• 0

Gevalletje van "Gratis publiciteit"?

Wat hèbben we er toch veel over gelezen de laatste tijd, het woord NEGERZOENEN -voor die schuimkoekjes met chocolade- moest vervangen woorden, omdat het discriminerend zou zijn...!

Ja, ja... volgens mij is het gewoon een prachtstunt van de fabrikant, hij heeft het bericht hoogstwaarschijnlijk zèlf de wereld in laten brengen.

Geen slechte zet, nog nooit was er zoveel aandacht voor de negerzoenen.

Wie kan zich nog meer van dergelijke publiciteitsstunt herinneren of heeft er zelf wel eens een op touw gezet?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8419-gevalletje-van-gratis-publiciteit/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

kinderstart.com die Google aanklacht omdat ze een lagere ranking in de resultaten kregen.

Lijkt me behoorlijk kansloze zaak.

Maar met deze actie hebben ze een hoop publiciteit gekregen.

De ironie van deze case is dat ze in deze publiciteit veel links naar de site krijgen, en dus een hogere PR en ranking!

http://www.marketingfacts.nl/berichten/google_aangeklaagd_om_lagere_positie_website/

• 0

naar mijn weten is dit geen prachtstunt, Buys krijgt hier al jaren gezeur over. maar elke keer hebben ze het kunnen sussen onder het mom van de naam bekendheid van de negerzoen is veels te groot, daarom zijn de kosten veels te groot om even van naam te veranderen.

ik denk alleen door de hele oplading van de laatste tijd dat ze weinig keus hadden en gewoon overstag zijn gegaan.

maar ik weet wel dat ze het met succes jaren lang tegen in zijn gegaan, dus een prachtstunt is het zeker weten niet.

natuurlijk zit er nu wel veel gratis publiciteit maar of ze dat liever hebben dan de Negerzoen betwijfel ik.

• 0

Mijn mening is:: een negerzoen , moet gewoon negerzoen blijven, dit bestaat al 70 jaar.

Buys moet deze gewoon blijven gebruiken, je hebt toch ook jodekoeken, wat er allemaal mis mee.

In Amsterdam Z.O.(bijlmer) heeft Man bijt Hond een enquette op de TV laten zien, niemand heeft er problemen mee.

Zelfs de nieuwslezeres Aldit Hunkar zei, dat haar laatste woorden zijn, nog even een zoen van een neger.

Wie houdt wie voor de gek, het is onze traditie, net als Sinterklaas en Zwarte Piet, deze laatste verander je toch ook niet in Oranje of Bruin, of Geel, dit is traditie.

Ver gezocht Schiphol heeft een milieu groep, wie was er nu eerder Schiphol of die milieu groep.

Moet je niet in de buurt van Schiphol gaan wonen, en iedere vliegtuig dat stijgt en land, brengt voor miljoenen mensen BROOD op de plank.

Ik wil ook publiciteit, maar dan zit ik niet iemand dwars.

Nederland is Multiculti en heeft ook eigen tradities, ik zeg toch ook niet, slacht rituelen mogen niet, koop maar een stukje vlees bij de slager.

Dat kan toch niet, we moeten elkaar respecteren.

Dit eigenlijk niet op deze site, maar moet maar even gezegd worden.

• 0

dit eigenlijk wel op deze site, want het heeft te maken met marketing en naamsbekendheid, met naamsbescherming en juridische aspecten van kwetsende namen, en zo.

Alle publiciteit is goede publiciteit, behalve als het zo'n rel wordt dat iedereen meer de negatieve dingen onthoudt dan de naam, zoals gebeurde met Exota.

Buys had wel beter kunnen regisseren dat de naam "Buys" meer in het nieuws kwam, als gedupeerde partij. Meer uitspraken doen in het publiek (onder de naam "Buys"), dat zou een betere start zijn geweest van de campagne voor de nieuwe naam "Buys .. zoenen". Die .. zijn dan twee kleine .. zoenen.

dagdag

Christine

• 0

Ach, er is nu ook al een campagne die "oproept" tot protest tegen Simyo omdat het te goedkoop is.

En die protestactie tegen te dikke catalogi van Wehkamp was ook een reclamecampagne.

What's next ?

Higherlevel dat protesteert dat het Ministerie van Econ Zaken te weinig innovatie verzorgt ?

Christine, die Microsoft's & PGP aanklaagt namens vele vele vreselijk misbruikte email gebruikers ?

Etc...

• 0

Christine, die Microsoft's & .. aanklaagt namens vele vele vreselijk misbruikte email gebruikers ?

Waarom zou ik Microsoft aanklagen? Wij zijn Microsoft Empower partner, daar ben ik veel te blij mee. En waarom zou ik een concurrent aanklagen? Die zijn lekker duur, niet compatible met wat in Europa standaard is, en vragen je relaties om hen te betalen om jouw mail te mogen lezen.

dagdag

Christine

• 0

Mijn mening is:: een negerzoen , moet gewoon negerzoen blijven, dit bestaat al 70 jaar.

Buys moet deze gewoon blijven gebruiken, je hebt toch ook jodekoeken, wat er allemaal mis mee.

Ik geef je helemaal gelijk, daarnaast is het zo dat de associaties met negerzoenen juist alleen positief uit te leggen zijn. Want negerzoenen zijn toch lekkernij?

Door deze stap te maken heeft Buyseen opstap gegeven tot volgende rellen, onlangs ontving ik al mail van "het anti- blanke vla comite". Het moet niet gekker worden...

• 0

Vriend...

Waarom zou je je winst delen met retailers, of tussenhandelaren, wanneer je het kan delen zonder hun?

Het enige logische antwoord zou zijn, doe het niet!

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar