Verzameltopic Persberichten

Aanbevolen berichten

Om er even bij aan te sluiten, het formulier heb ik ook ingevuld. Voor mij hetzelfde verhaal, het lukt niet met de standaard service en nu gaan ze dus ook een uurtarief rekenen. Het versturen kost ook extra per adres, alleen bij mij € 0,10 ???

 

Maar die 58 euro is natuurlijk niks als ze een mooi persbericht kunnen schrijven en inderdaad de redacties kunnen bereiken. Dat heb ik er graag voor over en ze komen goed op mij over dus ik heb er ook het vertrouwen in!

 

Dat dacht ik dus ook, maar is dat nu niet de truc? Iedereen zal het doen en iedereen zal meer betalen...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Leuke klus voor een HL-stageair. Haal uit het Handboek Pers & Publiciteit alle relevante redactie-adressen voor technostarters en maak een maillist. Vraag Mediahuis een persbericht te schrijven en verzorg de mail via HL. Kosten zijn nu 150 - 58 (vanwege de zelfgeleverde adressen) is ruwweg 100 euro. Of maak ik hier een rekenfout?

 

Nog een dom vraagje: als Mediahuis 150 algemene adressen voorziet van een persbericht, sturen ze dan een email of een fysieke brief? Kan haast niet voor dat budget, echte porto betalen. Is email goed genoeg?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De 20 cent is 10 cent per adres en 10 cent per verzending, dat was mijn contactpersoon ook de eerste keer vergeten te melden. Ach ja foutje is zo gemaakt.

 

Het is de truc wel, maar wat heb je aan een truc als het een gevoel achterlaat van "nu betaal ik meer voor hetzelfde". Ik hoop ook dat mensen kiezen voor een managerpakket bij ICStats maar dan krijgen ze ook echt meer en voor dat meerwerk betalen ze ook meer. Het standaardpakket blijft hetzelfde en blijft hetzelfde kosten.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Twalevel idd een kleine rekenfout. Het standaardpakket dus persbericht schrijven en verzenden naar 150 algemene adressen plus mediacategorie kost 150 Euro. Je kunt dus alleen besparen door de adressen die je meer wilt zelf te zoeken.

 

Maar ja of die nog actueel zijn? Dat is als het goed is de waarde van Mediahuis; actuele adressen.

 

Voor mijn Direct Mail acties (per post Twa :P) ben ik wel zelf adressen aan het verzamelen omdat ik dat toch iets te duur vond worden. Nu ga ik controleer ik de adressen op internet om te zien of ze nog actief zijn, maar dat kost veeeeel tijd.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

De primaire bron voor adressen is het Handboek Pers & Publiciteit van Nijgh. Deze uitgever biedt een online zoekfuntie op basis van doelgroep. Ik vond bijvoorbeeld 19 titels voor de ICT-sector. De zoekresultaten leiden naar 19 websites waar actuele adressen te vinden zijn. Da's alweer € 1,90 verdiend. Bij de volledigheid van deze lijst plaats ik echter vraagtekens. Digitale media zoals webwereld zijn niet opgenomen.

 

Dan is er nog Persberichten.com waar je voor negen euro je persbericht kan toevoegen. Daar vind je de kwartaalcijfers van KPN en zulke non-nieuwtjes als

 

PETER KLINCKENBERG EUROPESE PRODUCT MARKETINGMANAGER VAN IMATION’S PERSOONLIJKE DATA-OPSLAGPRODUCTEN

 

uiteraard in kapitalen aangekondigd, waardoor iedereen snapt dat die Klinckenberg enorm uit zijn mond riekt... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik vind het altijd zo moeilijk... als je het perbericht nu leest, ziet het er simpel uit. Alleen het zelf verzinnen vind ik toch erg moeilijk. En of dit het juiste bericht is, dat weet je toch nooit... het moet de redactie een trigger geven tot plaatsen en dat valt niet mee...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik vind het altijd zo moeilijk... als je het persbericht nu leest, ziet het er simpel uit. Alleen het zelf verzinnen vind ik toch erg moeilijk.

 

Dat is de crux. Een goeie tekst voelt zo simpel aan dat het net lijkt alsof iedereen 'm wel had kunnen schrijven. Geen overbodig jargon, to-the-point en heel zuinig met grapjes en slogans.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Zojuist contact gehad met Mediahuis mbt de tarieven....

 

Boeiend om de discussie over onze tariefstelling te lezen. Ter toelichting het volgende. Bij het versturen van Persberichten zijn 2 dingen van belang:

1. de kwaliteit van het bericht zelf,

2. de kwaliteit van de persadressen.

Wij denken, maar uiteraard moet ieder op basis van zijn eigen ervaring zijn eigen oordeel vellen, dat we zowel in het basispakket als in de uitgebreide service veel value for money leveren.

