• 0

Benaderd voor Gemeentegids

 

Hallo,

 

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar wellicht kan iemand mij wat verder op weg helpen.

 

Ik heb een week geleden mijn winkel geopend en ben vrijwel meteen benaderd door een uitgeverij die een boekje uitgeeft over onze gemeente. Superenthousiast (en vereerd) als ik was heb ik getekend. De bedoeling is dat ik een bepaald bedrag betaal waarvoor ik in 'ruil' 25 exemplaren ontvang van het uit te brengen boekje. In deze serie zijn er al meerder uitgegeven, maar er zit mij toch iets niet lekker. De uitgever staat wel ingeschreven bij de KvK, maar is verder praktisch onvindbaar. Er is wel een website, maar behalve een postadres en wat nummers staat er niet echt veel. Misschien ben ik veel te voorbarig, maar ik heb er geen goed gevoel bij.... Waar moet ik beginnen met uitpluizen of dit in de haak is of niet?

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

 

Groet, Zussie

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De bedoeling was dat ik meteen een kopie kreeg, maar helaas heb ik geen kopieerapparaat en is er dus afgesproken dat ik deze per post ontvang. Lomp achteraf. Het enige wat ik weet is dat ik mijn krabbel heb geplaatst bij een bedrag en nu (nog) geen bewijs hiervan heb. Ik heb wel door de voorbeeldboekjes gebladerd, maar niet gelet op de informatie van de uitgeverij. Normaal gesproken let ik hier wel degelijk op (heb namelijk in de verzekeringen gewerkt en als je ergens op de kleine lettertjes moet letten...), maar ik voelde me behoorlijk vereerd en heb een lang en leuk gesprek gehad met de vertegenwoordiger van de uitgeverij. Nogmaals, het kan best zijn dat er niks aan de hand is en als er wel iets is ben ik al te laat. Ik vraag me alleen af wat ik eventueel kan doen om het uit te zoeken. Heb wel de naam van de uitgeverij en de gegevens van de KvK.

Link naar reactie
  • 0

Als je wat concreter wordt kunnen wij ook iets nuttigs melden ;) Wat is het bedrag, wat stond er naast het bedrag nog meer op dat formuliertje? Stond er bijvoorbeeld een oplage op? Misschien drukken ze maar 10 stuks om aan de vertegenwoordigers voor de volgende jaren mee te geven en gaan ze van de rest lekker op vakantie :-X

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het bedrag is 249 euro. Voor dat bedrag 'krijg' je dus de 25 exemplaren. De oplage is 6000 stuks en het boek wordt eenmalig uitgegeven. Verder stonden op het contract dezelfde gegevens als op de website staan. Ik heb ook mijn gegevens moeten noteren, maar geen bankgegevens. Verder werd er melding gemaakt hoe de procedure ongeveer gaat. Het is de bedoeling dat men zelf de tekst schrijft, er worden 20 foto's gemaakt waarvan er 3 gebruikt worden en dat ik die zelf uit mag zoeken. Dat is in het kort wel zo'n beetje wat er stond. Het was ook maar 1 A-4tje.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn van die wie-wat-waar-gidsen per gemeente, maar die worden over het algemeen uitgegeven door de gemeenten zelf, met voornamelijk informatie over no-profitinstellingen. Dat zijn eigenlijk de enige van dat soort boekjes waar in gekeken wordt. Gamaar na: heb je zelf ooit eerder zo'n boekje gezien? Waarschijnlijk niet. Als je een dienst zoekt waar jijof je netwerk geen contacten in hebt, waar ga je kijken? Negen van de tien kijkt in de goudengids, gg op het internet of zoekt in Google.

 

De 'oplichters'truck is eenvoudig: ze lichten je niet op: ze maken misschien wel het boekje, maar die wordt alleen verspreid onder 'slachtoffers' als jij. En die 'slachtoffers' zoeken niet in dat boekje als ze iemand nodig hebben, want voelen zich bekocht.

Als je nog zo'n boekje hebt:neem eens de proef op de som: bel tien willekeurige bedrijven en vraag of zij toestemming hebben gegeven voor de informatie in het boekje, of ze ervoor betalen, en of het nut heeft.

 

Ik zou z.s.m. proberen eronderuit te komen....

Link naar reactie
  • 0

....maar ik voelde me behoorlijk vereerd en heb een lang en leuk gesprek gehad met de vertegenwoordiger van de uitgeverij.

 

Ga d'r maar van uit dat je in de klassieke valstrik getrapt bent. Je moet niet alleen de kleine lettertjes lezen, maar ook nuchter blijven nadenken. Als je nog nooit van die boekjes gehoord hebt en niemand kent ze, teken dan NOOIT-NOOIT-NOOIT een contract. Het boek van Elschot heet niet voor niks: Lijmen. Je bent gelijmd.

 

Kijk eens of het een eenmalige overeenkomst is, of dat ze elk jaar kunnen incasseren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip! Deze 'vertegenwoordiger' heeft inderdaad een naam van een winkel laten vallen. Deze zou ik dus morgen even kunnen bellen om te vragen het verhaal klopt wat hij vanmiddag mij heeft verteld. Het zag er allemaal goed uit, maar nu bekruipt me het gevoel dat het misschien allemaal net iets te mooi klonk. Uiteraard heb ik dat geval altijd achteraf...

 

Ik heb ook een contactnummer van de vertegenwoordiger. Morgen maar eens een rondje bellen...

 

Ik moet er wel bij vermelden dat hij een heel verhaal om het boekje had. De exemplaren die ik heb gezien zagen er mooi uit (al zegt dit niets natuurlijk) en de prijs zou 9,95 zijn. In het boekje wordt de hele gemeente in vogelvlucht belicht. De historie, recreatie en dus ook de plaatselijke detaillisten. Kortom, het was het juiste verkoperspraatje...

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb een week geleden mijn winkel geopend en ben vrijwel meteen benaderd door een uitgeverij die een boekje uitgeeft over onze gemeente.

De uitgever staat wel ingeschreven bij de KvK, maar is verder praktisch onvindbaar. Er is wel een website, maar behalve een postadres en wat nummers staat er niet echt veel. Misschien ben ik veel te voorbarig, maar ik heb er geen goed gevoel bij.... Waar moet ik beginnen met uitpluizen of dit in de haak is of niet?

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

 

Groet, Zussie

 

 

Hoi Zussie.

Er bestaat een naslagwerk "Handboek voor de pers", waarin heel erg veel uitgevers staan geregistreerd.

Neem daar eens een kijkje in, misschien dat je daar wat in terug vindt.

Tevens kan je mavraag doen in een gerenomeerde boekhandel of op de acquisitieafdeling van een grote bibliotheek zowel openbaar als universiteit o.i.d.

 

succes.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel bedrijven werden er in het boekje vermeld? Als dit er veel zijn, zo rond de 240 blijft er niets meer over:

6000/25=240

 

Anders kan je gaan tellen:

6000-25*aantal adverteerders=?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Blijf op je hoede!

 

Waar moet je op letten bij het plaatsen van een advertentie.

Als je een advertentie wilt plaatsen, doe dit alleen bij uitgevers die bereid zijn jou een schriftelijke aanbieding te sturen met daarop alle informatie over het tijdschrift, de advertentie, het formaat en oplage, uitvoering en prijs.

 

Houd zelf altijd het initiatief !

Bepaal zelf welke advertentie je wilt plaatsen, wanneer en in welk blad. Laat je niet opjagen of dwingen tot een overhaaste beslissing. Wees dubbel op je hoede als men jou drukproeven per fax of per koerier wil laten retourneren. Die haast is nergens voor nodig. Een bonafide, serieuze uitgever werkt met een planning en zal je genoeg tijd geven voor gegevenscontrole. Als het gaat om een gids of een blad dat je niet kent, vraag dan altijd eerst om een beoordelings-exemplaar. Je kunt dan vooraf rustig beoordelen of je daarin zelf zou willen adverteren. Laat je schriftelijk berichten over de exacte oplage. Vraag een behoorlijk bewijs dat deze verspreiding inderdaad plaatsvindt (bijvoorbeeld door een accountantsverklaring). Ga voor jezelf na of de prijs van de advertentie acceptabel is in verhouding tot de oplage en kwaliteit van het blad (let hierbij tevens op de kleine lettertjes, bijvoorbeeld: "p/m, minimale looptijd één jaar, per mm, ect.").

 

Kopieer alle opdrachtbevestigingen.

Bewaar alle opdrachtbevestigingen goed bij elkaar (bijvoorbeeld in een advertentiemap). Mocht je een proefdruk ontvangen per fax met het verzoek de gegevens te controleren, dan kun je gemakkelijk nagaan of jij voor deze plaatsing opdracht hebt gegeven.

 

Advertentie beleid

Spreek binnen jouw bedrijf duidelijk af wie zich (uitsluitend!) met de advertenties bezig houdt. Peper je medewerkers stevig in dat iedereen zich daar dan ook aan houdt. Laat je nooit onder druk zetten door 'tijdgebrek' van de advertentieverkoper ('drukker wacht op uw bevestiging!'). Zet nooit je handtekening onder een opdrachtbevestiging als je maar enige twijfel hebt of je wel met dezelfde advertentie (met dezelfde specificaties) en met het juiste bedrijf te maken heeft.

 

Lees goed voor je tekent

In het algemeen geldt, dat schriftelijk gegeven opdrachten in principe niet geannuleerd kunnen worden. De Colportagewet, met een 'bedenktermijn' van acht dagen, geldt niet voor ondernemers. Kijk dus verschrikkelijk goed uit voordat je je handtekening zet! ::)

CMart - The Art of Credit management

Link naar reactie
  • 0

Je moet er gewoon niet aan beginnen, ik heb dit ook wel eens gedaan, geen één reactie, alleen een factuur van de uitgever van de gids.

Kost alleen maar geld, er komt niets uit.

 

Dan kan je beter een flyer maken, en deze verspreiden,bv. langs de deuren gaan, of uitbesteden aan een Verspreidorganisatie.

 

Maar laat je niet inpalmen door zo,n uitgever, mooie gouden bergen worden er beloofd, maar wie wordt er nu beter van , de uitgever !!

vgr.

Sietse

 

:-\

Link naar reactie
  • 0

Waarom was je enthausiast? was het om het boekje of omdat je veel aandacht kreeg? Misschien laat je je wat te veel leiden door je emoties en zou je het wat zakelijker moeten bekijken. Je hebt net een winkel geopend, heb je dan geen marketing/promotie plannetje gemaakt?

Zo niet, dan is verstandig om dit te gaan doen.

Bepaal eerst wie je doelgroep is, waar ze wonen, wat ze lezen, wat ze doen enz. enz., zorg ervoor dat je alles komt te weten van je doelgroep.

Daarna moet je je gaan afvragen waarom ze bij jou zouden gaan kopen.

Als dit weet dan kun je je USPs opschrijven en weet je wat, waar en hoe je promotie/advertenties kunt gaan plaatsen.

Zomaar ergens in een krantje af gidsje een advertentie plaatsen is echt weggeooid geld.

Hartelijke groet,

www.jessie-lee.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Hierbij even een update...

 

Ben de dag maar meteen begonnen met een belrondje. Het verhaal van de andere geinteresseerde voor het boekje klopt in ieder geval. Beide winkels die genoemd zijn waren ook echt benaderd. Al heb ik wel het idee dat het verhaal niet helemaal overeen komt, maar dat kunnen details zijn. Ik heb ook naar het contactnummer gebeld dat was opgegeven en daar een aardige babbel opgehangen met als resultaat dat de vertegenwoordiger vandaag in eigen persoon de kopie van overeenkomst heeft langsgebracht. Het gaat om een eenmalige overeenkomst dus ik ben hooguit eenmalig een klein bedrag kwijt.

 

Ik heb wel degelijk een marketingplan en daarin reclame/advertenties meegenomen, maar dit voorstel caught me off guard. Was er niet op voorbereid en was door het mooie plaatje/praatje snel verkocht... blijkbaar. Duidelijk een geval van op het gevoel spelen.

 

Ik wacht de overeenkomst verder af. Moet het maar een beetje zien als leergeld. Ik ben nog geen doorgewinterde ondernemer en van dit soort fouten moet ik leren. (bestaat er niet een platform voor startende ondernemers voor hulp/begeleiding met dit soort onderwerpen?)

 

Ik heb in ieder geval mijn lesje wel geleerd en ben even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik niet met dit soort dingen op gevoel moet afgaan. Helder hoofd gebruiken...

 

Iedereen in ieder geval bedankt voor de opmerkingen/tips!

 

Groet,

Zussie

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hou ook maar vast rekening met de volgende truc:

jouw advertentie (overgenomen uit bijv. die gemeentegids) wordt je toegefaxt met het verzoek even de advertentie te controleren en terug te faxen. En dan blijk je opnieuw getekend te hebben voor een euro of tweehonderd....

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook kan doen, altijd zeggen dat je het gaat overleggen ( met je adviseur, partner of wie dan ook ;) ) en dat ze "die en die dag" contact met je op kunnen nemen. Zo kan jij er rustig over nadenken en neem je geen overhaaste beslissingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook kan doen, altijd zeggen dat je het gaat overleggen ( met je adviseur, partner of wie dan ook ;) ) en dat ze "die en die dag" contact met je op kunnen nemen. Zo kan jij er rustig over nadenken en neem je geen overhaaste beslissingen.

 

Hele goede suggestie. Erg lastig om consequent uit te voeren, maar inderdaad een hele goede suggestie (ik moet dat namelijk zelf ook doen en vergeet het nog wel eens. Gaat altijd mis).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, dat was ook het eerste wat er door mijn hoofd schoot... NADAT ik mijn krabbel had geplaatst. Nu kan ik duidend-en-een dingen opnoemen wat ik beter had kunnen doen. Stom, stom en nog eens stom. Vooralsnog is er geen sprake van oplichting, maar ik heb al wel hier en daar (mede dankzij tips van lezers) wat info opgedaan. Nu is het afwachten...

 

Zussie

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook benaderd voor zo een project. Alleen was het bedrag volgens mij het dubbele van wat zussie moest betalen. Inderdaad een mooi boek met een mooi verhaal. Maar wie ga je zo een boek geven, wie is er nu echt geintereseerd in een boek met de geschiedenis van lutjebroek-schinopgeul-achtige gemeentes.....WEINIG.....Ik heb besloten geen tijd en geld daar in te steken.

Zelf ben ik wel in de fout gegaan met een kontrakt voor een soort faxondemand service. Mensen konden naar een nummer bellen en dan ontvingen ze een fax met mjn aanbieding. Dit was 5 jaar geleden en ook ik was net begonnen en zo groen als gras en wat dom ontzetten dom...heeft me echt 1000 euro gekost zonder 1 reactie....

Gemeentegidsen, telefoonkaarten etc Bezint eer ge begint...echt..

www.e-quality.nu

www.funshirts.nl

www.slipperyslipmats.com

www.dimmen.nu

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij trappen echt heel veel mensen erin hoor. Zoiets gebeurt je één keer en daarna nooit meer. Wij hebben ooit zelfs eens meebetaald aan een vermelding van ons bedrijf op een video van het dorpje waar we zitten (Putten), die echt aan álle ondernemers gegegeven zou worden, die vele mensen zouden kopen en die je zéker klanten op zou leveren... Heb er een leuke video aan over gehouden, maar dat was één keer en daarna nooit meer :-X ;)

Link naar reactie
  • 0

grappige is (nou ja) dat ik mij herrinner dat wij ons hebben aangesloten bij een website die lokaal de bedrijven vindbaar op een rijtje zet.

Iets met www.allesin.nl of www.allesinbarendrecht.nl. Daar zouden foto's bij gemaakt worden....nooit meer wat van gezien...zal daar eens induiken..Komt dit bekend voor bij iemand ??

www.e-quality.nu

www.funshirts.nl

www.slipperyslipmats.com

www.dimmen.nu

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vorige week ook benaderd door een hele lieve dame van een bedrijf waarna ik een vermelding zou krijgen op hun website, en zo binnen de eerste tien resultaten zou komen bij Google..... :o ;D

 

Toen werd het leuk :)

 

Nadat ik vroeg hoe dat precies in zijn werk ging kwam ze na een hoop gestotter tot de conclusie dat ons bedrijf met de letter A begint, en daardoor bovenin de zoekmachine zou komen! :)

 

O ja, en dat voor maar 299 euro!

 

Succes,

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

ook heerlijk die telefoontjes waarin ze zogenaamd even de gegevens weer door willen nemen met je... en dat er vorig jaar zoveel bezoekers per maand de site hebben bezocht etc etc...

 

vervolgens vraag ik dan maar weer... dat afgelopen jaar heb ik daarvoor betaald?.. nee meneer, dat was gratis maar nu voor €.... kunt u weer vermeld staan.... en dat zo'n 3 keer per week.

 

pfffffffffffffffff

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.