• 0

Wat moet je allemaal weten om te beginnen

Ik ben een jonge student (1e jaars) bedrijfskunde. Ik ben al een beetje vooruit aan het lopen op de zaken en probeer een bedrijf op te zetten. Ik heb al een klein bedrijfje (wat jammer genoeg zo traag is dat het waarschijlijk nooit een vof wordt) dat logo en webdesign verzorgt.

 

Nu wil ik met 2 goeie vrienden een bedrjif starten. Wij hebben namelijk via iemand als enige licenties op een bepaald product waarvan we weten dat grote bedrijven dit interessant zouden vinden. Maar wij willen eerst starten als we-verkopers.

We hebben hiervoor de technische appartuur al.

 

 

Nu wil ik weten, wat moet ik in godsenaam allemaal weten voordat ik met een veilig gevoel naar de KvK kan stappen??? Ik lees allemaal dingen die ik met economie op school heb gehad. Maar er zijn zoveel zaken die door elkaar lopen dat ik eigenlijk de weg een beetje kwijt ben.

 

Waar begin ik? En welke aspecten van wat moet ik allemaal kennen?

 

Alvast bedankt. Benny Cohen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Benny,

 

Het grote voordeel is dat je eigenlijk nog helemaal niet zo veel hoeft te weten voordat je naar de KVK stapt. Als je een goed idee hebt van wat je wilt gaan doen, dan zijn er voldoende coaches en gratis gesprekken te vinden voordat je daadwerkelijk van start gaat.

 

Voor de rest moet je durven vertrouwen op je gezond verstand, verdien je genoeg geld? zijn je klanten blij? krijg je er genoeg nieuwe klanten bij? dat soort dingen. Ik raad je ook aan om een uitgebreid ondernemingsplan te schrijven. Dit forceerd je om dingen een aantal keren te overwegen voordat je het daadwerkelijk gaat doen.

 

Als je van te voren alles ingedekt wilt hebben dan zal je waarschijnlijk altijd bij de massa blijven hangen die "een bedrijf wil starten"... Volgens mij moet je even het water bekijken en je kansen inschatten, daarna in het diepe springen en gaan zwemmen! :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ha Club662,

 

Voor je naar de KVK gaat heb je niet veel nodig. Een eenmanszaak of een Vof is zo ingeschreven. Je heb een naam nodig, een vestigingsadres, een doelstelling en de persoonsgegevens van de oprichter(s). Klaar is Kees, de rest vertellen ze je wel bij de kamer. (je inschrijving wordt opgenomen in de staatscourant en je moet je aanmelden bij de belastingsdienst)

 

Om een business te starten moet je natuurlijk wat meer weten. Een businessplan helpt daarbij. Daarin staan ook allemaal keuzes die je maakt. Waar ga je je business vestigen. Wat heb je nodig. Waar haal je het geld vandaag. Worden je maten (mede) ondernemer, of komen ze bij jouw in dienst. Wat voor afspraken maak je met je leverancier. Wat voor afspraken maak je met je afnemers (leveringsvoorwaarden).

 

Het is eigenlijk een soort plan van aanpak. Je schrijft eerst op wat je weet en vervolgens zet je dat op een rijtje. Je ziet vanzelf dat er witte vlekken in je plan zetten. Die vlekken leiden tot vragen die je nog hebt. Vervolgens ga je die vragen een voor een beantwoorden. Op dit forum denken we graag over die vregen met je mee.

 

Groeten,

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.