 

Onze tariefstelling is gebaseerd op het verschil tussen een beperkte en een uitgebreide keuze. Voor het een betaal je wat minder dan voor het ander. Logisch toch? Het gaat niet om de hoeveelheid adressen, maar om de mogelijkheid het optimaal op je eigen wensen af te stemmen.

 

Ik wens iedereen die adressen uit het handboek wil gaan overtypen, veel succes. (tip: er is ook een cdrom...) :D Over een half jaar mag je weer gaan typen, of een nieuwe cdrom kopen. Klein nadeel... je hebt dan nog niet de namen van de redacteuren zelf (indien ze die kwijt willen). ;)

 

Zonder dollen - bijna iedere organisatie die minder dan 25 persberichten per jaar verstuurt, is stukken goedkoper en sneller uit door ons (of een collega bureau) in te schakelen. Niet om lullig te doen, maar eh... Als (techno)starter kun je - denk ik - je tijd beter besteden aan je core-business dan om op die paar persberichten die je per jaar gaat versturen een paar euro's te besparen. DAt is een welgemeend advies van een ondernemer die nu een jaar of 10 bezig is en ook ieder dubbeltje heeft moeten omkeren. Veel succes met ondernemen en hopelijk zijn we jou/jullie naar volle tevredenheid van dienst. Zo niet, dan mag je me altijd bellen of e-mailen.

Link naar reactie
Zonder dollen - bijna iedere organisatie die minder dan 25 persberichten per jaar verstuurt, is stukken goedkoper en sneller uit door ons (of een collega bureau) in te schakelen.

 

Helemaal waar en dat is ook de reden dat ik voor jullie heb gekozen. En als ik niet tevreden zou zijn, zou ik dat ook zeker aan jullie melden. Ik ben er direct genoeg voor :D

Zeer tevreden ben ik over het concept ontwerp (waar jullie dadelijk een mailtje over krijgen ;)).

 

Maar goed we houden elkaar hier graag op de hoogte van de ervaringen, de mijne waren gevraagd en dus heb ik die gegeven. En het is jouw goed recht om daar weer op in te springen.

 

Groeten Martijn

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Vandaag is mijn persbericht rondgestuurd en het is wel te merken aan de reacties op de RSI-scan. Hij wordt nu regelmatig ingevuld... ;D

 

Het moeilijke vind ik nu om te kijken waar het bericht wordt opgepakt. Het eerder genoemde kan ook te maken hebben met een aantal brieven die ik verstuurd heb vorige week. En om nu alle nieuwssites af te lopen... is ook weer zowat...

 

Wat Mediahuis betreft, ik vind persoonlijk dat ik er goed geholpen ben. Ze houden zich goed aan de afspraken, werken snel en concreet. Zeker voor een herhaling vatbaar! (Alleen nog even zorgen voor iets 'nieuws').

 

Persoon

 

p.s. Voor de mensen die het bericht willen lezen, op mijn site staat een link bij 'nieuws'. Oordeel zelf over de kwaliteit...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Het moeilijke vind ik nu om te kijken waar het bericht wordt opgepakt. Het eerder genoemde kan ook te maken hebben met een aantal brieven die ik verstuurd heb vorige week. En om nu alle nieuwssites af te lopen... is ook weer zowat...

 

Neem een gratis proefabonnement op een knipseldienst als e-Knip, wie weet kom je jezelf nog tegen :)

Link naar reactie

Ziet er leuk uit, het bericht op je website!

Is dat geschreven door het Mediahuis of volg ik het nu niet meer helemaal?

 

Klopt, het persbericht is volledig geschreven en verstuurd door Mediahuis.

 

Ik sta sinds 16.30 uur ergens op vermeld waar best veel bezoekers vandaan komen. Ze tikken het adres direct in, maar waar het bericht staat ???

 

Zal eens kijken naar zo'n knipseldienst.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Ik sta sinds 16.30 uur ergens op vermeld waar best veel bezoekers vandaan komen. Ze tikken het adres direct in, maar waar het bericht staat

 

Kan het niet zijn dat dit de journalisten zijn die het persbericht hebben ontvangen en nu aan het kijken zijn? Als het straks op schrift gepubliceerd wordt zul je, als het goed is, toch ook meer bezoekers ontvangen die het adres intikken.

 

Wel goed dat je het merkt aan het bezoekersaantal. Dan zie je dat het persbestand dat Mediahuis gebruikt up to date is!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Vandaag wordt ons persbericht verstuurd. Ik ben heel tevreden over de werkwijze van Mediahuis;

 

* Vlot contact (goede bereikbaarheid en pro actief)

* Goed de gewenste informatie op papier gekregen

 

Nu is het afwachten of de aangeschreven media wil reageren. De nieuwswaarde van mijn persbericht is heel anders dan dat van Persoon, maar ik denk dat internetgerelateerde media hun publiek toch graag op de hoogte wil brengen van een goed alternatief op het gebied van website analayse.

 

Voor de geïnteresseerden, het persbericht is hier te lezen;

www.icservices.nl/nieuws.htm

 

*Edit* Url aangepast, zodat dode link van nieuws via website is opgelost

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Ziet er ook goed uit, ik zal ook één der deze dagen de demo eens bekijken. Heb nog steeds de behoefte om alles goed te volgen enzo!

 

Gisteren heb ik een proefabb. genomen op e-knip, een knipseldienst die alle nieuwssites afloopt op steekwoorden en dat doorgeeft. Tot op heden nog niets gehoord van hun robot, misschien dat ie nog slaapt? ;D

 

De bezoekers van mijn site zijn geen journalisten, want de nieuwsbrief wordt ook goed aangemeld en er zitten een flink aantal grote ondernemingen bij. Ik heb ondertussen wel ontdekt dat ik op Lycos sta...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik heb inderdaad ook even wat gezocht via lycos, doe ik eigenlijk nooit. Werkt erg lekker en de resultaten zijn weer anders als bij google.

 

Overigens is TrainingTime nog steeds niet in de zoekmachines opgenomen... duurt wel erg lang :(

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Okay jongens, jullie hebben nu je eerste stapje in de wereld van persberichten gezet. Gefeliciteerd! Het is in dit kader ook heel leerzaam om twee starters te volgen op het pad van de free publicity.

 

Het is vooral ook interessant te weten of er reacties op komen, want bijzonder nieuwswaardig was jullie nieuws niet. Jullie hebben die arme schrijvers gevraagd om je bestaan te verkondigen. Daar is een net berichtje van gemaakt, maar als de media vol zouden staan met jullie soort nieuws zou geen mens ze meer lezen. Saahaai!

 

Toe aan de volgende stap? Dan wordt het tijd voor echte marketing-pr. Zeker als je je eigen nieuwsbrief uitgeeft. Dan zul je toch frequent met iets spannends, iets smeuigs moeten komen. Zie het als een vrijage met de markt. Elke volgende date moet je de indruk wekken dat je een interessante partner bent.

 

Hoe doe je dat? Door specifieker te worden. Niet meer het algemene verhaal, maar bijzondere cases. Denk puur opportunistisch. Een leuk project, een nieuwe klant, een geslaagde toepassing. Desnoods creëer je nieuws. Geef je expertise gratis weg aan een goed doel, organiseer een service shootout, doe een benchmark, zet een stageair aan het werk en kom met verrassend onderzoek over een specifiek marktsegment.

 

Vergeet de details niet. Marktvrijen hoeft niet wetenschappelijk verantwoord te zijn, dus kleed je diensten gerust wat uitdagender aan. TrainingTime spreekt bijvoorbeeld constant over RSI maar de gangbare term muisarm zie ik nergens. Zijn er al mensen met een scrollduim van mobiel internetten? Zou er een Lara Croft-syndroom te vinden zijn bij dertienjarige jongetjes? Zoek een medische faculteit waar ze twintig pubers in een game-lab willen observeren... Zet eens op papier waarom mannen minder last hebben van RSI dan vrouwen. Zelf merk ik verschil tussen laptops en desktops: kan dat niet eens uitgediept worden? Ontdek de laptoppols: wereldnieuws!

 

Voor ICStats zou marktvrijen helemaal een makkie moeten zijn. Maar daar kom ik in een aparte reactie op terug, tenzij Welleke geen prijs op stelt op zulke bemoeienissen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Nou Twalevel jouw mening wordt door mij heel erg gewaardeerd. Je hebt altijd van die treffende punten.

 

Dat ik (ook) op een andere manier de media moet zoeken besef ik me wel, alleen de wijze waarop komt nog niet bij mij op. Onestat bijvoorbeeld heeft heel snel de media besprongen met wetenswaardigheden over het marktaandeel van zoekmachines, daar hoef ik dus niet mee aan te komen (en niet alleen omdat iemand anders dat al doet)

 

Ik ben al wel in wat andere richtingen aan het denken, maar echt concreet is het nog niet. Aan de andere kant, net wat je zegt, de eerste stapjes zijn gezet en nu is het zaak om alles goed in de gaten te blijven houden. Welke gebeurtenissen hebben de potentie om in het nieuws te komen, dat moet ik telkens alert op zijn.

 

Twalevel kom maar op met die reactie! ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Je mainpage is alvast geindexeerd, dus dan zullen sub-pagina's niet zo lang op zich laten wachten!

 

Dat is een hele oude versie, want de teksten die daarbij staan zijn er allang niet meer... maar ik heb geduld, internet is niet zo snel als het soms doet geloven.

 

TwaLevel, bedankt voor je reactie. Evenals Welleke waardeer ik het ook zeker! Het leert mij ook anders kijken naar bepaalde zaken en op dat gebied heb ik zeker weer veel geleerd de afgelopen weken. Elke tip, opmerking of aanmerking is welkom!

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.