• 0

Winterschilder korting

Een term die bij iedereen wel bekend zal zijn denk ik zo...

 

Nu is het feit dat de premieregeling die achter deze term schuil ging dit jaar voor het laatst is geweest. De extra stimulans voor klanten om in de winter hun binnenschilderwerk te laten doen, of afgeschermd buitenwerk is dus bij deze niet meer aanwezig.

 

Vanaf heden gaan we verder met het zogenaamde 4 seizoenen onderhoud, waarbij geen premie wordt gegeven.

 

Nu had ik bedacht om als schildersbedrijf nu zelf maar een winterschilderpremie regeling op te zetten voor mijn klanten. Aangezien de contributie om aan deze regeling mee te doen als bedrijf jaarlijks voor ons op een 2 a 3 duizend euro uitkwam is er dus wel wat ruimte om bijv particuliere klanten wat korting te geven ongeveer onder dezelfde voorwaarden als de echte winterschilder regeling...

 

Zou dit voor jullie een extra stimulans kunnen zijn als ik als waarschijnlijk 1 van de weinige toch nog een winterschilder korting aan zou bieden??

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aangezien de contributie om aan deze regeling mee te doen als bedrijf jaarlijks voor ons op een 2 a 3 duizend euro uitkwam is er dus wel wat ruimte om bijv particuliere klanten wat korting te geven ongeveer onder dezelfde voorwaarden als de echte winterschilder regeling...

 

Test het gewoon, je kunt je er immers geen buil aan vallen schrijf je hier. Higherlevel.nl wordt bevolkt door drukbezette ondernemers, dus het is niet echt dé plek om je marktonderzoek te houden. Daarvoor kun je het beste naar je bestaande klanten of je huidige afzetgebied en het daar direct testen, daar heb je veruit het meeste aan.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het zeker kan werken. Je ziet het nu ook gebeuren met de milieusubsidie op de kleine auto's. Vanaf 1 jan. krijg je 1000 euro terug, maar iedere dealer heeft dat nu al als actie lopen (mede doordat Toyota ermee is begonnen en de rest meemoest).

 

Zoals Jeroen al zegt is het uitproberen zeker de moeite waard en je kunt er ook best wat Free Publicity omheen genereren. Mensen zien het graag dat een bedrijf de moeite doet om de klant de voordeeltjes te kunnen blijven geven, ook na afschaffing door de overheid of iets anders.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

dus er publiek mee gaan? Advertentie in de lokale krant?

 

Ik denk zeker dat het zal werken. Als je kwaliteit minimaal gelijk is aan concurrenten zal het zeker een rol gaan spelen.

 

Het is en blijft een korting wat aantrekkelijk kan worden voor afnemers.

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

Plus dat het een korting met reden is, want zomaar korting geven is naar mijn idee een vreemde zaak (ben je ineens goedkoper geworden of betaalden wij teveel).

 

In mijn ogen moet je de klant altijd duidelijk maken waarom je een korting geeft en onder welke voorwaarde. De tariefstelling van de winterschilder en het verdwijnen ervan creeëren een mooi en duidelijk kortingsmodel met extra nieuwswaarde.

 

Doen dus!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.