• 0

Bedrijfslogo

Nu de naam bekend is, moet er een logo bijkomen. Ook komt er nog een soort onderschrift bij, wat een speciale sfeer moet uitstralen.

 

Hierbij de eerste opzetjes van een aantal logo's. Wat vinden jullie ervan?

 

Persoonlijk vind ik diegene met het geel en met de punt erachter de leukste twee!

TT.thumb.jpg.a30657f2b444fe22c4a5db5df44c4133.jpg

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben het ermee eens dat die 2 wel het leukste zijn, toch is die met dat rondje ook leuk, daar zou ik dan alleen een open rondje van maken, zodat je daar dan de ondertitel kan invoegen.

 

Die met die punt is wel leuk, maar dan moeten die boogjes van klein naar groot gaan, dan zit er een soort groei in. Snap je?

 

Verder zou ik het niet groen maken, dat komt zo landbouw-achtig over... :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de onderste heel leuk, die straalt wat jongs uit! Alleen zou ik de cirkel niet door de letters heen zetten, denk ik. De rest vind ik niet zo heel erg interessant eigenlijk.

 

Dat rood straalt ook meer uit dan dat groene vind ik persoonlijk.

 

De ondertekst vind ik pakkend! Hebben we goed verzonnen.... ;)

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kleuren ... altijd een leuk onderwerp.

 

Ik zou training in grijs doen: omdat de personen die de cursus krijgen op dat gebied grijs zijn en veel invulling (les) nodig hebben.

Time zou ik in sterk naar voren laten komen omdat tijdens de Time het grijze is ingevuld.

Persoonlijk vind ik groen leuk omdat dat inderdaad bijna nooit gebruikt wordt, maar blauw geeft iets verhelderend. Blauw heeft als nadeel dat veel logo's blauw zijn. Geel geeft iets "verlichtends". Nadeel geel is dat als je je logopapier copieerd dat het miskien vervaagd ... ohhh met grijs misschien ook ? ... ff checken ?

 

Ikzelf ben gek op rood, maar dat heeft ook iets alarmerend. Ook dat kun je natuurlijk weer positief vertalen. Ik zie grijs, maar stop ... rood ... ik begrijp het nu helemaal.

 

Maar ik weet niet of je wel zo diep wilt gaan met de uitleg van je logo. Ik ben nu eenmaal íemand die alles dieper bekijkt .... en niet alleen in het glaasje ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

De opzet van het logo komt me heel bekend voor, die (gesloten) cirkel om het laatste woord dan. Ik durf bijna met zekerheid te stellen dat een ander bedrijf een bijna identiek logo voert, alleen kan ik me niet voor de geest halen wie. Overigens ziet het er best leuk uit!

 

Misschien kun je ook overwegen alleen de text als logo te gebruiken, met TRAINING en TIME in zwart en een steunkleur zoals bij de logo's die je hebt staan.

 

Waar zijn die trainingen eigenlijk voor? en voor welk publiek?

Dat kan nogal belangrijk zijn voor kleur en logokeuze.

Link naar reactie
  • 0

Aan de logo's wordt hard gewerkt, valt niet mee... Maak ze ook niet zelf, geef alleen mijn commentaar ;D

 

Het logo met de gesloten circel gaat hem zo ie zo niet worden, te gesloten. Zal iets worden met de open circel en dan een steunkleur erbij. Ook mischien iets veranderen aan de letter, dit staat zou zakelijk, zo kill. Uiteindelijk wil ik de mensen toch een persoonlijke en heldere training geven...

 

Benm, weet je al waar je dat logo met die cirkel gezien had?

 

De trainingen die gegeven staan worden, staan uitgebreid in een andere topic. De basis bestaat vooralsnog uit computergebruik en alles waterom heen hangt. Heb nog ruzie met mijn focus :)

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt !

 

De punch line, blijft dat "een vak apart". Het linkt strak en goed, maar zegt niet direct waarvoor men TrainingTime benaderd.

 

Het gaat er om dat mensen zich aangesproken voelen, iets bij je leren, slimmer en intelligenter worden.

Misschien kun je iets meer doorvoeren wat je bedrijf inhoudt.

Bijvoorbeeld "slim bekeken" of "een slimme set" iets dergelijks (ben verder niet zo inspiratievol).

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Het "Vak Apart" is even neergezet om een idee te krijgen hoe het met een onderschrift eruit komt te zien. Ben het met je eens dat het te weinig zegt of een andere meerwaarde zou geven... was ook niet definitief!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

[Annedien in the logo-house, run for cover!] ;D

 

Ik vind dat er is doorgeborduurd op de minst interessante....

Die bovenste vind ik veel doorwrochter, onderscheidender.

Die twee t's tegen elkaar aan met een kubusbovenkant; goed met vormen geëxperimenteerd.

