• 0

Assurantiekantoor Starten

Ik wil graag een assurantiekantoor starten. ben al van plan om assurantie B diploma te halen. maar mijn vraag is over de wfd. ik heb gelezen dat je nu een vergunning moest aanvragen bij de AFM. Doordat ik nu nog geen ervaring heb. denk ik zelf dat ik sneller wordt afgewezen. ik heb zelf al bij de site Afm en Minfin gekeken. maar ik ben er eingelijk niet wijzer geworden.

 

Kortom: Kan ik nu eigenlijk wel starten met een assurantiekantoor of wordt het juist veel moeilijker.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum!

 

Wanneer je een kantoor gaat starten zul je allereerst een vergunning aan moeten vragen bij de AFM alvorens je ook maar enige aktiviteit gaat ontplooien. Afhankelijk van je reeds behaalde diploma's kun je in aanmerking komen voor de diversen vergunningen. Om te mogen bemiddelen in assurantiën zul je minimaal je B-diploma moeten halen, en wil je daarnaast ook in levensverzekeringen kunnen bemiddelen dan zul je een aanvullende opleiding moeten volgen. (beleggen A)

 

Voor hypotheken gelden eveneens vergunningseisen. Aangezien je niet al werkzaam was als zelfstandig kantoor kun je geen beroep doen op de overgangsregeling.

Kortom, je zult eerst dienen te beschikken over de nodige papieren voordat je een vergunning krijgt. Je kunt het een en ander uitzoeken bij de Stichting financiële dienstverlening. http://www.stfd.nl

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Kortom: Kan ik nu eigenlijk wel starten met een assurantiekantoor of wordt het juist veel moeilijker.

 

Ik zie dat deze poster slechts 1 berichtje op dit forum heeft achtergelaten, mocht de topicstarter dit berichtje lezen zou ik graag willen weten wat de bevindingen uiteindelijk zijn?

 

Ben je inmiddels van plan om echt te gaan starten (vergunning aanvragen), zoja welke problemen heb je (al) ondervonden? Of hebben de deskundigheidseisen van de Wfd je "afgeschrokken"

 

Een kleine aanvulling voor informatie:

www.wetfinancieledienstverlening.nl

 

Bij het zoeken naar informatie is de site van de AFM toch het beste, daarbij is daar ook de wet te vinden met een memorie van toelichting wat het geheel begrijpbaar maakt. (ook op de door u aangegeven site van MinFin.)

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben 35 jaar en ik heb nu de intentie om een eigen assurantiekantoor te beginnen en ben me nu aan het orienteren wat er allemaal bij komt kijken.

 

Welke papieren heb ik nodig?

Welke opleidingen/cursussen kan ik het beste volgen?

Welke opleidingsinstituten (met voorkeur voor thuisstudie) staan goed aangeschreven?

Welke vergunningen heb ik nodig?

 

En ongetwijfeld nog veel meer vragen, maar dit zijn de eeste.

 

Wie kan me antwoorden geven?

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Klaziena

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Klaziena,

 

Voor het starten van een assurantiekantoor heb je een vergunning nodig van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Op de website van de AFM, Informatie voor adviseurs en bemiddelaars vind je meer informatie over de benodigde vergunning.

 

Voor het starten van je eigen bedrijf is misschien ook het (algemene) stappenplan bedrijf starten handig.

 

Voor wat betreft de benodigde diploma's en exameninstituten, kun je de informatie nalezen op de website van het College Deskundigeheid Financiële Dienstverlening (CDFD).

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Opleidingen: http://goo.gl/w8Onr zie daar diverse aanbieders

 

Vergunningen/papieren: http://www.afm.nl/nl/professionals/afm-voor/adviseurs-bemiddelaars/vergunning/vergunningseisen/diploma-eisen-wft.aspx

 

Op AFM website staat alle gewenste info.

 

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering: een paar aanbieders, stuur daar maar pm voor. [ik bemiddel niet]

Indicatieve premie, rond de EUR 1.000,= per jaar.

 

Daarnaast, heb je al nagedacht hoe je aan je gewenste omzet gaat komen? Een assurantiekantoor stamp je niet zomaar uit de grond.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.