• 0

In Belgie een administratiekantoor beginnen

Goede dag,

Ik ben nieuw hier en ik wil graag een bedrijf in Belgie beginnen een administratieve kantoor wel te verstaan.Heeft hier iemand ervaring mee? Of kan iemand boeken, internetsite aanraadden?

Alvast bedankt voor Uw ideeen

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor Uw reactie

 

Zo ha dik ook eerst gedacht inschrijven bij een KvK maar het schijnt nogal complex te zijn ook al valt het binnen de EU grenzen.

Dus heeft iemand enig idee?Is hetzelfde als in Ned. zoja, wat zijn de voorwaarden?

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vermoed dat er hier weinig mensen zitten met specifieke kennis over Belgie. Althans ... niet dat ik mij kan herinneren.

Maar ik heb even voor je op de site van de EVD gekeken en daar hebben ze een landenpagina Belgie. Wellicht dat deze informatie je een heel eind op weg kan helpen?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

wetgeving in Belgie is hel anders. Je mag wel een administratiekantoor beginnen, maar absoluut geen accountswerkzaamheden verrichten. Hiervooor heb je weer specifike Belgische opleidingsvereisten voor. Realiseer je dat comptabiliteitsvoorschriften zeer minitieus en ondoorgrondelijk zijn.

 

Daarnaast komt ook dat tarifiering in Belgie stuk lager ligt dan Nederland, hetgeen het niet erg aantrekkelijk maakt.

Komt vervolgens ook nog eens cultuurverschil om de hoek. Nederlander wordt toch als indringer gezien.

 

Groet,

Robert

Link naar reactie
  • 0

Euh...ik ben maar een domme Belg maar in dit geval kan het je van pas komen :P

 

Wat versta je onder een administratiekantoor ?

Het leveren van boekhoudkundige en fiscale diensten ?

Laat even weten wat het Belgische equivalent is en waar je je kantoor wil oprichten, dan snor ik op bij welk bedrijvenloket je terecht kunt om alle formaliteiten in orde te brengen.

Sinds een jaartje is het gecentraliseerd en gaat het ietsje vlotter.

 

Veel succes met de opstart !

Klara

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.