• 0

Handige slaapzak

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verlies aan warmte kan je compenseren door materiaalkeuze en dikte. Wat mij niet lekker lijkt is het verlies aan contact tussen handen en lichaam. Even krabben of kriebelen is onmogelijk. Lijkt me een ideale tool voor kostschool. Ik heb eens van een ingewijde gehoord dat ze daar met de armen en handen boven de dekens moesten slapen en dat zonder centrale verwarming. ;D

Link naar reactie
  • 0

Bij de foetushouding verlies je als mens de minste warmte omdat je lichaamsoppervlakte waar je de warmte uitstraalt dan het kleinst is.

In theorie verlies je dus met deze slaapzak meer warmte als je dat vergelijkt met een conventionele slaapzak die van het hetzelfde materiaal is.

 

Het lijkt mij meer eeen designslaapzak dan een die meedingt voor beste slaa[zak, een conventioneel model mummieslaapzak is warmtetechnisch beter.. Sommige mummieslaapzakken kun je ook nog per twee aan elkaar ritsen voor wat eskimowarmte.

Link naar reactie
  • 0

Maar het verkoopargument is gruwelijk sterk...wie kent het niet, in je pyjama midden in de nacht over een koude camping...brrr....

 

Overigens is dat nog niet het grootste ongerief.

Als ze ook van zulke hoesjes gaan maken voor koude wcbrillen (koppelverkoop) dán heb je goed nagedacht over 't echte werk ;-)

 

Link naar reactie
  • 0

Maar het verkoopargument is gruwelijk sterk...wie kent het niet, in je pyjama midden in de nacht over een koude camping...brrr....

 

Overigens is dat nog niet het grootste ongerief.

Als ze ook van zulke hoesjes gaan maken voor koude wcbrillen (koppelverkoop) dán heb je goed nagedacht over 't echte werk ;-)

 

 

Daar is al een oplossing voor, dat heet een hotel.

 

Het lijkt me echt comisch om zo'n bibendum over het terrein te zien lopen richting toiletgebouw. uiteindelijk moet ie daar toch uit de kleren, of zit er voor en achter een spciaal gootje in ?

 

Link naar reactie
  • 0

GEweldig ding, maar ik heb het niet nodig. Ik ben zo klein dat ik al in alle standjes in zo'n slaapzak kan, ik kan er in kleermakerszit in zitten 'sochtends met koffie en als ik het warm wil hebben dan schuifel ik gewoon al zaklopend naar de pot.

Je moet mijn slaapzak eens zien, de puntjes aan de onderkant zijn versleten. Daarom voor mij ook geen dons. Wat ik echt innovatie zou vinden is als de onderkant gewoon wat breder uitloopt en die puntjes versterkt zouden zijn.

 

Nee, maar ik vind hem kwa leukheid wel een toppertje.

Link naar reactie
  • 0

Mijn spaans is niet zo goed. Kan iemand mij zeggen: Zweet je die slaapzak uit wanneer je erin/-mee gaat lopen of hebben ze daar ook iets op bedacht? Ik heb daar namelijk wel iets op bedacht :)

 

Het idee dat je jezelf met slaapzak en al om kunt draaien spreekt mij overigens wel aan; ik wordt toch vaak in de knoop wakker in een gewone zak.

 

Wat ik me ook afvraag: Heb je nog een tent nodig? Daar heb ik namelijk ook iets voor bedacht :)

 

Hij ziet er m.i. niet uit, maar toch hoop ik dat het gaat lopen; dan zou ik ze wellicht iets kunnen verkopen, ware het niet dat Chili niet om de hoek ligt :-\

Bert mijn website>

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.