Ik heb samen met een vriend een klein ICT bedrijfje. Wij ontwikkelen (webbased)software voor bedrijven. Maar omdat wij het erg druk hebben moeten we wel eens hulp inroepen.
Op dit moment zijn wij in contact met iemand die voor ons websites wil ontwerpen.
Hij is een scholier die niet ingeschreven staat bij de KvK. Nu weet ik dat ik hem kan betalen tot een bepaald bedrag per jaar zonder dat ik 'm in dienst moet nemen.
Hij heeft contact met bedrijven die wel gebruik willen maken van zijn diensten maar hij heeft geen bedrijf (en ook niet de ambitie om er een te beginnen). Dus hij wil "onder de vlag van ons bedrijf" zijn diensten verkopen. Uiteraard kunnen wij hieraan ook iets overhouden dus staan wij er ook positeif tegen over.
Dus;
hij regelt het contact met de klant,
hij stelt een prijs vast,
hij voert de werkzaamheden uit en
wij regelen de administratie en schrijven de facturen.
Ik neem aan dat wij aansprakelijk zijn, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook verantwoordelijk wordt voor zijn afgeleverde werk? Zijn hiervoor bijvoorbeeld contracten die dit kunnen regelen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
markvd
markvd
Hallo forumleden,
Even een vraagje:
Ik heb samen met een vriend een klein ICT bedrijfje. Wij ontwikkelen (webbased)software voor bedrijven. Maar omdat wij het erg druk hebben moeten we wel eens hulp inroepen.
Op dit moment zijn wij in contact met iemand die voor ons websites wil ontwerpen.
Hij is een scholier die niet ingeschreven staat bij de KvK. Nu weet ik dat ik hem kan betalen tot een bepaald bedrag per jaar zonder dat ik 'm in dienst moet nemen.
Hij heeft contact met bedrijven die wel gebruik willen maken van zijn diensten maar hij heeft geen bedrijf (en ook niet de ambitie om er een te beginnen). Dus hij wil "onder de vlag van ons bedrijf" zijn diensten verkopen. Uiteraard kunnen wij hieraan ook iets overhouden dus staan wij er ook positeif tegen over.
Dus;
hij regelt het contact met de klant,
hij stelt een prijs vast,
hij voert de werkzaamheden uit en
wij regelen de administratie en schrijven de facturen.
Ik neem aan dat wij aansprakelijk zijn, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook verantwoordelijk wordt voor zijn afgeleverde werk? Zijn hiervoor bijvoorbeeld contracten die dit kunnen regelen?
Ik hoor het graag van jullie!
Groeten,
Mark
[Edit: titel verduidelijkt]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8455-aansprakelijkheid-voor-zelfstandig-werkende-medewerker/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag