• 0

wanneer starten

Hallo ik ben een startende ondernemer in spe. Samen met mijn man willen wij een eigen schildersbedrijf oprichten. Nu vraag ik me af op welk moment neem je nu ontslag bij je baas en begin je daadwerkelijk voor jezelf. FF voor de duidelijkheid, Hij is schilder ik werk partime en blijf werken. We willen in de lente beginnen omdat de in deze branche het verstandigst is. Ik snap dat je moet beginnen als er klanten zijn. Maar van mond op mond reklame krijg je ook weer klanten dus de knoop moet een keer worden doorgehakt. Is (veel) reklame maken of maken en bezorgen van flyers vooraf verstandig. Nou ja jullie merken het al we weten al veel maaaaar willen nog veel meer leren.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Martinmoes,

 

Allereerst welkom op het forum!

 

De vraag wanneer je man moet gaan stoppen met werk zal denk ik niet beantwoord kunnen worden door iemand op dit forum, dat zul je echt zelf moeten beslissen. Wat misschien wel van groot belang kan zijn is of de huidige werkgever van je man erachter staat dat je man met jou zelfstandig ondernemer wil worden. Zo ja, dan zou je misschien wat met de werkgever kunnen afspreken, dat je man het langzaam afbouwt. Zo nee, dan zal je man dus waarschijnlijk òf de keuze hebben bij zijn baas te blijven werken, òf er helemaal voor te kiezen. Dat ligt verder aan jullie financiële situatie, aan de kansen die je op korte en op lange termijn ziet enzovoort.

 

Ik heb geen goed idee hoe doorgaans in de schilderwereld geadverteerd wordt, dat is vrij lokaal wat kleine advertenties in blaadjes zetten toch? Schilderwerk is geen impulsbeslissing, dus je moet ervoor zorgen dat àls iemand een schilder wil hebben, men aan jullie denkt. Positieve reacties op gedaan werk zijn zoals je al aangeeft zeer belangrijk daarbij. Kijk daarom eens rond naar schilderklussen bij vrienden of bekenden (of niet meer zo tevreden klanten van de baas van je man, al moet je daar mee oppassen natuurlijk), zo creëer je naar mijn mening een beter draagvlak voor je bedrijf dan om vanaf de start fors te gaan adverteren.

 

mond op mond reklame

Het is trouwens mond tot mond reclame, om begrijpelijke redenen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat is inderdaad een vraag die moeilijk door mensen op het forum beantwoord kan worden. Wat je zou kunnen doen is alvast werk gaan regelen voor het moment dat je man stopt met werken.

 

Maak reclame in de omgeving, je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen. Tijdens de opstart periode van ons bedrijf krijg je 10% korting, dus als je in de lente je huis wilt laten schilderen neem dan nu contact op met martinmoes!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Moeilijk moeilijk! Er zijn vele onderzekerheden waar je mee te maken krijgt. Ook wel erg spannend en het zet je aan tot nog harder werken.

 

Misschien is het handig om een aantal nieuwbouwwijken en/of wijken in aanbouw te zoeken waar je een huis aan huis printje bezorgd! Deze huizen hebben nogal eens wat schilderwerk nodig na oplevering. Zeker in nog niet zulke oude wijken hebben mensen of nog geen schilder nodig gehad en zijn dus nog "vrij".

 

Een startactie kan natuurlijk altijd. De eerste vijf een fikse korting of iets dergelijks. Houdt er dan wel rekening mee dat ze meteen weten dat je net begint dus probleem met vertrouwen winnen. Wederom een keus die je moet maken. Doe ik me voor als een gerennomeerd bedrijf of als starter!

 

Succes,

 

Evert

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat misschien wel van groot belang kan zijn is of de huidige werkgever van je man erachter staat dat je man met jou zelfstandig ondernemer wil worden.

 

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dan kun je part-time voor jezelf beginnen (heb je dus nog een deel vaste inkomsten). Zo krijg je inzicht in de klanten en kun je vervolgens beslissen om geheel voor jezelf te beginnen.

 

Wat part-time ondernemen betreft zijn er een aantal voordelen (m.n. ziekenfondspremie, belastingen e.d.).

Bij de KvK kun je een brochure opvragen. In deze brochure komen de volgende praktische onderwerpen aan de orde:

* belastingen

* verzekeringen

* woonhuis als bedrijfspand

* wat vindt uw werkgever ervan?

* onderneem het niet alleen

* wat moet u verder regelen?

 

Ga naar informatie van de KvK. Op die pagina kun je in het blokje "brochures" de folder "part time ondernemen" bestellen.

 

Maar dit is natuurlijk afhankelijk van de huidige werkgever. Misschien ziet hij jullie juist als concurrent en zal hij het helemaal niet waarderen.

Dan is het van belang om inderdaad zelf de beslissing te nemen. Mischien heb je een financiële reserve opgebouwd waarmee je het voor een tijdje nog kan uitzingen, dan is het het risico denk ik wel waard. Als het uiteindelijk niet helemaal "uit de verf komt" is het zoeken naar een nieuwe werkgever altijd nog een optie.

 

Succes met jullie beslissing !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.