• 0

Gratis onderling bellen

Iedereen is tegenwoordig op de hoogte van de mogelijkheid om via Skype gratis onderling te bellen. Zelfs ebay heeft de skypemogelijkheid toegevoegd aan haar systeem. De vraag is nu hoelang blijft het 'gewone' bedrijfsleven de mogelijkheden van Skype ontkennen. Waarom gebruiken we niet allemaal Skype, gunnen die mensen hun succes, en genieten van extreem lage telefoonrekeningen.

 

Om deze reden mijn vragen:

- Maak je gebruik van de mogelijkheden van Skype? Waarom wel/niet

- Geef je klanten de mogelijkheid om jou gratis te bellen (skype-support/skype helpdesk?) Staat het skype adres op je website? Waarom wel/niet?

 

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden, omdat dit toch een enorme kostenbesparing kan opleveren.

"Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt." (Gilbert Cesbron)

Deel het feit dat ook jij gratis te bereiken bent op www.samengratisbellen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze week staat er een uitgebreid artikel in over VOIP in het vakblad Computable.

Misschien vind je daar hetgeen je zoekt

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet is er een pocket versie van skype beschikbaar. Dit houdt in dat je, maar dan moet je wel een 'telefoon' hebben die dat aankan, de skypesoftware gewoon kan installeren op je telefoon/pda/laptop en gewoon overal draadloos kan communiceren (mits je natuurlijk op een draadloos netwerk bent aangesloten, maar ook die zijn steeds vaker bereikbaar).

 

Verder ben ik zelf redelijk goed op de hoogte van Voip Oplossingen, maar zal het artikel in computable zeker gaan lezen! Echter ben ik al een enthousiast gebruiker van Skype, en het echte Voip heeft bij mij een beetje afgedaan. Ik vraag mij gewoon af of het bedrijfsleven al toe is aan een omschakeling naar Skype. Want zou het niet pretting zijn om je al je zakenpartners, maar ook jebelastingadviseur, de bioscoop of de taxicentrale gewoon via Skype te bereiken?

 

Ik ben dus benieuwd of men al gebruik maakt van Skype en dit ook aan zijn/haar klanten laat weten.

"Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt." (Gilbert Cesbron)

Deel het feit dat ook jij gratis te bereiken bent op www.samengratisbellen.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Om deze reden mijn vragen:

- Maak je gebruik van de mogelijkheden van Skype? Waarom wel/niet

- Geef je klanten de mogelijkheid om jou gratis te bellen (skype-support/skype helpdesk?) Staat het skype adres op je website? Waarom wel/niet?

 

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden, omdat dit toch een enorme kostenbesparing kan opleveren.

 

Skype verminderd inderdaad de uitgaven op het gebied van mobiel en vast telefoon verkeer voor mijn bedrijf. Voorheen was er veel contact met ontwikkelaars via de traditionele telefoon. Inmiddels is Skype, voor dit type lange gesprekken, common good geworden voor mijn bedrijf.

Klanten kunnen ons bereiken via Skype. Dit heeft wel het nadeel dat Skype nog niet echt portable is en aangezien ik veel onderweg ben moeten er echt Skype afspraken worden gemaakt met klanten. Er is inderdaad wel een Skype portable versie maar heb hier geen ervaring mee.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Elwyn, jij bent eigenlijk een perfect praktijkvoorbeeld van wat ik probeer te laten zien:

Zelfs als frequent gebruiker van Skype en iemand die overtuigd is van de kwaliteit en de voordelen van het gebruik hiervan, plaatst op zijn contactinformatie pagina van zijn website wel een telefoonnummer, maar geen skype account.

Dat skype nog niet zover is ingeburgerd dat je het (serieus en zakelijk overkomend) op je visitekaartje moet plaatsten kan ik inkomen. Maar waarom laat je (potentiele) klanten niet via je site weten dat je gratis te bereiken bent?

"Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt." (Gilbert Cesbron)

Deel het feit dat ook jij gratis te bereiken bent op www.samengratisbellen.nl

Link naar reactie
  • 0

Hier gebruik ik voipbuster (vergelijkbaar met skype bij mijn weten). Zelf heb ik er een centrale achter gehangen en bel ik nu voor 20 euro/jaar gratis naar vaste nummers in een goed aantal landen. Zelf heb ik me echter niet beperkt tot de software die ze dus standaard aanleveren en bel ik nu soms met meerdere lijnen tegelijk.

 

Het enige nadeel van voip: je merkt het bij het uploaden.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Om deze reden mijn vragen:

- Maak je gebruik van de mogelijkheden van Skype? Waarom wel/niet

- Geef je klanten de mogelijkheid om jou gratis te bellen (skype-support/skype helpdesk?) Staat het skype adres op je website? Waarom wel/niet?

 

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden, omdat dit toch een enorme kostenbesparing kan opleveren.

 

-Ik was inderdaad nog niet zover, en eerlijk gezegd nog absoluut niet er aan gedacht

 

- Klanten/bezoekers hebben die mogelijkheid dus (nog) niet via de site, maar ik ga wel denken over de mogelijkheden ervan.

 

Veel bedrijven zijn overigens vrij conservatief mbt communicatie. Telefoon, fax, email en dan houdt het een beetje op. Hooguit een enkeling binnen een bedrijf die de mogelijkheden op zijn PC weet te benutten. Ik heb gemerkt dat vooral de kleine jonge bedrijven zich veel meer bezig houden met dit soort efficiency en kosten besparende zaken. Het zou dus ook absoluut niet gek dit nog extra te stimuleren via mijn site. (overigens enkele berichten geleden hierover....er moet nog een hoop gebeuren aan mijn site!)

www.jsbs.nl/phpBB2

Initiatief tot zakelijk inter-net-werken

 

www.e-car.nl

Link naar reactie
  • 0

Het probleem voor mij van skype is dat het niet schaalbaar is.

(in de zin van, niets ligt in jouw handen)

 

Ik wil zo veel mogelijk in eigen beheer doen en de mogelijkheden daarvan benutten, skype business speelt hier een beetje op in.

 

Maar skype is zo "closed" ze kunnen doen en laten wat ze willen, 't is nu nog gratis, maar in de toekomst misschien niet meer, dat zijn allemaal onzekerheden die een bedrijf een beetje in de weg staan (naar mijn mening).

 

Voor kleinere bedrijven is dit wel geschikt, maar ik zelf heb liever een voip centrale, met een IVR-menu en voicemail, enz... (gratis :P)

 

Begrijp me niet verkeerd, zelf gebruik ik ook skype (maar dan persoonlijk :) )

To be, to be...

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ook skype haar beperkingen heeft, maar ik denk dat een deel van je 'angst' niet helemaal terecht is, en dat je het voornaamste voordeel van het gebruik van Skype voor een (startende) onderneming niet op de juiste waarde schat.

 

Allereerst denk ik dat Skypegebruik onderling wel degelijk gratis blijft. Het is immers gewoon een evolutie van programma's als ICQ en MSN en deze zijn altijd gratis geweest. Daarnaast zijn er concurrerende programma's (op komst) zoals MSN live die ook gratis zijn, dus overstappen naar een betaalversie zou het systeem de nek om draaien. Het enige waar ze geld voor (blijven) rekenen zijn de extra diensten.

 

Ten tweede denk ik dat Skype voor bedrijven onderling interessant is op het moment dat er vaak langdurig en regelmatig contact is tussen twee bedrijven (het liefst ook nog vanuit andere regio's/landen). Hiervoor is Skype uitermate geschikt en leent het zich naar mijn mening beter dan Voip (jij belt nu nog gratis, maar als je belt via Voipbuster oid, dan zal je toch binnenkort de 3 euro per maand moeten gaan betalen om je account te halen). Voip is niet naar iedereen gratis als het gaat om personen over de grens.

 

Daarnaast is het bellen via Voip zoals jij doet een iets grotere investering en wat moeilijker in te stellen dan Skype. Hierdoor is Skype veel interessanter voor de 'gewone' consument. Deze laagdrempeligheid zorgt ervoor dat het veel sneller kan worden ingevoerd in het dagelijks leven van de consument. Juist deze consument is prijsbewust met het zoeken naar bedrijven waar ze producten/diensten willen afnemen. Daarom zullen ze sneller een bedrijf bellen welke via het makkelijke Skype te bereiken is dan een bedrijf waar ze voor moeten betalen om te bereiken.

 

Voor (startende) ondernemers is Skype dus op 2 punten van belang:

1) zorg ervoor dat de zakenpartners met wie je regelmatig en langdurig telefonisch contact hebt (en zeker de zakenpartners in het buitenland) Skype gebruiken, hiervoor is het uitermate goed geschikt

2) zorg ervoor dat je via Skype bereikbaar bent voor de consument, want als ze eenmaal Skype hebben geinstalleerd zullen ze dit graag gebruiken door de kostenbesparing.

"Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt." (Gilbert Cesbron)

Deel het feit dat ook jij gratis te bereiken bent op www.samengratisbellen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ook skype haar beperkingen heeft, maar ik denk dat een deel van je 'angst' niet helemaal terecht is, en dat je het voornaamste voordeel van het gebruik van Skype voor een (startende) onderneming niet op de juiste waarde schat.

 

Allereerst denk ik dat Skypegebruik onderling wel degelijk gratis blijft. Het is immers gewoon een evolutie van programma's als ICQ en MSN en deze zijn altijd gratis geweest. Daarnaast zijn er concurrerende programma's (op komst) zoals MSN live die ook gratis zijn, dus overstappen naar een betaalversie zou het systeem de nek om draaien. Het enige waar ze geld voor (blijven) rekenen zijn de extra diensten.

 

Ten tweede denk ik dat Skype voor bedrijven onderling interessant is op het moment dat er vaak langdurig en regelmatig contact is tussen twee bedrijven (het liefst ook nog vanuit andere regio's/landen). Hiervoor is Skype uitermate geschikt en leent het zich naar mijn mening beter dan Voip (jij belt nu nog gratis, maar als je belt via Voipbuster oid, dan zal je toch binnenkort de 3 euro per maand moeten gaan betalen om je account te halen). Voip is niet naar iedereen gratis als het gaat om personen over de grens.

 

Daarnaast is het bellen via Voip zoals jij doet een iets grotere investering en wat moeilijker in te stellen dan Skype. Hierdoor is Skype veel interessanter voor de 'gewone' consument. Deze laagdrempeligheid zorgt ervoor dat het veel sneller kan worden ingevoerd in het dagelijks leven van de consument. Juist deze consument is prijsbewust met het zoeken naar bedrijven waar ze producten/diensten willen afnemen. Daarom zullen ze sneller een bedrijf bellen welke via het makkelijke Skype te bereiken is dan een bedrijf waar ze voor moeten betalen om te bereiken.

 

Voor (startende) ondernemers is Skype dus op 2 punten van belang:

1) zorg ervoor dat de zakenpartners met wie je regelmatig en langdurig telefonisch contact hebt (en zeker de zakenpartners in het buitenland) Skype gebruiken, hiervoor is het uitermate goed geschikt

2) zorg ervoor dat je via Skype bereikbaar bent voor de consument, want als ze eenmaal Skype hebben geinstalleerd zullen ze dit graag gebruiken door de kostenbesparing.

 

Heb je je wel goed in VOIP verdiept? Skype maakt gebruik van de VOIP techniek. Voipbuster is als je de standaard software gebruikt minimaal net zo simpel als Skype. Daarnaast verschilt het ook per sector hoeveel gebruik er word gemaakt van de verschillende communicatie middelen.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Bovendien kan tegenwoordig vrijwel geen enkel bedrijf zonder mobiele telefoon, of in ieder geval een mobiel communicatie-middel.

 

De bedrijfsabonnementen van de verschillende providers bieden daarin ook weer verschillende voordelen welke kostenbesparend kunnen werken.

 

Wat vlgs mij de grootste drempel is, is dat skype niet (of nog niet) de professionele uitstraling heeft die bedrijven meestal nastreven.

Wat niet is kan nog komen uiteraard, en e.e.a. moet ook gewoon nog inburgeren.

www.jsbs.nl/phpBB2

Initiatief tot zakelijk inter-net-werken

 

www.e-car.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik gebruik (nog) geen skype, de reden is simpel, hiervoor moet je continu op het internet zitten. :-\ Tja, en mijn pc staat niet eens zo vaak aan dus... Maar ik denk dat ik voor prive me wel ga inschrijven, dan kan ik er zo af en toe gebruik van maken (denk dat ik dan wel eerst via de andere manier degene die ik wil spreken moet melden dat ie z'n pc aan moet zetten ::), maar dan kunnen we daarna in ieder geval goedkoper bellen ;))

 

Voor mijn bedrijf heb ik het niet nodig, daar gaat alles via mail.

