• 0

Nieuwe ideeën voor bloemen- en kadowinkel

Hallo,

 

Ik heb een bloemen en kadowinkel op het internet. Nu is mijn vraag heeft iemand nog ideeën om meer klanten te aan te trekken. Ik heb zelf al een paar bedacht op markten gaan staan. Zo dat je daar je spullen verkoopt en als mensen dan iets kopen. En ze zeggen heb je meerdere dingen dan mijn website door geven en zo heb je dan ook contact met mensen zelf. En mijn andere idee was een een catalogus laten maken en dat bij mensen door de deur doen en mensen laten bestellen net zoals neckermann bijvoorbeeld. Zijn dit goede ideeën of heeft iemand nog een idee. Want ik zet veel reclame in kranten enz maar dat is behoorlijk prijzig en dat haal ik er momenteel niet uit.

 

Bikermuisje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het laten drukken van een catalogus is erg kostbaar, dus voordat je dat idee verder ontwikkelt is het verstandig om eens te laten bereken wat dat gaat kosten en als je dan berekent hoeveel bloemen je moet verkopen om dat geld eruit te halen denk ik dat je tot de conclusie komt dat een catalogus nog geen goede optie is op dit moment.

Ik denk dat op beursen, braderien en markten staan een goed idee is, ik zou zeggen probeer het een aantal keren uit dan merk je snel genoeg of het voor jou een goede manier is.

Adverteren doe ik zelf ook bijna niet, ik heb daarbij ook veel gratis publiciteit gehad en nog steeds trouwens. Dus probeer met een nieuwsberichtje in de lokale kranten te komen!

 

Succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een bloemen- en kadowinkel op het internet. Nu is mijn vraag heeft iemand nog ideeën om meer klanten te aan te trekken.

 

Je concurreert met Fleurop en Euroflorist en zo nog wat internationale initiatieven. Waar lever je: in een stad, provincie, heel Nederland, de hele wereld? Wat lever je dat afwijkt van de bekende namen? Ben je snel, goedkoop en/of uniek? Op wie mik je?

 

Bloemen zijn kwetsbaar en beperkt houdbaar. Verkoop je uit voorraad of heb je toegang tot een leverancier die on-demand levert? Regel je bezorging zelf of heb je dat uitbesteed? Doe je aan online reclame en zo ja: wat?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik verkoop alleen via het internet. Mijn kadoartikelen verkoop ik zelf van uit een grote garage door heel nederland. Bij de bloemen lukt het me niet om die zelf op voorraad te hebben. Want dan zit je met veel bederf en dan ben ik meer geld kwijt dan er binnen komt. Dus heb ik met een andere grote internet bloemenshop geregeld dat ik hun bloemen ook op mijn website heb staan. Als mensen bij mij bloemen kopen geef ik de order aan hun door en hun sturen veiling verse bloemen naar de klant door heel nederland.En ik krijg dan een klein percentage van het boeket. En reclame via het internet ben ik mee bezig om mij bij startpagina's aan te melden.

 

Bikermuisje

 

Link naar reactie
  • 0

 

Okay: bloemen zijn even bijzaak. Je probleem zit vooralsnog in de reclame. Ga als een gek op zoek naar goedkope varianten. Zorg dat je in alle gidens staat (online en offline), doe aan banner-exchange, experimenteer met Google Adwords, zoek verwante internetinitiatieven met wie je kan ruilen.

 

En kijk nog eens heel goed naar je aanbod. Is dat uniek, opvallend, geschikt voor speciale afnemers, momenten, situaties? Het moet een beetje uniek zijn en dat dien je duidelijk te communiceren.

 

Plus: loopt het uitzoeken, bestellen, betalen en verzenden gladjes? Zit er een leuke verpakking om? Heb je al eens getest dmv proeforders?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De meeste online winkels verkopen dezelfde boeketten. Het is handiger om je te gaan onderscheiden.

Je zou bijvoorbeeld je bloemen kunnen gaan inkopen bij Fleurplaza. Zij verkopen direct vanaf kwekers 1000 soorten bloemen. In die database staan allemaal foto's. Misschien kun je een koppeling maken naar hun database. Op die manier kun je eenselectie maken uit een assortiment om je te onderscheiden. Verder moeten zijn instaat zijn om de bloemen te verzenden naar de betreffende klant, aangezien ze nu al de logistiek verzorgen naar vele bloemisten.

 

Ps bloemen die je vrijwel niet online kunt kopen zijn: lange rozen, anjers, alstroemeria's, etc, etc.

 

gr

 

CBO

Link naar reactie
  • 0

Doe aan cross-selling...

 

Registreer welke producten er allemaal gekocht worden en welke veel bekenen worden. Zo weet je wat je populaire producten zijn en kan je deze ook aanbevelen bij andere bezoekers...

 

Als ik bijvoorbeeld naar rozen ga kijken... Plaats dan nog ergens op de pagina een nieuwe rubriek in de trand van:

Andere klanten kochten ook deze bloemen: (En dan een lijstje met andere, fotootje erbij en een linkje)

 

Bied op je bloemensite cadeaus aan en op de andere site bloemen...

 

 

Een rubriekje op de homepage van producten doen het ook altijd goed (Voor views iig)...

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Voor de boeketten zou je je kunnen onderscheiden door geen standaard bosjes of boeketten te verkopen maar speciaal ontworpen voor de klant. Een meester bloemschikker die voor een huwelijk of feest een groot object(en) maakt. Duur en speciaal ja maar dus ook met meer marge.

 

Verder geen main stream bloemen of planten. bv pioenrozen. Heel veel varianten uiteenlopend van 1 tot honderden euro's per neus.

De markt in amerika is ingestort dus veel kwekers willen nu graag aan particulieren leveren en dus hier is ook weer meer margeruimte.

 

mvg died

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.