• 0

Pallet uit de US naar NL,

Vraagje,

 

Ik krijg net een quote voor het versturen van een pallet met snoep, dat ongeveer 550 kilo weegt. Blijkt dit rond de 1500 dollar te zitten :o :o.

 

Is dit een beetje normale prijs ? Het lijkt me wel erg veel of ben ik gewoon niets gewend :o :o

 

Andere die hier ervaring mee hebben, of ongeveer een prijs weten voor zon pallet te versturen uit de US naar Nederland toe, wat aardig wat weegt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

hopelijk niet te offtopic maar ik heb even een vraagje sietse, heb jij beetje onderhandeld met ze of heb je meteen goede prijzen gekregen? ik had weleens vliegzendingen per vliegtuig laten afhandelen, de 2de was toen ineens duurder en toen gaf hij 'n beetje toe dat er over onderhandeld kan worden. daar heb ik persoonlijk 'n hekel aan (kom dan in 1x met je goede prijzen) en toen ik 'n goedkopere vond ben ik daar maar op overgestapt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen/weinig ervaring met internationale verzendingen, maar in nederland vind ik UPS echt bagger.

 

moeilijk afspraken te maken, en deze vervolgens niet nakomen. (meerdere keren zelfs)

 

Link naar reactie
  • 0
Gast accountverwijderd

Wat zijn je leverings condities? Exworks waarschijnlijk?

 

Als jouw leverancier zelf regelmatig export heeft, heeft hij waarschijnlijk goede afspraken met forwarders gemaakt voor zijn zendingen. Wellicht kun je de leverancier om een CFR Rotterdam of Amsterdam prijs vragen, en kijken wat het je dan netto kost.

 

Suc6,

 

Mvg, 12do_business

Link naar reactie
  • 0

Zelf doen ze weinig in export.

 

De quote die ik heb gekregen was inclusief de kosten voor aflevering tot de stoep.

 

hele lijst met kosten en documenten etc stond in de aanbieding.

 

Het echt versturen kost volgens mij maar iets van 250 dollar ofz naar nederland toe, terwijl de hele afhandeling de rest was.

 

de duur was 27 tot 28 dagen.

 

Zelf heb ik ook geen ervaring met export en import, en zeker niet met een pallet.

Link naar reactie
  • 0
Gast accountverwijderd

Ja meestal is dat laatste stukje afhandeling het duurst. Daar probeert zo'n vervoerder in Amerika op te verdienen omdat het voor de afzender toch niet inzichtelijk is.Vraag daarom altijd een tarief op basis van CFR Rotterdam (zeevracht) en CFR Amsterdam (luchtvracht).

 

Regel het laatste stukje tot aan jouw stoep met een expediteur hier in NL.

 

Als de vrachtkosten USD 250,00 zijn reken dan met de volgende afhandelingskosten voor zeevracht:

 

- Lossingskosten Eur. 50,00 per 1000 kg of Eur. 20,00 per m3 (grootste faktor telt)

- Terminal Handling Charge Eur. 12,00 per 1000 kg/m3

- Handling fee Eur 40,00

- Delivery order Eur. 50,00

- Inklaring Eur. 60,00

- + transport naar je huis

 

Luchtvracht afhandeling weet ik niet exact maar volgens mij:

- Loodskosten Eur 0,15 per kg

- Transfer charges Eur 0,15 per kg

- Inklaren Eur 60,00

- + transport naar je huis.

 

Vergeet niet dat er evt invoerrechten op zitten, en dat je BTW moet betalen. Als je het statistiek nr van de goederen hebt kun je de invoerrechten nagaan op deze site: http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/nl/tarhome.htm

 

Suc6 ermee

Link naar reactie
  • 0

invoerrechten zijn 9% over het gehele bedrag inclusief verzendkosten.

 

Over die verzendkosten, ik zal me daar nog wel in verdiepen, maar ik vraag me af hoeveel de kosten zijn van het versturen naar een adres.

 

moet dan eventjes die lijst bekijken.

Link naar reactie
  • 0
Gast accountverwijderd

Over verzendkosten hoef je geen invoerrechten te betalen. Je leverancier moet ze dan wel specificeren op de nota, en niet in de kostprijs verwerken!

 

Wat bedoel je met versturen naar een adres? Afhankelijk van de afstand kun je een pallet binnen Nederland voor een Euro of 80,00 versturen naar ieder adres.

Link naar reactie
  • 0

Hola,

zit zelf in het wereldje van goederen transport (gevaarlijk). En 1500 eurie voor 550 kilo is niet duur, zeker niet als het van deur tot deur is. Er komen nog zoveel kosten bij. Handling, tax etc etc.

Als wij iets moeten versturen kost het 3 euro per kilo, en dan heb je de extra kosten er nog niet bij.

koopje.

 

greetz

Link naar reactie
  • 0

ik heb hier ook een vraagje over. Ik heb geïnformeerd bij mijn leverancier hoeveel het verzenden van een palklet zou kosten: 400 dollar + 80 dollar als het op mijn stoep wordt geleverd. Het gaat om 220 kilo aan producten en de pallet zou zo'n 76 cm hoog zijn. Volgens de leverancier betaal ik exact dezelfde verzendkosten als ik de pallet opvul tot 1m50, ondanks het feit dat er 2 x zoveel gewicht in zit. (gaat per boot)

IK kan me dat zelf nauwelijks voorstellen; gewicht zou er toch ook toe moeten doen? Maar goed, ik heb hier dus 0 ervaring mee, dus ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.