 

Ach wie weet in de toekomst, als ik straks via mijn tv kan internetten, dan is het weer een stuk aantrekkelijker, die staat tenminste in een ruimte waar ik me vaker bevind als die van de computer. :P

 

Groetjes,

Ingrid

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
  • 0
Heb je je wel goed in VOIP verdiept? Skype maakt gebruik van de VOIP techniek. Voipbuster is als je de standaard software gebruikt minimaal net zo simpel als Skype.

 

Ik heb me zeker verdiept in voip, en als je op mijn site kijkt dan zul je zien dat ik ook een voorstander ben van voipbuster! Echter wordt voipbuster langzaam duurder, waardoor het minder interessant wordt. Onderling Skypen blijft echter altijd gratis, vanwaar mijn voorkeur voor deze manier van communiceren. Daarnaast reageerde ik op:

 

maar ik zelf heb liever een voip centrale, met een IVR-menu en voicemail, enz... (gratis )

en dit is wel degelijk iets minder eenvoudig op op te zetten.

 

Daarnaast verschilt het ook per sector hoeveel gebruik er word gemaakt van de verschillende communicatie middelen.

 

Dit lijkt me logisch, maar dit neemt niet weg dat voor veel ondernemers (van belastingadviseurs tot taxicentrale en van bank tot het electriciteits bedrijf) belkosten toch op kunnen lopen. Je hebt inderdaad gelijk dat het voordeel het grootst is voor diegene die veel (en vooral naar het buitenland) bellen. Daarnaast geef je, zoals ik al aangaf, (potentiele) klanten de mogelijkheid om jouw bedrijf gratis te bereiken!

 

Bovendien kan tegenwoordig vrijwel geen enkel bedrijf zonder mobiele telefoon, of in ieder geval een mobiel communicatie-middel.

 

Klopt, er bestaat echter een pocketversie van Skype, dit zou het voor een deel kunnen oplossen. Je zult echter wel altijd verbonden moeten zijn met Internet, dit is inderdaad een nadeel, zie ook:

Ik gebruik (nog) geen skype, de reden is simpel, hiervoor moet je continu op het internet zitten. Tja, en mijn pc staat niet eens zo vaak aan dus... Maar ik denk dat ik voor prive me wel ga inschrijven, dan kan ik er zo af en toe gebruik van maken (denk dat ik dan wel eerst via de andere manier degene die ik wil spreken moet melden dat ie z'n pc aan moet zetten , maar dan kunnen we daarna in ieder geval goedkoper bellen )

 

Echter verwacht ik dat steeds meer mensen met een breedbandverbinding de computer altijd aan laten staan, waardoor ze altijd bereikbaar zijn. Ze kunnen dan hun huidige (draadloze dect) telefoon op hun pc kunnen aansluiten en ze merken niet eens dat ze via Skype gebeld worden. Verder is het zo dat bedrijven vaak een breedband verbinding open hebben staan, en de klanten de mogelijkheid geven om het bedrijf ook gratis te bereiken is dan heel eenvoudig en voordelig voor de klant.

 

In de (verre) toekomst zal er een draadloos Netwerk over (ongeveer) heel Nederland beschikbaar zijn (zie onder andere het initiatief van Fon op www.samengratisbellen.nl/nieuws.php#26). Als men dan overstapt op pocket pc's en smartphones, hoeft er helemaal niet meer met een GSM gebeld te worden! Maarja, dit is wel een heel optimistisch plaatje, misschien zijn er dan al lang weer andere toepassingen.

"Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt." (Gilbert Cesbron)

Deel het feit dat ook jij gratis te bereiken bent op www.samengratisbellen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat ook skype haar beperkingen heeft, maar ik denk dat een deel van je 'angst' niet helemaal terecht is...

 

 

Je hebt helemaal gelijk, ik ben wat te pessimistisch geweest, het is een goede manier van communicatie, en goedkoop.

 

Waar ik mij *zorgen* ( ;)) over maak is dat skype "proprietary" is, en dus zeer gesloten. Ik vind 't jammer dat je alleen met skype software kan bellen. Aan de andere kant begrijp ik hun standpunt, want zij hebben het doorontwikkeld, dus ze willen het afschermen.

 

Het grootste minpunt van mij is dat het niet uitgebreid kan worden. Ik heb nu gelezen dat ze ook iets voor het bedrijfsleven aan het onwikkelen zijn, dat je met een account meerdere accounts kan beheren e.d.

Dit is voor mij een nadeel omdat je het niet in je bestaande bedrijfsomgeving kan integreren (behalve door op elke pc skype te draaien). Een ander reden is dat wanneer je internetconnectie uitvalt niet meer te bereiken bent (met voip ook niet) maar "normale" voip diensten kan je combineren met je gewone POTS/PSTN netwerk, dus je hebt altijd een fail-over. Ik denk dus aan één nummer voor al je inkomende communicatie en niet over een skype naam / msn adres / telefoon / fax enz :)

 

Maar goed dat gaat ook een beetje te ver, ik denk al met al dat het een goede aanvulling is om te skypen (doe ik al een paar jaar overigens :) ). Maar mensen moeten toch een nummer hebben waar ze ook zonder "internet" te bereiken zijn... :) (analoog / isdn bedoel ik dan )

 

Gr. Essad

To be, to be...

Link naar reactie
  • 0

Je hebt helemaal gelijk over het feit dat je altijd een 'back-up' (vast) telefoonnummer moet hebben.

 

Het feit dat je het overal moet draaien vind ik niet echt een probleem. Juist omdat het op iedere pc staat (incl. laptops) is iedereen altijd direct bereikbaar, waar hij ook is. Mocht iemand mij willen bereiken, krijgen ze geen telefoniste aan de lijn die moet doorverbinden, maar ze kunnen mij direct skypen. Of ik nu op kantoor zit of bij een hotspot op de hoek, zolang ik maar ben ingelogd met Skype.

Omdat je gewoon kan inloggen met je eigen account is ook het delen van computers (bij bijvoorbeeld part-timers) geen probleem.

 

Ik hoop dat er snel een soort van 'telefooncentrale' oplossing komt, waar je iets meer kan instellen en makkelijk telefoontjes kunt doorsturen inclusief ruggespraak functie etc.

"Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt." (Gilbert Cesbron)

Deel het feit dat ook jij gratis te bereiken bent op www.samengratisbellen.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Wouter,

 

Ik kan best begrijpen dat je een portal wilt maken waar veel bezoekers kunnen gaan komen. Als je denkt de handen op elkaar te krijgen door HL bezoekers de onderstaande mail in hun postbus te dumpen dan heb je het mis. Als blijkt dat je meer mensen op deze manier aan het spammen bent dan is het voor jou afgelopen op dit forum.

 

Beste heer/mevrouw,

 

Graag willen wil ik u kennis laten maken met www.samenbellen.nl. Dit is een onafhankelijk initiatief om het bellen via Internet te stimuleren door gebruik te maken van programma's als Skype en Voipbuster. Het is een platform waar informatie over het gebruik, nieuwe ontwikkelingen, nieuwe producten en gebruikers van de digitale telefonie markt bijeen worden gebracht.

 

Op uw site www.XXXXXX.nl begreep ik dat u ook via Skype te bereiken bent. Om een zo groot mogelijke groep mensen te stimuleren om ook via Skype (of Voipbuster) te bellen is het belangrijk dat iedereen weet wie er allemaal gratis te bereiken is. Kijk daarom gerust eens op www.samenbellen.nl en schrijf u en uw bedrijf (gratis) in!

 

U kunt mij voor vragen altijd bereiken via dit e-mail adres of via skype op samenbellen

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter van den Berg

Link naar reactie
  • 0

Iedereen is tegenwoordig op de hoogte van de mogelijkheid om via Skype gratis onderling te bellen. Zelfs ebay heeft de skypemogelijkheid toegevoegd aan haar systeem. De vraag is nu hoelang blijft het 'gewone' bedrijfsleven de mogelijkheden van Skype ontkennen. Waarom gebruiken we niet allemaal Skype, gunnen die mensen hun succes, en genieten van extreem lage telefoonrekeningen.

 

Om deze reden mijn vragen:

- Maak je gebruik van de mogelijkheden van Skype? Waarom wel/niet

- Geef je klanten de mogelijkheid om jou gratis te bellen (skype-support/skype helpdesk?) Staat het skype adres op je website? Waarom wel/niet?

 

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden, omdat dit toch een enorme kostenbesparing kan opleveren.

 

Ik heb je tip ter harte genomen en mij aangemeld bij Gratisbellen.nl maar ook als je nog klant bent van de kpn en een vaste telefoon hebt kun je gratis bellen naar bedrijven. Zelf maak ook ook gebruik van een telefoonprovider waar ik geld toe krijg en dat tikt behoorlijk aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.