• 0

Hoe gaat het met de e-mail nieuwsbrief?

Folderen en adverteren, het lijkt wel of dat de laatste tijd steeds minder goed "werkt".

Steeds vaker merk ik dat men mijn folders en/of advertenties niet gezien heeft, klanten geven ook aan dat ze folders al niet eens meer bekijken. Er vallen overigens tegenwoordig ook wel héél veel folders op de deurmat!

Daarom wil ik beginnen aan een e-mail nieuwsbrief voor mijn klanten.

Ik hoop daarmee ook mijn zogenaamde "slapende" klanten weer eens wakker te schudden.

Maar ik heb er zelf (nog) helemaal geen ervaring mee. Hoe zit het met de nieuwsbrief vandaag de dag, reageren de klanten er wel beter of vaker op dan op folders in de brievenbus?

Ik ben niet van plan om "zomaar" een nieuwsbrief te gaan rondsturen, alleen als mensen zich ervoor aanmelden wil ik ze een nieuwsbrief gaan toesturen.

Nu ben ik dus benieuwd naar de ervarigen van anderen. Lukt het om de mensen te interesseren (en die interesse vast te houden!) via een nieuwsbrief of bestaat de indruk dat men al 'n beetje "nieuwsbriefmoe" begint te worden?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8244-hoe-gaat-het-met-de-e-mail-nieuwsbrief/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

• 0

hey scorpio,

Het mooie van HL is : YOU ARE NOT ALONE ! :D

Lees daarom : "De Nieuwsbrief is dood" - https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=2736

• 0

Een nieuwsbrief is een perfect medium om je klanten "wakker" te houden. Zoals je zelf aangeeft moet je niet zomaar nieuwsbrieven versturen.

Een nieuwsbrief is effectief wanneer je waardevolle informatie verschaft in plaats van een praatje over je eigen bedrijf.

Zorg ervoor dat de leden van je nieuwsbrief ernaar uitkijken om je nieuwsbrief te ontvangen en je zult zien dat het gebruik maken van email-marketing een zeer effectief medium is, mits juist gebruikt.

Probeer ook de bezoekers van je site over de streep te trekken wanneer het gaat om het aanmelden van je nieuwsbrief. "Meld je aan voor onze nieuwsbrief" werkt niet meer. "Ontvang een gratis lollie na inschrijving van onze nieuwsbrief" werkt al beter (bij wijze van)

Succes ermee,

Eelco de Boer

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

• 0

Een nieuwsbrief is een perfect medium om je klanten "wakker" te houden.

even advocaat van de duivel spelen, maar ik geloof precies het omgekeerde: nieuwsbrieven zijn zo goed als nutteloos. Teveel bedrijven sturen teveel nieuwsbrieven, zodat - samen met alle andere bergen informatie die je dagelijks te verwerken krijgt - mensen juist zoeken naar manieren om minder te lezen i.p.v. meer.

Tenzijn je echt iets heel unieks/spannends/waardevols kunt doen met je nieuwsbrief, wil ik wedden dat er weinig mensen zijn die zo'n ding lezen.

Het is leuk voor alle externen, communicatiemensen en leuk voor de baas om zijn logo te zien, maar verder dan zelfbevrediging is het niet.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

• 0

Relevante nieuwsbrieven worden zeker wel gelezen. Ik krijg bijvoorbeeld altijd de nieuwsbrief van BuyItDirect welke aanbiedingen heeft op het gebied van ICT. Tegelijkertijd combineren ze dit met de introductie van nieuwe diensten die ze leveren. Door meerdere mensen hier wordt die nieuwsbrief gelezen en er wordt actief op gereageerd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

het ligt er naar mijn mening aan hoe je een nieuwsbrief opzet.

1 algemene nieuwsbrief naar al je abbonee's lijkt me niet erg zinvol.

Stem af op de behoeftes van de mensen en stuur ze alleen informatie die ze ook willen ontvangen. (liefst ook nog op het tijdstip dat ze open staan voor die informatie)

• 0

Sinds: "De Nieuwsbrief is dood" - https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=2736

Is er weer van alles gebeurt (leuk die oude draad :D). Spamfilters zijn verbeterd, wij zij overgegaan op Celox, wat prima bevalt. De optin lijst groeit weer (nu 4000 abonnees) echter, de lawine aan gevraagde en ongewensde nieuwsbrieven blijft maar aanzwellen. Zeker 20 per dag. Die lees ik echt niet.

Ik heb ook niet het gevoel dat onze (zeer onregelmatige) nieuwsbrieven echt gelezen worden. Echter, als we een heel kort berichtje sturen met een concrete oproep, dan krijgen we 10 tallen reacties.

Dus als subtiel communicatiemiddel, of als methode om de klanten wakker te houden, is de nieuwsbrief minder geschikt. Voor echt nieuws is die weer wél geschikt. Zelf overwegen we weer in print te gaan werken met een soort clubblad.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Dussssss: we beginnen een een top twintig 'hoe houd je een nieuwbrief levend!':

1: biedt waarde!: content die iets betekent voor je ontvanger: split ze op in kleinere groepen met overeenkomstige interesses en pas je boodschap erop aan.

2: kort is meester in communicatie.

