• 0

Geachte..... Aanhef, hoe precies?

Je wilt iemand/een bedrijf aanschrijven om ze te vertellen wat jou bedrijf voor ze kan doen.

Ik zou zeggen in het venster van de enveloppe, de bedrijfsnaam gevolgt door t.a.v.......

In de brief zelf plaats je een aanhef, maar hoe precies?

Geachte meneer en/of mevrouw voornaam en achternaam?

Maakt het ook nog verschil of je iemand al wel kent of nog niet?

Hoe doen jullie dat?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8498-geachte-aanhef-hoe-precies/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Officieel is het alsvolgt...maar kan per land verschillen:

T.a.v. de heer P.J. van de Kar

Aanhef,

Geachte heer Van de Kar,

Let op de tussenvoegsel "Van" moet met hoofdletter.

Over het algemeen, als ik brieven stuur houd ik het zo officieel mogelijjk Een brief is bij mij meestal een offferte of een order bevestiging. Al is het mijn beste vriend, met name als hij/zij in een wat grotere organisatie werkt, is het handig om dat niet in een brief te laten merken. Kan je relatie in een lastig parket brengen als men vragen gaat stellen waarom vriend voor jou heeft gekozen.

Perry

• 0

Met Perry's antwoord is deze vraag wel beantwoord, en anders kan Google prima helpen. Dit topic gaat daarom op slot.

2lollypop2, op dit forum zitten veel ondernemers die erg druk zijn met hun bedrijf, en waarvoor dit soort vragen alleen maar ervoor zorgen dat Higherlevel.nl minder interessant wordt. Dit forum is voor serieuzere vragen en discussies over het ondernemerschap en de zaken die je daarbij tegekomt, niet voor èlk stapje en vraagje dat je maar tegenkomt op het ondernemerspad. Al dit soort vragen kun je met gezond verstand danwel met Google oplossen.

Sorry dat ik misschien zo bot overkom, maar dit forum is niet bedoeld om elk klein vraagje aan voor te gaan leggen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar