Hallo allemaal,

aangezien ik hier net nieuw ben, even een kleine introductie:

Ik ben coen 23 jaar oud en ben in het dagelijksleven groenteman in Huizen.

Nou wil het geval dat ik met 2 vrienden het plan bedacht heb om een vakantiekamp te beginnen hier in Nederland. We weten alleen niet waar we moeten beginnen. Er is zoveel waar je aan moet denken. Dus mijn vraag is: kunnen jullie ons misschien een beetje op weg helpen??

Misschien een beetje stomme vraag, maar ik hoop dat jullie ons kunnen helpen......

Alvast bedankt,

Coen

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8567-een-vakantiekamp-beginnen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

• 0

Wat is een vakantiekamp?

Voor wie is het bedoeld?

Is dat kamp een heel jaar open?

Of alleen in de vakanties?

Komen je klanten dan ook?

Kun je daar genoeg aan verdienen?

Is het een bedrijf?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Wat is een vakantiekamp? De bedoeling is op een groot terrein vakantiekampen te organiseren voor kinderen.....

Voor wie is het bedoeld? Kinderen t/m 16 jaar

Is dat kamp een heel jaar open? Ja

Of alleen in de vakanties? x

Komen je klanten dan ook? Ja

Kun je daar genoeg aan verdienen? jazeker

Is het een bedrijf? ja

Misschien had ik wat specifieker moeten zijn, hoop dat het nu duidelijk is....

• 0

We zijn het hele jaar open en in de vakantie verwachten we kinderen......... Even snel uitgelegd.......per vakantie bieden we de kinderen een leuk en afwisselend programma van activiteiten, waarbij ze ook bij ons zullen overnachten.... gedurende de tijd dat hun ouders hun kinderen hebben opgegeven...

• 0

Waarschijnlijk kun je het beste eerst eens kijken naar de haalbaarheid van je plan hier in Nederland.

Om te beginnen kun je antwoorden gaan zoeken op de vragen:

1. Is er een markt voor?

2. Zijn er geschikte locaties in Nederland?

3. Hoe ga je het financieren?

• 0

We zijn het hele jaar open en in de vakantie verwachten we kinderen......... Even snel uitgelegd.......per vakantie bieden we de kinderen een leuk en afwisselend programma van activiteiten, waarbij ze ook bij ons zullen overnachten.... gedurende de tijd dat hun ouders hun kinderen hebben opgegeven...

wat is er dan buiten de vakanties...?

open voor wat? wie?

• 0

onderhoud is iets anders dan open zijn lijkt me

open is dat mensen de hele dag binnen kunnen wandelen of er op kamp kunnen gaan of wat dan ook

onderhoud is werk achter de schermen..

schoolreisjes etc is idd iets anders, kan je ook altijd vermelden dat in overleg data buiten vakanties mogelijk zijn

maar ik zou dus niet zeggen dat je hele jaar open bent...

(ik bedoel t dus niet aanvallend, enkel als iets om over na te denken..t net iets anders noemen is soms veel duidelijker...)

• 0

Superscout,

Wat dacht je van een mobiel vakantiekamp !

Ik denk dat de meeste faciliteiten voor een kamp (tenten, sanitair, spelattributen etc) zijn te huren.

Met mobiel zijn, kun je je locatie aanpassen aan je doelgroep, en de verschillende vakantie regio's.

Met je werkzaamheden kun je dan focussen op het zoeken van geschikte tijdelijke locaties, uitwerken van ideeen, aanpassen van je concept, etc.

Dat lijkt mij beter om te starten, dan dat je jullie vastpint aan een vaste lokatie (direct hoge kosten ?), en je misschien een hoop overheadkosten maakt aan repareren van toiletten.

Dat klinkt misschien wat negatief, maar als ik je forumnaam goed lees, kom je uit de scouting wereld. Tijdens scouting evenementen is het (denk ik) leuk om allerhande klussen en onderhoud te doen, maar zodra je als bedrijf gaat denken, staat onderhoud al gauw voor Kosten.

succes.

• 0

Reusje! Erg leuke en innovatieve insteek voor een bestaand concept. Er zijn als je van een mobiele constructie uitgaat erg veel creatieve dingen te bedenken die totaal nieuw zijn waardoor je meteen een doelgroep creeert.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

het idee van een mobiel vakantiekamp staat mij wel aan jah, erg leuk..!!! En ik kom inderdaad uit de Scoutingwereld.... maar dan nogmaals mijn vraag, waar moet ik allemaal aan denken. Wij zijn op Scoutinggebied zeer ervaren, al zeg ik het zelf, maar op dit gebied niet....... Bedankt voor jullie reacties...!

Coen

• 0

Begin eens met het maken van een businessplan en lees de FAQ van het forum wat over business plannen gaat eens door?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar