• 0

Prijsvragen

Regelmatig zie je bedrijven gebruik maken van prijsvragen, dat kan als doel hebben:

 

[*]Een nieuw bedrijf in de bekendheid te brengen

[*]Een product of dienst onder de aandacht te brengen

[*]Een internetsite te promoten

 

Werkt deze methode of kost het je alleen maar tijd en geld en krijg je er pijsvragenjagers door? Wat is jullie mening hierover?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm... duidelijke taal!

 

Hoezo werkt het? Als je op zo'n verzamelpagina kijkt dan zie je heel veel prijsvragen staan. Veel mensen lopen alleen die vragen af voor de prijzen. Hebben verder geen interesse in je product of dienst.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er natuurlijk een beetje van af wat je precies met je prijsvraag wilt bereiken.

 

De enquete lijkt momenteel een succes te zijn. De response rate van een feedback mailing zonder tegen prestatie is uitermate laag. Door de prijsvraag hebben we nu ongeveer 115 reacties binnen en dat is volgens mij een behoorlijk hoge response rate.

 

Ik denk dat je erg duidelijk voor ogen moet hebben wat je met je prijsvraag wilt bereiken alvorens te beginnen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zijn de antwoorden wel serious dan? Kan me namelijk best voorstellen dat er mensen zijn die het puur voor de prijs doen, sterker nog... die deze site nog nooit goed bekeken hebben!

 

Stel: ik pas het straks bij me cursuscentrum toe, om mensen bekend te maken met mijn bedrijf. Zijn deze mensen dan ook daadwerkelijk geintresseerd in mijn cursussen?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Bij HL ligt het wat anders denk ik. Ongeveer 95% van de mensen die reageren zijn al langer lid van HL. Ik heb tot nu toe nog maar één onzin antwoord ontvangen. (nou niet allemaal onzin erin gaan hangen svp ;) )

 

Als je een prijsvraag aan de kennismaking met je bedrijf wilt gaan hangen dan moet je inderdaad na gaan denken hoe je de hoeveelheid "onzin" reacties zo veel mogelijk naar beneden kan brengen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Onzin reacties gewoon eruit gooien! ;)

 

In mijn geval kan ik ook een verloting houden onder alle deelnemers. Iedereen die zich voor dag x inschrijft voor een cursus maakt kans op een gratis deelname (of zo iets).

 

Dat zou best kunnen werken op de particuliere markt, maar voor bedrijven???

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Bekijk het zo;

marketing is inspelen op het egoïsme van mensen, ondertussen proberend zelf voordeel aan de interactie te behalen.

 

Dat klinkt een beetje cru, maar zo is het wel.

(niet als enige 'definitie', maar in deze context...)

 

Jij wilt aandacht genereren voor je bedrijf.

Jij wilt informatie van je prospects.

Jij wilt je bedrijf afstemmen op de informatie.

 

Mensen geven heus wel serieus antwoord, er zullen een paar 'ziekers' tussen zitten maar ... nou en.

Mensen zijn in de eerste plaats geïnteresseerd in zichzelf, daarna wellicht in je cursussen ;)

Zie de actie als grote fuik waar ongetwijfeld veel vissen doorheen zullen glippen maar ook 'gevangen' in worden.

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Sorry voor mijn kort door de bocht antwoord zonder explanation!

Annedien haar antwoord is juistem! En daarbij ... je creëert ook nog eens naamsbekendheid (kracht van de herhaling). Want je zult ook mensen aanschrijven die jouw bedrijf al kennen, maar heb je ze met een prijsvraag weer even scherp gezet (= aandacht vragen).

 

Dat zou best kunnen werken op de particuliere markt, maar voor bedrijven???

 

Let er bij bedrijven op dat je vaak binnen komt bij personeelsfunctionarissen. Die hebben een hele kaartenbak (tsja .. sorry ... sommige werk nog niet met CRM systeem) en dat die niet altijd gevoelig zijn voor prijsvragen. Die zijn weer wel gevoelig voor prijsacties! Komt op hetzelfde neer, alleen andere woordkeuze.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er alleen wel heel erg aan wat voor soort prijsvragen je eraan hangt, denk ik zo. Het handigste is denk ik om dan een prsijvraag te verzinnen waarbij ze op de site moeten zoeken naar het antwoord. Zo moet iedereen het wel lezen natuurlijk.

 

Ik zou er zeker geen onzin-prijsvraag van maken die iedere "boerenlul" kan invullen zonder op de site te zoeken!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ook hier geldt: het ligt eraan wat je wilt bereiken. Gaat het om aandachtswaarde, dan maakt het niet zozeer uit welke insteek je gebruikt. Ik vind wel met "slimme" vragen dat jezelf ook serieus overkomt.

 

Een kennis van mij heeft ooit een "slogan prijsvraag" gehouden. En alhoewel dat niet meer echt hip is (of was ... time travels fast), heeft hij er wel een hele mooie punch line voor zijn bedrijf aan overgehouden.

 

Kortom ... het is maar net wat je wilt bereiken.

 

Ik vind het idee dat je het antwoord "ergens" op de website kan vinden wel een hele goede. Dan lezen ze gelijk van alles. Maar let erop dat je geen uitgebreide zoekfunctie op je site hebt, want dan is de vraag misschien wel slim, maar wel op mijn boerenklompen op te zoeken.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

En de winnaar is .............

 

Houd er rekening mee dat je met loterijen en prijsvragen aan regels gebonden bent !!!!!!!!!!!!

 

Wie een prijsvraag, loterij of andere wedstrijd organiseert, krijgt te maken met de Wet op de Kansspelen. Deze wet moet ons beschermen tegen overmatig gokgedrag. Wat mag er wel, wat mag er niet en wat mag er stiekem toch?

 

Lees verder >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Met particuliere klanten kunnen prijsvragen best een goed instrument zijn denk ik.

 

Maar zakelijke klanten kun je beter proberen binnen te slepen met kortingen. 25% korting klinkt altijd goed, terwijl je dat best zo kunt plannen dat je een nette prijs overhoudt. En kortingen zijn aanzienlijk beter dan een lagere basisprijs: Men zal gemakkelijk begrijpen dat een kortingsactie is afgelopen, terwijl je bij een tariefsverhoging toch snel wat uit te leggen hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.