• 0

'zichtbaarheid' aandeelhouder

Hallo Iedereen,

 

Ik heb een tip gekregen over jullie site van een collega, en moet zeggen dat ik al heel veel waardevolle info hier heb gevonden, echt een super-forum!

 

Ik heb even een vraag, waar ik het antwoord niet zo 1-2-3 op weet.

 

Ik heb namelijk een B.V., samen met een andere aandeelhouder.

Nu willen wij graag een derde persoon als partner. Deze derde persoon willen we graag 10% van de aandelen geven/verkopen.

 

Nu is mijn vraag, of het voor derden mogelijk is erachter te komen dat deze nieuwe partner aandelen in onze BV heeft? Dit willen we namelijk zo veel mogelijk voorkomen.

 

Ik hoop dat hier iemand het antwoord weet.

 

Bedankt alvast!

 

groeten

Koen

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reacties zover!

 

Kan ik niet bijvoorbeeld een onderhands contract opstellen waarin ik 10% van mijn aandelen verkoop?

 

bedankt!

 

Nee, dat is niet rechtsgeldig. Aandelentransacties moeten door de notaris worden aangetekend in het aandelen register (dat is al niet onderhands) EN worden opgegeven bij de KvK. Volgensmij ziet de notaris daar zelfs op toe.

 

Als je "anonieme"aandeelhouders wilt moet je een NV opzetten. Niet de moeite waard.

 

Er is iets mogelijk met onderhandse privé leningen die jij weer doorleent aan de zaak, waar je dan onderhands beloofd een deel van de opbrengst op de aandelen met de lener te delen, maar dat is erg ingewikkeld en extreem risicovol, zowel voor degene die leent als degene die uitleent.

 

By the way, ik raad je ten strengste aan de zaken helper en boven tafel te houden. Dus aandeelhouders in de boeken, of geen aandeelhuders.

 

Dit topic is zo wel beantwoord, dus het kan dicht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.