• 0

Bij het eerdere onderwerp hierover: "De Email nieuwsbrief is dood", werd het eerste bericht geplaatst op d.d.: 3 september 2003 en het laatste bericht op d.d.: 15 mei 2004.

Omdat dit inmiddels al bijna twee jaar geleden is, leek het mij wel nuttig om hier even te peilen hoe er nú tegen de nieuwsbrief aan wordt gekeken.

Toen werden er vaak en veelvuldig onwillekeurige e-mailadressen gebruikt, nu lijkt dat toch wel even anders te gaan. Over het algemeen (volgens mij dan) versturen bedrijven vrijwel uitsluitend nog nieuwsbrieven aan mensen die zich daar zèlf voor ingeschreven hebben.

Dus moet deze manier van handelen toch uiteindelijk leiden tot een betere respons...?!

Want mensen schrijven zich toch niet "zomaar" in voor een willekeurige nieuwsbrief, dat doen ze toch alleen als ze belangstelling hebben voor datgene waar die bepaalde nieuwsbrief over gaat.

Dáár ben ik voornamelijk benieuwd naar, is er meer belangstelling gekomen voor nieuwsbrieven, omdat men zich daar tegenwoordig voornamelijk zèlf voor inschrijft. Of heeft dat wellicht nauwelijks enige uitwerking gehad op de respons.

• 0

Toen werden er vaak en veelvuldig onwillekeurige e-mailadressen gebruikt, nu lijkt dat toch wel even anders te gaan.

Volgens mij heette dat toen ook al spam (en da's geen nieuwsbrief), de topic uit 2003 ging jusit over als Nils zijn adressen die door de spamblocker down the drain warengekieperd. Allemaal opt-in-adressen dus. Ook alschrijvenmensenzich zelf in:er zijn er zoveel dat het onmogelijk is om ze allemaal bij te houden, als ben je geinteresseerd. De truc blijftomopte vallen en de aandacht te trekken door iets te bieden waar de prospect echt behoefte aan heeft. Bij een goede niewsbrief gaat die 90 % over de prospect en zijn behoeften, en slechts 10% over jou.

• 0

Dussssss: we beginnen een een top twintig 'hoe houd je een nieuwbrief levend!':

1: biedt waarde!: content die iets betekent voor je ontvanger: split ze op in kleinere groepen met overeenkomstige interesses en pas je boodschap erop aan.

2: kort is meester in communicatie.

3: verward waarde niet met lullige "aanbiedingen" ::)

• 0

Bij het eerdere onderwerp hierover: "De Email nieuwsbrief is dood", werd het eerste bericht geplaatst op d.d.: 3 september 2003 en het laatste bericht op d.d.: 15 mei 2004.

Omdat dit inmiddels al bijna twee jaar geleden is, leek het mij wel nuttig om hier even te peilen hoe er nú tegen de nieuwsbrief aan wordt gekeken.

Toen werden er vaak en veelvuldig onwillekeurige e-mailadressen gebruikt, nu lijkt dat toch wel even anders te gaan. Over het algemeen (volgens mij dan) versturen bedrijven vrijwel uitsluitend nog nieuwsbrieven aan mensen die zich daar zèlf voor ingeschreven hebben.

Dus moet deze manier van handelen toch uiteindelijk leiden tot een betere respons...?!

Want mensen schrijven zich toch niet "zomaar" in voor een willekeurige nieuwsbrief, dat doen ze toch alleen als ze belangstelling hebben voor datgene waar die bepaalde nieuwsbrief over gaat.

Dáár ben ik voornamelijk benieuwd naar, is er meer belangstelling gekomen voor nieuwsbrieven, omdat men zich daar tegenwoordig voornamelijk zèlf voor inschrijft. Of heeft dat wellicht nauwelijks enige uitwerking gehad op de respons.

Ho ho, niet te snel met je conclusies :o Ook vier jaar geleden bestond mijn lijst uit uisluitend opt-in adressen. Ik heb stellig de indruk dat het aantal nieuwsbrieven waar in NIET om gevraagd heb alleen maar toeneemt.

• 0

Ho ho, niet te snel met je conclusies :o Ook vier jaar geleden bestond mijn lijst uit uisluitend opt-in adressen. Ik heb stellig de indruk dat het aantal nieuwsbrieven waar in NIET om gevraagd heb alleen maar toeneemt.

Het soort nieuwsbrieven dat men ongevraagd opgedrongen krijgt zal meer irritatie dan respons opleveren, da's niet onlogisch natuurlijk. Het heeft ook maar weinig -tot géén- zin om zomaar wat rond te sturen, zonde van de energie.

[edit mod] {quote} en {/quote} goed geplaatst [/edit]

• 0

Voor mijn bedrijf werken e-Mailnieuwsbrieven erg goed. Ik verstuur er maandelijks een aan klanten en prospects en krijg hier vooral positieve reacties en ook nieuwe klanten en dus omzet door.

Uiteraard moet je er netjes mee omgaan. Dus aanmelding via opt-in.

Meer weten, meld je aan via (zijn website, zie zijn profile)

Hayo van Tuinen | www.vantuinen-webdesign.nl | Webdesign & Zoekmachine Marketing

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar