• 0

Financiering voor studentondernemers

Voor studenten die tijdens hun studie niet alleen in de studieboeken zitten:

 

Heb je voor je financiering al eens nagedacht over een extra lening naast je studiefinanciering? De informatiebeheergroep (IBG) geeft je de mogelijkheid om naast je normale maandfooi nog een extra bedrag te lenen tegen de volgende voorwaarden:

 

- max. €400 per maand

- rente 4.08% (variabel, vergelijkbaar met 5jr staatsobligatie)

- achtergestelde, niet BKR-geregistreerde, lening. Dus geen probs bij aanvragen van een hypotheek ofzo

- erg relaxte terugbetalingsregeling (na je studie, inkomensafhankelijk)

- soms erg goede aflossingsacties (70% aflossen bij aflossing in 1 keer, als de minister van Financien een goede bui heeft)

 

www.ib-groep.nl

 

- administrator, dit is geen reclame, dus niet verwijderen.

 

mvg

 

Mathijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

omdat ik op deze wijze mijn eigen onderneming (deels) financier. De IB-groep is overigens een overheidsinstantie zonder winsstreven. Ik heb dan ook geen enkele baat bij het aanprijzen van de IB-groep (ik werk er ook niet), behalve dan dat ik het een erg goedkope manier van financieren vindt (voor studenten). Knowledge-sharing dus. :)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad heb ik op deze wijze (en persoonlijke lening) een deel van mijn bedrijf gefinanceerd. Dat is trouwens voor andere investeerders direct een duidelijk teken dat je werkelijk zelf vertrouwen hebt in het plan en er ook met eigen geld in durft te investeren.

 

Sommige universiteiten bieden trouwens nog interessantere voorwaarden. Universiteit van Twente biedt studenten bijvoorbeeld d.m.v. de TOP-regeling een financiering tot 36.000 gulden (Zal nu iets van 16,000 Euro zijn) om het eerste jaar na de studie door te komen, of tijdens de studie je bedrijf te starten. Zie Academische Entrepreneur voor meer informatie.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.