• 0

Navigatie op de fiets

Navigatie voor auto's is inmiddels een groot succes en straks heeft iedere auto standaard navigatie. Wat ik me afvraag is of er al partijen zijn die bezig zijn met handige navigatie voor op de fiets.... Dus een wat grotere km-teller of zo. Lijkt me erg handig, gewoon alle fietspaden in kaart brengen en op de tomtom hupakee. Bestaat dat al?

www.SportsMerchandisingEurope.com

www.fanartikel.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Navigatie op de fiets is al heel wat jaartjes mogelijk.

De bekende GPS leveranciers zoals Garmin leveren al vrij lang fietsstuurmontage setjes en andere hulpmiddelen.

In het begin was het puur alleen een GPS, later zijn daar routekaarten bijgekomen.

Deze GPS systemen zijn van origine buitensportsystemen en kunnen dus tegen weer en wind. TomTom is daar niet voor gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Ach ik zit graag op de racefiets en het lijkt me erg prettig dat je maar wat kan gaan fietsen en toch altijd weer goed terecht komt, dankzij je routeplanner, maar je wil ook niet een groot app. op je stuur.

www.SportsMerchandisingEurope.com

www.fanartikel.nl

Link naar reactie
  • 0

Ach ik zit graag op de racefiets en het lijkt me erg prettig dat je maar wat kan gaan fietsen en toch altijd weer goed terecht komt, dankzij je routeplanner, maar je wil ook niet een groot app. op je stuur.

 

kijk eens bij uitmetabel

 

Bedenk wel dat de kaarten voor deze systemen regelmatig bijgewerkt moeten worden, het komt nogal eens voor dat een weg definitief afgesloten is voor het gemotoriseerde verkeer terwijl je gps van niets weet. Daarvoor moet de gemeente dit doormelden aan ......

En moeten de kaartenmakers deze aanpassingen verwerken.

Met fietspaden is men nog nonchalanter, verwacht niet dat je blind op zo'n apparaat kunt vertrouwen.

Tijd dus voor een interactief gps systeem. ;D

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik www.map24.nl vrij geniaal om thuis een route te plannen. Alle fietspaden zijn er op te vinden, zelfs de meest obscure. Werkelijk geniaal. Dan gewoon onthouden waar je heen moet en hoe de route loopt (+ opletten op stand van zon & sterren) en je hebt het beste navigatiesysteem ooit! :)

Link naar reactie
  • 0

Een gebruiksvriendelijk alternatief voor eerder genoemde fietsrouteplanner is deze http://www.zuid-holland.nl/thema/verkeer/fietsverkeer/fietsrouteplanner/fietsrouteplanner.jsp van de Provincie Zuid-Holland.

 

Hoe snelle acceptatie/penetratie verwachten jullie van persoonlijke navigatie voor voetgangers, fietsers etc.? Laatste aankondigingen van NOKIA zijn me bekend.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.