• 0

Wie kan een bedrijfsplan schrijven voor een eetcafe?

Wie kan kan een proffesioneel bedrijfsplan voor me maken, ben bezig om een Spaans eetcafe te openen in Rotterdam.

 

Heb alle informatie omtrent het starten van een bedrijf tot subsidies die mogelijk zijn.

 

 

hoop dat iemand me kan helpen...

 

mvg,

 

Sergio

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Door een bedrijfs- of ondernermingsplan te schrijven leer je alle ins- en outs- van je bedrijf, incluisief de bedrijfseconomische kant kennen. Als je neit de moeite neemt om het zelf te schrijven, ontzeg je jezelf een hoop inzicht en informatie.

 

Daarnaast zul je, als je bij de bank zit absoluut door de mand vallen met een gebrek aan informatie ne inzicht in je bdrijfsplan.

 

De bank houd van mensen en ondernemers die duidelijk tonen het zelf te kunnen, de eerste mijlpaal uitbesteden toont een brevet van onvermogen om het verdere trajecct aan te kunnen. De bank loopt niet graag risico, en de horeca is al een moeilijksector om leningen te krijgen.

 

Je kunt het waarschijnlijk zelf. je heb de inzichten uit je ondernemingsplan nodig. De bank, Higherlevel en bijvoorbeeld het Ondernemersklankbord kunnen je erbij helpen. Als je het zelf schrijft kun je met een rechte rug voor de bank staan en zeggen' ik heb alles nagerekend, dit is het optimale model en het kan!'

 

Succes, en voor vragen staan we klaar!

Link naar reactie
  • 0

Je zou bijna kunnen zeggen:

 

Weet je wat jij zou moeten doen? eerst even langs de KvK gaan.

Een ondernemersplan moet je echt zelf schrijven, je kunt wel hulp krijgen, er zijn genoeg projecten via de KvK en verschillende universiteiten die je graag hiermee helpen.

Hartelijke groet,

www.jessie-lee.com

Link naar reactie
  • 0

Beste sergio

 

Ik weet niet of je al bent gestart maar ik kan je wel helpen.

Hellaas is het niet mogelijk om zo uit de losse hand een plan op te stellen. Er zijn te veel factoren die invloed hebben op een plan. Het allerbelangrijkste is natuurlijk jouw eigen visie. Ik kan je dan ook voornamelijk helpen met formulering en opstellen van een financieel plan. Ook kan ik je adviseren over waar je bepaalde informatie kan vinden en welke valkuilen er zijn in de Horeca.

 

Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

 

Je kunt me mailen op mischa.graafmans@wanadoo.nl

 

Groeten Mischa

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gratis natuurlijk

 

Dit forum lijkt me ook niet de juiste plek om marketing te voeren in wat voor vorm dan ook.

Als een bedrijf zich via dit forum wil aanbieden moet men zich denk ik afvragen waarom het bedrijf dit forum nodig zou heben om zijn bedrijf draaiend te houden.

 

Ik leef van consultancy maar niet van bedrijfsplannen. Mijn werk is voornamelijk in het buitenland en toegespitst op grote hotelketens en de cruise industrie, maar ik vind het leuk om mensen te helpen die goede ideeen hebben, vandaar

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo deskundigen,

 

Ik heb vandaag een gesprek gehad met de eigenaar van een restaurant/ eetcafepand incl. 4 kamers voor verhuur. ( 2 kamers zijn reeds in de verhuur )

betreft in Schiedam.

 

Het klinkt allemaal veelbelovend, maar wat zijn de valkuilen?

Waar moet ik allemaal opletten bij een 2e gesprek/rondleiding?

Ik kan de inrichting /inboedel pachten of overnemen...ziet er allemaal bruikbaar uit, maar zwaar verouderd en er moet wel wat aan gedaan worden.

 

ook is er al een contract met een biermerk destijds afgesloten...

 

Wie o wie kan mij helpen met een financiele bedrijfsplan..?

het is altijd al een droom van mij geweest om voor mezelf te beginnen.

Maar ik wil niet zomaar blind overal op ingaan.

de eigenaar van het pand heeft mij mondeling wat omzet gegevens gegeven van kamerverhuur en van de speelautomaten en van cafeomzet...

 

Zijn er mensen die mij gratis kunnen helpen?/ of weten waar ik info kan inwinnen.

Grootste probleem is dat ik geen eigen geld heb, maar van de bank wil lenen....

Nogmaals het klinkt allemaal (te) mooi om waar te zijn...

 

Verder ben ik wel goed in communicatie en contacten leggen, daarbij heb ik wel een netwerk opgebouwd in Schiedam en ken ik de vele culturen etc. in Schiedam.

heb een goed idee om mij te onderscheiden van huidige cafe restaurants etc. etc.

