mis nog 2 dingen.(rek.nr. en AV)

Uiteraard wil ik gaan zorgen voor reclame, maar ik stoei een beetje met het wanneer en hoe.

 

Één van de dingen waar ik over las en interessant vond is het persbericht.

Ook geheel nieuw voor mij, dus ik heb hulp gevraagd bij het leren maken daarvan. Dus dat staat al op de agenda.

Wanneer dit af is, wil ik het natuurlijk niet in de kast laten liggen, maar ik weet niet precies hoe ik het moet gaan aanpakken.

 

1)Met het oog op mijn start, wanneer is het slim om een persbericht te versturen?

 

2)Nu heb ik een aantal bladen in gedachten. Verschillende blaadjes, maar ze gaan allemaal over hetzelfde. Het is dan ook niet gek dat 1 persoon bv 3 blaadjes leest (of doorfladderd).

Hoe pak ik dat het beste aan? Allemaal ineens, of stuk voor stuk met tussenpauzes?

 

3)Wanneer je een persbericht verstuurd, kun je er dan steeds vanuit gaan dat er geen kosten aan verbonden zitten en is het ook zo dat je een bericht terug zult ontvangen?

 

Kortom zoek ik graag wat hulp in hoe het in zijn werk gaat met persberichten.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Ik heb zelf nog geen ervaring met het versturen van persberichten dus daar kan ik zelf nog weinig over zeggen.

 

Een tip van mij is om het boek www.calimeromarketing.nl te lezen, het is een heel goed boek vol met tips over de marketing van kleinere bedrijven. Het versturen van persberichten wordt ook besproken in dit boek.

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
1) Met het oog op mijn start, wanneer is het slim om een persbericht te versturen?

 

Zodra je gesetteld bent. Hangt er uiteraard vanaf wat je doet. Is het een manege, dan verwachten we paarden. Is het een kantoor, dan verwachten we een bureau. Belangrijkste is dat je een goed verhaal hebt dat interessant is voor de lezers.

 

2)Nu heb ik een aantal bladen in gedachten. Verschillende blaadjes, maar ze gaan allemaal over hetzelfde. Het is dan ook niet gek dat 1 persoon bv 3 blaadjes leest (of doorfladderd). Hoe pak ik dat het beste aan? Allemaal ineens, of stuk voor stuk met tussenpauzes?

 

Probeer er nou eens eentje. Als die niet reageren, pas je je persbericht aan en ga je naar de tweede.

 

3)Wanneer je een persbericht verstuurd, kun je er dan steeds vanuit gaan dat er geen kosten aan verbonden zitten en is het ook zo dat je een bericht terug zult ontvangen?

 

Het kost je alleen een postzegel. Je ontvangt geen bericht. Als ze het persbericht interessant vinden, bellen ze je wel. Maar je moet zelf die blaadjes in de gaten houden, het is immers geen advertentie die je plaatst.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik heb met de zoekfunctie zeker wel veel over persberichten kunnen lezen, maar net niet gevonden waar ik naar zocht, zodoende.

 

Het is toch eigenlijk allemaal inschatten. Wanneer verstuur ik, hoelang gaat er dan weer overheen, hoelang wacht ik totdat ik de volgende benader enz.

Het is immers allemaal geheel nieuw, zodoende dat ik daar wat mee stoei.

 

Een stukje in een blad proberen te krijgen, leek mij nog niet zo'n slecht idee omdat ik daar toch ook weer mensen mee bereik. Zodra mijn website in de lucht kan, komen de mensen toch ook niet vanzelf aangewaaid.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Dankzij de berichten op HL over het versturen van een persbericht, heb ik dat een week geleden gedaan. Een half A4tje geschreven met 2 duidelijke aandachtspunten en reclame-taal vermeden.

 

Vervolgens heb ik het bericht per email gestuurd naar de redacties van alle lokale kranten (Gouda) met een heek kort inleidend berichtje.

 

Het is me niet gelukt om afgelopen week elke dag de voormalig Goudsche Courant te kopen, dus ik weet niet of deze krant iets heeft geplaatst. Wel weet ik dat 1 van de gratis huis aan huis kranten (verschijnt elke woensdag) een klein stukje heeft overgenomen. Creatief knipwerk van de redactie leverde 13 regels kolom-tekst op. Gelukkig met een duidelijke kop, dus degene die interesse in het ondwerp heeft, zal 't zeker hebben gelezen.

 

Conclusie: gratis reclame.

 

Dus zeker wel even de moeite waard, zou ik zeggen.

't Ruitje - Glas in Lood, op maat gemaakt!

www.t-ruitje.nl

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik dat het schrijven en versturen van een persbericht door iemand die daar geen ervaring mee heeft volkomen zinloos is. Zelf heb ik er erg veel ervaring mee, maar toch neig ik er naar om voor een persbericht een professional in te schakelen, zowel voor het schrijven als voor de verspreiding.

Meestal maak ik echter helemaal geen persbericht maar zoek ik andere kanalen voor "free publicity", die overigens meestal net zoveel kost als betaalde publiciteit.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Natuurlijk heeft het versturen van een persbericht zin.

Maar een criterium voor een journalist of redacteur is wel dat het nieuws bevat. Dat gaat niet lukken als je gefaseerd verstuurd, want als één medium je bericht plaatst zal het voor de volgende dus in de bak 'oud nieuws' gaan. Vroeger heette dat een prullenbak.

 

Verschillende media willen daarom misschien ook verschillende persberichten. Bij een ondernemersblad benadruk je de ondernemingsstart, bij een lokale krant je verbondeheid met de regio en voor een vakblad ga je meer de diepte in (over je product of dienst). Hoe beter je bericht aansluit op de interesse van de lezers, des te groter de kans op plaatsing. Wat ook nog wel eens wil helpen (1 keer) is al je je nogal naief opstelt en een redacteur om hulp vraagt.... Maar dat betekent bellen, of nog beter, even langs gaan op de redactie.

 

Maar als je net start met je bedrijf, kun je ook denken aan een 'opening'. Dan kun je de pers uitnodigen, zelf zorgen voor goede (!) foto's en een voorgekauwd persbericht. Ik heb op mijn eigen site (businessbox.nl) een voorbeeld staan plus wat richtlijnen, die kun je gratis downloaden. Op het web zijn zeker meer voorbeelden te vinden, even de zoekmachine inschakelen lijkt me.

 

Los daarvan moet je misschien eens nadenken over wat andere momenten in het komende jaar dat je een persbericht kunt versturen. Journalisten zijn er zeker niet vies van, maar je moet wel wat te vertellen hebben en je moet het ze niet te moeilijk maken.... (er komen er al snel tientallen per dag op de redactie binnen). Eén zwaluw maakt geen zomer, één persbericht ook niet.

 

Ik zal deze bijdrage niet al te lang maken, maar het zou wel kunnen. Omgaan met de pers is een vak apart. Wil je daar meer over weten: er zijn boeken over geschreven. En in dit geval niet Calimeromarkteing zoals hiervoor gesuggereerd, want dat is veel algemener (breder).

 

De beste tip die ik je kan geven: zorg dat je in de kroeg met een journalist aan de praat raakt en speel en partijtje biljart. Succes verzekerd!

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.