• 0

Wat moet je allemaal weten om te beginnen

Ik ben een jonge student (1e jaars) bedrijfskunde. Ik ben al een beetje vooruit aan het lopen op de zaken en probeer een bedrijf op te zetten. Ik heb al een klein bedrijfje (wat jammer genoeg zo traag is dat het waarschijlijk nooit een vof wordt) dat logo en webdesign verzorgt.

 

Nu wil ik met 2 goeie vrienden een bedrjif starten. Wij hebben namelijk via iemand als enige licenties op een bepaald product waarvan we weten dat grote bedrijven dit interessant zouden vinden. Maar wij willen eerst starten als we-verkopers.

We hebben hiervoor de technische appartuur al.

 

 

Nu wil ik weten, wat moet ik in godsenaam allemaal weten voordat ik met een veilig gevoel naar de KvK kan stappen??? Ik lees allemaal dingen die ik met economie op school heb gehad. Maar er zijn zoveel zaken die door elkaar lopen dat ik eigenlijk de weg een beetje kwijt ben.

 

Waar begin ik? En welke aspecten van wat moet ik allemaal kennen?

 

Alvast bedankt. Benny Cohen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Benny,

 

Het grote voordeel is dat je eigenlijk nog helemaal niet zo veel hoeft te weten voordat je naar de KVK stapt. Als je een goed idee hebt van wat je wilt gaan doen, dan zijn er voldoende coaches en gratis gesprekken te vinden voordat je daadwerkelijk van start gaat.

 

Voor de rest moet je durven vertrouwen op je gezond verstand, verdien je genoeg geld? zijn je klanten blij? krijg je er genoeg nieuwe klanten bij? dat soort dingen. Ik raad je ook aan om een uitgebreid ondernemingsplan te schrijven. Dit forceerd je om dingen een aantal keren te overwegen voordat je het daadwerkelijk gaat doen.

 

Als je van te voren alles ingedekt wilt hebben dan zal je waarschijnlijk altijd bij de massa blijven hangen die "een bedrijf wil starten"... Volgens mij moet je even het water bekijken en je kansen inschatten, daarna in het diepe springen en gaan zwemmen! :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)