 

 

Ik hoop graag reacties te ontvangen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Artur

Link naar reactie
  • 1

Hoi Amado,

 

Het is vrij moeilijk om voor de horeca een financiering te regelen. Er zijn wel mogelijkheden maar die zijn vrij ingewikkeld maar we weten in middels dat waar een wil is ook een weg is. Toch? ;)

 

Je kunt in nederland gebruik maken van het BBMKB (Borgstellingskredietregeling). Deze regeling is in het leven geroepen om ondernemers met te weinig zekerheden van een staatsborgstelling te voorzien tot en met 100%.

 

Uit mijn ervaring blijkt dat een bank zoals bijvoorbeeld de ABN voor de horeca tot ongeveer 70% kan gaan. Dit betekent dat je de andere 30% zelf zou moeten organiseren.

 

Stel je hebt €100.000 nodig dan rest je nog €30.000.

 

Om die €30.000 bij elkaar te krijgen kan je bijvoorbeeld op zoek gaan naar een investeerder. Dit kan een brouwerij zijn, een vermogende particulier of een rijk familielid. Besef wel dat horeca- & ondernemerservaring hierbij wel belangrijk zijn. Het opstellen van een goed ondernemingsplan is hierbij ook absoluut noodzakelijk.

 

Brouwerij:

Hebben vaak de mogelijkheid om je een (achtergestelde)lening te verschaffen. Dit doen ze uiteraard omdat zij er ook belang bij hebben om hun panden met goede ondernemers gevuld te hebben. Ook kunnen zij borgstaan voor je bij de bank of je verbouwing financieren in ruil voor huurverhoging. Pas goed op voor wurgcontracten!

 

Investeerders:

 

Business angels e.d. zijn meestal niet geïnteresseerd in horecaondernemingen tenzij het over een innovatieve formule gaat of om meerdere filialen. Toch is het mij al eens gelukt om mensen enthousiast te krijgen omdat het ondernemingsplan perfect in elkaar zat en voorzien was van innovatieve ideeën voor de horeca. Zoek naar particuliere investeerders uit de regio. Zij hebben vaak een band met het gebied en weten de ins and outs.

 

 

Familie:

 

Indien familie je een lening verstrekt kunnen zij gebruik maken van de Tante Agaath-regeling. Dit biedt belastingvoordelen voor de geldschieter.

 

 

Overleg met de bank en de brouwerij en probeer de uitkomsten van die gesprekken in de vorm van een intentieverklaring of iets dergelijks vast te leggen voordat je naar overige investeerders zoekt. Dit zorgt ervoor dat je sterker in je schoenen staat omdat je al een paar zekerheden hebt (toezegging bank indien je 30% kan regelen + brouwerij die iets leent/financiert).

 

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.

 

Veel succes,

 

Guido

 

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

Iemand hier ervaringen met de ondernemings plannen op http://www.ondernemingsplannen.nl ?

 

Lijkt me niks. Je moet je eigen business plan maken, ik zou niet betalen voor een voorbeeld waarvan je ook niet weet wie het heeft gemaakt. Behalve als je het voor de bank nodig hebt, die hebben het liefst een plan dat zoveel mogelijk lijkt op alle andere plannen.

 

Link naar reactie
  • 1

@Sergio: Rotterdam is een interessante stad om een bedrijf te beginnen. De gemeente steekt zijn nek wat verder uit. Ze zijn dolblij als je iets wil beginnen. Ik heb begrepen dat wanneer je het in een "Vogelaar-wijk" doet ze helemaal gek worden en je overladen met hulp en middelen.

 

Verder dan dat ken ik de specifieke Rotterdamse situatie niet, het kost me ook teveel tijd om me in te lezen.

 

Een zinvol paadje zou kunnen zijn om in Rotterdam eens een startersadviesbureau op te zoeken, of een startersinitiatief. Dan wel mensen die niet alleen naar papier maar vooral ook naar mensen kijken. De juiste hulp bij het schrijven van een O-plan mag best wat geld kosten, jij gaat er immers jarenlang een dikke boterham van eten.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Betreffende geld kan je praten met de brouwerij en vooral niet te vergeten de exploitant van de gokkasten.

De laatste kan je een renteloze lening verstrekken maar ook een voorschot, tot wel een jaar, op de winst uit de kasten.

 

Twee maanden geleden hadden de speelautomatenexploitanten nog een investeringsstop. Dit vanwege de veranderende wet op de kansspelbelasting. Volgens mij is dat nogsteeds zo.

 

Gr. Guido

 

 

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

@Sergio: Rotterdam is een interessante stad om een bedrijf te beginnen. De gemeente steekt zijn nek wat verder uit. Ze zijn dolblij als je iets wil beginnen. Ik heb begrepen dat wanneer je het in een "Vogelaar-wijk" doet ze helemaal gek worden en je overladen met hulp en middelen.

 

Verder dan dat ken ik de specifieke Rotterdamse situatie niet, het kost me ook teveel tijd om me in te lezen.

 

Een zinvol paadje zou kunnen zijn om in Rotterdam eens een startersadviesbureau op te zoeken, of een startersinitiatief. Dan wel mensen die niet alleen naar papier maar vooral ook naar mensen kijken. De juiste hulp bij het schrijven van een O-plan mag best wat geld kosten, jij gaat er immers jarenlang een dikke boterham van eten.

 

Ard

 

Was ik even vergeten Ard, hij kan inderdaad ook nog naar de gemeente voor informatie omtrent een starterskrediet. Dit gaat tot 35.000 euro geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker. Reusje voor u!

Guido Quadvlieg - Synergy Kinetics

 

Professionele begeleiding voor startende ondernemers op 'no cure no pay'-basis.

 

http://www.synkin.nl/

Link naar reactie
  • 0

Dank je Guido.

 

Dat 35K bedrag waar jij op doelt is een deel van de BBZ regeling (ligt nog rond de 31K). Persoonlijk vind ik het een onding (teveel papier > te weinig werkelijk uitgeleend geld).

 

Het wordt per gemeente uitgevoerd, dus afhankelijk van politiek en lokale lobby hoe prettig de regelingen uitgevoerd worden. De regio Rotterdam trekt er harder aan om ondernemers binnen de gemeentegrenzen te krijgen/houden. In andere plaatsen kan het tegen het nagenoeg onmogelijke aan liggen. Geen inkoppertjes dus. Ard

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn er mensen die mij gratis kunnen helpen?/ of weten waar ik info kan inwinnen.

Grootste probleem is dat ik geen eigen geld heb, maar van de bank wil lenen....

Nogmaals het klinkt allemaal (te) mooi om waar te zijn...

 

Verder ben ik wel goed in communicatie en contacten leggen, daarbij heb ik wel een netwerk opgebouwd in Schiedam en ken ik de vele culturen etc. in Schiedam.

heb een goed idee om mij te onderscheiden van huidige cafe restaurants etc. etc.

 

Ik wil niet te negatief overkomen, maar zonder eigen inbreng zijn er bancair geen mogelijkheden om te financieren en zeker niet als het om horeca gaat. Om voor een borgstellingskrediet in aanmerking te komen wordt ook een eigen inbreng gevraagd.

 

Kortom wil je enig kans van slagen hebben moet je laten zien dat je zelf als ondernemer risico wil lopen door risicokapitaal in te brengen. Wellicht dat bekenden een achtergestelde lening willen inbrengen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je veel geld kunt krijgen.

Ik weet wel dat je veel spam kunt verwachten als je je telefoonnummer en mailadres laat staan.

 

Kun je beter even weghalen, persoonlijk contact kun je beter via PB laten laten gaan.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

@ Guido Quadvlieg

 

Hartelijk dank voor je reactie! ! :

 

Je kunt in nederland gebruik maken van het BBMKB (Borgstellingskredietregeling). Deze regeling is in het leven geroepen om ondernemers met te weinig zekerheden van een staatsborgstelling te voorzien tot en met 100%.

 

Ga ik zeker achteraan na het opstellen van mijn ondernemingsplan ( template op KvK site ) :)

 

Brouwerij:

Pas goed op voor wurgcontracten! ???

Er was een bedrag open van naar horen zeggen 80.000 euro

er zijn 3 jaren voorbij: restant zou moeten zijn , denk ik... 20.000

maar er blijkt nog 30.000 open te staan ??? ( 10.000 achterstand )

de vorige uitbater kocht het bier in, maar alle bonnen gingen naar de verhuurder toe.

kan het zo zijn dat er wederom iets opgenomen is?

ik wil graag dat de bonnen naar mij toekomen zodat ik kan zien hoeveel er per maand van het bedrag afgaat...kan ik dit eisen van de verhuurder? De verhuurder heeft gezegd dat ik mij daar niet druk over moest maken dat over 1 jaar dat bedrag weggewerkt is....

 

Verder wil ik een clausule regelen welke in de kamerverhuurcontract komt van de verhuurder dat er geluidsoverlast kan voorkomen door het eetcafe of iets dergelijks...

 

Geldt de de Tante Agaath-regeling eigenlijk ook voor kennissen???

Ik ken een directeur van een bedrijf dat vroeger mij vertelde dat hij mij wilde helpen bij het opzetten van een eigen zaak...vandaar mijn vraag.

 

Wat betreft gokautomaten, daar is hij ( de verhuurder van de cafe en kamers ) eigenaar van. Hij stelde voor dat we beiden 50 procent van de winst delen. daar kan ik dus geen extra geld voor krijgen. ( Kan ik bijvoorbeeld zeggen dat ik daar een proefjaar contract wil hebben? )

 

Wat ik wel voor elkaar gekregen heb is dat we eerst een proefjaar huurcontract in het algemeen hebben voor de zaak. met optie op 5 jaar.

Dit vanwege de relatie die goed moet zijn en blijven met de verhuurder.

ik wil mij niet gelijk voor 5 jaar binden. de kamers zal ik sowieso het eerste jaar en waarschijnlijk helemaal niet willen huren ( maar dat is reeds overeengekomen )

 

tot zover,

Ik hoop graag wederom reacties te ontvangen!

 

Met vriendelijke groet,

Amado

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.