Twee computer t's grafisch (boeiend) en doorwerken waard.

Boomerang/geel-logo; zit vaart in, perspectief, actieve vormen.

Die waar op doorgewerkt is vind ik typografisch gezien ook .... te plain . Een hele standaard schreefloze letter, zonder bijzondere spatiëring, niet keuze gemaakt voor een nét beetje afwijkend font om het onderscheidend vermogen te geven.

Hoewel geen must, kun je overwegen iets met training time te doen dmv beeld, duidelijk te maken wat je doet... een cursusboek met een pen erbij, een actieve teacher, een ouderwetse afstudeer-muts ;) ...

 

Het is voor je credibility van vitaal belang dat je logo er professioneel uitziet.

Ik vind dat nog niet het geval, waarbij ik wil toevoegen dat ik die eerste schetsen nog het meeste potentieel vind hebben en ik daar op verder zou borduren.

(Zelfs in onvoortgeborduurde vorm nog beter dan het huidige hoor, en al prima bruikbaar!)

 

Hoop dat je hier iets aan hebt,

groet,

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

We waren er ook nog niet uit, moet er nodig weer is wat tijd in steken! De reden dat de dubbele t afgevallen was, dat het veel mensen aan een bouwbedrijf doet denken. Vond het wel een mooie opzet, maar de link naar bouwbedrijf niet zo!

 

Ik ga zeker wat met de opmerkingen doen... Kreeg vandaag een leuk aanbod om voor heeeeel weinig visitekaartjes, briefpapier en enveloppen te laten drukken... Moet dan wel een logo hebben ;)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Even deze oude topic opvissen ;D

 

Op een gegeven moment ben ik gestopt met alle verschillende meningen, vandaar ook geen ontwerpen meer in deze topic. De laatste twee weken was het concept al bekend en nu is het bijna af. Ik zeg bijna, omdat er nog gewerkt wordt aan een aantal kleine details.

 

TTlogo.thumb.jpg.00f238911837619d814654ec6077c41b.jpg

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hee, leuk om te zien wat het geworden is, na wat voorbeeldjes op bierviltjes in Den Haag :)

 

Tis toch weer anders als wat ik dacht bij je verhaal, maar ik vind hem wel mooi :) En denk eraan, er is een moment om te stoppen met pielen aan een logo en verder te gaan met andere zaken ;)

 

Merry Xmas trouwens!

 

Link naar reactie
  • 0

Als Training Time "to the point" is, waarom kan ik dan niet aan het logo ontdekken wat het is en wat het doet?

 

:-X

 

Ik meen me te herinneren dat het nog even punt van discussie was of het nou een sportschool was of iets educatiefs, dus eigenlijk zou je het logo kunnen aanwenden om dat onderscheid te maken- is een element in je communicatie waar je gebruik van kunt maken om te zorgen dat je blijft hangen in de breinen van mensen.

 

Hoewel ik het eens ben met Benm ( en verder te gaan met andere zaken) zou ik hier toch nog even over nadenken.

 

Groet,

Annedien

(de niet altijd even zachtzinnige logochirurgijn ;) )

Link naar reactie
  • 0

... to the point

 

Is op de plaats van die puntjes niet een omschrijvend (alliteratie-)woord te zetten, zodat duidelijker wordt wat Training Time doet/is? Want zoals Annedien al aangeeft is dat er niet (meer) uit te halen, dat is een beetje zonde denk ik, omdat mensen bij het zien van het logo direct de link moeten leggen naar de activiteiten, denk ik.

 

Jornt: Training Time is het op te richten bedrijf (toch?) van Persoon, waarbinnen hij soft- en hardwaretrainingen gaat geven.

Link naar reactie
  • 0

TrainingTime

Cursussen to the point

 

Zoiets heb ik ook al aan zitten denken, maar ben bang dat het dan weer te lang wordt om in een logo te verwerken. Mijn cursussen zijn "to the point" en dat heeft naar mijn idee geen link met een sportschool. Het geeft echter nog niet aan wat ik precies doe... Maar dat zijn zoveel logo's, toch?

 

Jornt: TrainingTime is inderdaad zoals Decorum zegt, een bedrijf wat ik ga opzetten. Omdat er op dit forum veel over gesproken is, hou ik jullie een beetje op de hoogte ;D

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Moet je je pay-off (cursussen to the point) in je logo verwerken?

 

Je kan toch ook iets doen als:

 

TrainingTime

... Educations to the point (cursussen to the point vind ik een wat vage mix tussen Engels en Nederlands)

 

... Cursussen punt

 

... Training to the point

 

... Cursussen punt uit

 

... Duidelijke cursussen

 

... Clarity in Training

 

... Gelukkig Nieuwjaar! ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.