• 0

EU Domeinen

 

Hallo Mede-ondernemers en iedereen,

 

Als enthousiaste jonge ondernemer heb je altijd de nodige twijfels.

Momenteel ben ik bezig om mijn ondernemingsplan tot uitvoering te brengen, maar zit nog met een probleem.

Voor de meeste Nederlandse consumenten die wel eens producten of diensten via internet bestellen, klinken .nl domeinen erg vertrouwd.

 

Als student-starten heb ik de gewenste naam direct geprobeerd te registreren, maar deze rechten waren reeds in het bezit van iemand anders, welke een redelijk hoge afkoopsom vroeg voor het domein.

Voor een studentstarter zou het dus veel voordeliger zijn een .EU adres te registreren.

 

Vanaf april worden de .EU adressen ook vrijgegeven, mijn vraag is de volgende:

 

Zal voor de Nederlandse consument een .EU adres even goed en/of vertrouwd klinken als een .NL adres?

 

Graag hoor ik hierover een mening van jullie,

 

Met vriendelijke groeten,

 

Marin van Klooster

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een lijstje met 10 domeinen (.nl/.com/.net) laat zien aan een Nederlandse ondernemer en je vraagt wat hij het betrouwbaarste vindt om zaken mee te doen gaat de ondernemer waarschijnlijk voor de .nl. Dat denk ik tenminste, voor kleinere transacties zal het niet veel uitmaken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een belangrijker aspect vindt ik zelf dat veel mensen automatisch .nl tikken als ze een website uit hun hoofd intypen.

 

Zorg dus dat je een naam hebt die nog vrij is als .nl, .com en .eu in die volgorde van belangrijkheid (uitgaande ervan dat je je op de NL markt richt).

 

 

Link naar reactie
  • 0

richt je je op de gehele eu dan kun je het beste voor een .eu domein gaan. is je gewenste domein (.eu) nog niet geclaimd? dan maak je 7 april een goede kans als je deze maand voor registreerd of hij al geclaimd is kun je trouwens op www.whois.eu zien (officiele whois).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.