• 0

Piramidespellen of toch niet...?

Ik interreseer me al een poosje in het fenomeen "paid to surf".

 

Je krijgt dan een x bedrag per uur voor internetten met zon banner op je scherm. Dat principe kan er nog wel mee door...

 

Het gevaarlijke is het volgende... Als ik 4 mensen aanmeld krijg ik x% van hun verdiensten... En dan zeg maar 3 lagen diep...

 

Dat klinkt als een piramide spel in mijn oren... Of kan dit ook anders vertaald worden...

 

Ik heb zelf zeg maar ook een idee dat vrij overeenkomt met het "paid to surf" principe.

 

Kan iemand mij van informatie voorzien wanneer iets een piramide spel is of niet? (En vooral waarom het bovenstaande dat dus blijkbaar niet is...)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik was stiekem al een beetje bang voor een opmerking zoals deze... Niet geheel onterecht ook uiteraard...

 

Het idee waar ik mee rond loop lijkt in de verre verste niet op het "paid to surf" verhaal, maar mijn idee heeft wel te maken met downlevels (en de verwante uitbetalingen aan leden)

Ondernemendewijs ben ik met mijn idee dus WEL goed bezig omdat er nog een heleboel bij komt kijken. (Is allemaal reeds uitgedacht, ga daar maar van uit.) Dit is slechts een klein (maar niet onbelangrijk deel) van het totaal. Het succes is mede hiervan afhankelijk.

 

Wat ik dus eigenlijk wilde weten is:

 

Is het toegestaan om dergelijke "paid to surf"-achtige downlines te creeeren (inclusief het verdienen/uitbetalen aan je eigen aangemelde leden) in NL... (Los van het concept dat erop komt te draaien...) of valt dat onder piramide spellen?

 

Hierbij wil ik wel vermelden dat iedereen de keuze heeft of hij dit wel of niet wil. Geheel vrijwillig dus en kan ten ALLE tijden kiezen om te stoppen of door te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Hoe het juridisch in mekaar zit, weet ik niet. Maar dat een piramide-model niks met ondernemen te maken heeft, dat hangt ervan af.

 

Er zijn overduidelijke scams. Het systeem zit dan zo in elkaar dat de hoge lagen in de piramide verdienen aan de lagere lagen. Hoe lager in het systeem, hoe groter de kans dat je investering nooit meer terugkomt. En onvermijdelijk betaalt de laatste laag de winst van de hogere lagen. Dat zijn de beruchte kettingbrieven en spaarsystemen waarbij een hoge rente uitgekeerd wordt met geld van latere spaarders.

 

Daarnaast zijn er multilevel marketing-systemen waarbij deelnemers beloond worden voor het werven van nieuwe deelnemers. De betrokkenen verkopen schoonmaakproducten, wellness-artikelen, telefoonabonnementen, enz. Het fanatieke karakter van deze MLMers stuit menigeen tegen de borst (vandaar dat HL geen MLM toestaat), maar het verwante model van netwerkmarketing (een minder gelaagde aanpak) wordt ook toegepast door The Body Shop en Sara Lee.

 

Om een oordeel over het juridische en morele karakter van je dienst te kunnen vormen, is het aan te raden om na te gaan wie wie betaalt. In hete hele grijze internetwereldje van free money wemelt het van de scams, maar als de bron bijvoorbeeld adverteerders zijn die betalen voor tijd, voor klikken of ander gedrag, dan hoeft het helemaal niet illegaal te zijn.

 

Adverteerders zijn echter niet gek, dus zelfs als pay-to-surf compleet legaal is, is het waarschijnlijk niet duurzaam. Mensen die een paar rotcenten willen verdienen om te surfen, zijn niet de meest interessante doelgroep voor adverteerders. En webmasters die een grijpstuiver verdienen in het free money circuit zijn doorgaans ondernemers met een ernstig gebrek aan voorstellingsvermogen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook al lopen zoeken en kwam idd uit bij MLM... (Als voorbeeld Tupperware, Herbalife)

 

Natuurlijk zal ik er aan verdienen anders heeft het geen zin het op te zetten (Het hele principe achter bedrijfsvoering). Nu betalen de leden wel degelijk voor een dienst. Een dienst die ze voor 100% zeker weten graag willen afnemen. In tegenstelling tot de piramidespellen zijn de laagste lagen "niet de lul" (om het maar even zo te noemen). De onderste laag zal gewoon moeten betalen om de dienst te kunnen gebruiken (zie ook het volgende stukje).

 

Deze dienst bestaat momenteel ook al als betaalde dienst onder een normaal betaal model. Volledig legaal en bedrijfstechnisch compleet verantwoord gezien de marges etc. Goede handel dus.

 

Ik ben niet van plan om wie dan ook op te lichten of om op een smerige manier geld te verdienen. Dat zou zonde zijn van mijn goede naam die ik heb en wil blijven uitdragen als bedrijf zijnde. Het product zal ook volledig onder mijn bedrijfsnaam komen te draaien. (Ik ben daar dus volledig open in, Als het toegestaan is bij de wet, als dat niet zo is zal ik ook niet beginnen aan dit project en het idee anders uitvoeren volgens de regels)

 

Want zeg nou zelf... Niemand ziet zich graag op tv bij Tros Radar ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij moet je even een thermometer in je * steken, want de MLM-koorts lijkt al aardig toegeslagen. Je wordt klaarblijkelijk betaald voor het aanbrengen van nieuwe klanten, die op hun beurt pas weer geld gaan verdienen als zij nieuwe klanten aanbrengen. De onderste laag betaalt, en verdient pas als ze een nieuwe laag aanboren. Dat is dus een klassieke piramide. Als je nou wil voorkomen dat de naam NetFast geassocieerd wordt met een scam of oplichting, dan kijk je kritisch naar de dienst waarop dat hele model gebouwd is. Dat moet wel iets heel aantrekkelijks zijn, want anders zul je forever branden in MLM-hell.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, ik probeer alleen maar informatie in te winnen voor een idee dat ik heb. (Ik had tot voor vandaag nog nooit van MLM gehoord namelijk)

 

Dat je geen fan bent is wel duidelijk... Maar ook daar leer ik dus van. Het is schijnbaar nogal een gevoelig onderwerp voor sommige. Reden genoeg om er nog maar eens goed naar te kijken of het wel zinvol is.

 

Ik ben trouwens echt niet iemand die helemaal blind wordt van zo'n systeem... Ik ben gewoon op zoek naar iets dat uniek is op de markt en waarmee ik de eerste kan zijn... Zoals iedereen dat doet...

 

Laat ik het anders stellen... Is het toegestaan om een EENMALIGE vergoeding te betalen voor een aangemeld lid? (Euroclicks, etc) Hebben we het dan ook nog over MLM? Is dat dan net zo op het randje van het toegestane?

 

Nog eens ter verduidelijking. Het idee dat ik het is GEEN "paid to surf" achtig idee (Geld verdienen met internetten). Het ging me puur over het betaal en aanmeld principe erachter. (Gaat ook over bedragen van 1 euro per maand oid. iig iets in die trand. Geen 100den of zelfs 1000den euro's)

Link naar reactie
  • 0

 

 

dit zie je het ook bij affiliatemarketing

je krijgt per klik, lead of sale een x bedrag...

tevens krijg je bij sommige affiliatebedrijven ook een % voor wat je downline aan kliks/leads/sales genereert

 

dus ik denk dat het eraan ligt om wat voor product het gaat of het mlm is of niet....

 

Link naar reactie
  • 0

Netfast,

 

Helaas heeft voor veel mensen de naam MLM de vieze ondertoon die bij pyramidespelen hoort.

MLM is een legale manier van distributie van produkten.

Met name binnen de luxe produkten word inderdaad vaak overactief/agressief gezocht naar afnemers.

Echter, wanneer een produkt repeteert(dus opgaat en weer nodig is, zoals voeding, pers. verzorging, enz) dan kan een stabiele organisatie ontstaan.

Als je zo'n organisatie uittekent, krijg je een pyramide structuur.

Zo'n pyramide structuur zie je ook als je het Ahold concern uittekent incl. de klanten van de winkels.

(en verdient de directeur "bovenin" meer dan de klant of vakkenvuller onderin de structuur)

 

Wat van belang is als je verdiensten door referenties, linken, clicken o.i.d. wilt uitkeren, s dat de betalingen/verdiensten/produkten niet door de verschillende lagen lopen, maar dat de produkten/inkomsten van/naar een centraal punt gaan, en vandaaruit de verschillende omzet creërende personen in de verschillende lagen worden betaald.Daarnaast is het verstandig dat ook de "hogere"lagen (als die ontstaan) gebruik maken van diensten of produkten, zodat ook zij bijdragen aan omzet, die wordt gegenereerd op het centrale punt.

 

Mijn advies is : teken gewoon je idee uit (met lagen, produkten, gevolgen) en leg het weer voor aan iemand die juridisch onderlegt is.

 

Groet,

J van Leeuwen.

Link naar reactie
  • 0
Dat je geen fan bent is wel duidelijk...

 

Dat valt nog wel mee. Het principe van affiliates/affiniates is best aardig. Maar het wordt zo vaak misbruikt. En omdat je begint met de opmerking dat je 4 mensen moet aanbrengen en pas in de 3e laag verdient, wek je de indruk onderdeel te zijn van iemand anders z'n piramide. Dat is iets anders dan een eigen idee.

 

Maar er is weinig besef van economie nodig om te begrijpen dat een systeem met veel tussenlagen minder doelmatig is dan een systeem met weinig tussenlagen. Dus een behoorlijke dosis wantrouwen is gerechtvaardigd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb inmiddels een hoop gelezen over MLM... Er zijn een hoop felle tegenstanders en een hoop felle voorstanders waaruit weer vervelende discussies ontstaan... Niet mijn bedoeling.

 

heb echt puur interesse in het principe.

 

Ik vind het idee van uittekenen en voorleggen een super idee en dat ga ik ook zeker doen :)

 

Mijn idee zal uitgetekend inderdaad een piramide worden. Iedereen zal wel gebruik maken van de dienst (de enige reden om lid te zijn), zal bij iedereen even duur (=goedkoop) zijn en iedereen zal evenveel "verdienen" bij het aanbrengen van een lid. Iedereen is gelijk dus.

 

Om nou te zeggen dat het puur MLM is... tjah... durf het niet te zeggen, maar het zal wel mix zijn van affliate en MLM zijn.

 

Ik ben gelukkig al een hele boel wijzer geworden en dank jullie ook voor het mee denken. (kritiek is ook bruikbaar namelijk :) )

Link naar reactie
  • 0

Met MLM is niks mis. Het is een variatie op het Joint Venture concept. Het vervelende is alleen dat je snel een grote hoeveelheid van verkopers die op commissie basis werken, wat voor chaos en ellende zorgt. Ze gaan adverteren op zoveel mogelijk plaatsen, ook waar mensen er last van hebben. Dat is alles.

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
  • 0

Even zwart-wit gezegt;

 

Piramidespellen zijn in Nederland en omliggende landen verboden.

Vaak kenmerken ze zich doordat je grote bedragen moet inleggen waar je niks voor krijgt, alleen wordt een groot rendement beloofd.

Als je dan nog een x aantal mensen aanbrengt krijg je weer een stukje van jouw inleg terug. Vaak zijn dit luchtkastelen en klapt alles uit elkaar en wordt ALLEEN degene die er mee begint "rijk".

 

MLM is niet verboden.

In sommige landen is zelfs de wetgeving aangepast om MLM mogelijk te maken. Bij MLM krijg je betaald over geleverde goederen/diensten.

Stel dat ik 100 mensen aanbreng en 5% krijg over hun omzet en die 100 mensen doen niks verdien ik ook niks. (100x0 blijft 0)

Als mijn upline alleen mij sponsort en ik 100 mensen in mijn downline heb die actief zijn verdien ik meer dan mijn upline en terecht omdat ik die 100 aangebracht heb die actief zijn en mijn upline alleen mij. (Hoe hoger iemand zit hoe meer hij verdiend gaat dus niet op, je wordt betaald naar wat je gedaan hebt en wat je downline doet)

 

De vraag van de topicstarter kan dus simpel beantwoord worden......

In paid to surf breng je 10 mensen aan (voorbeeld) die surfen over het net een aantal uur, daarover krijg je dan bijvoorbeeld 10%.

Surfen zij niet verdien je ook niks aan hun, dus zo bekeken zou het onder legale MLM vallen.

 

Het nadeel is dat bepaalde MLM-ers (NIET allemaal) gaan spammen ipv met de warme markt werken, snel rijk verhalen de ronde doen terwijl je ook gewoon eerst een downline moet opbouwen voor je wat verdient etc.

 

Andere gaan nog verder en proberen onder het mom van MLM een piramide spel te promoten. Paar jaar geleden rapportenverkoop ws zo iets. Zat geen bedrijf achter, geen btw nummer, geen adres etc.

 

Normale MLM bedrijven als Herbalife, Amway, Euphony, ACN etc hebben gewoon een kantoor in Nederland met KvK en btw nummer etc

 

Hoop dat hiermee duidelijk is dat er MLM en MLM is en niet alles goed of slecht is.

Link naar reactie
  • 0

@ erik boom

 

Om er zeker van te zijn dat zoveel mogelijk mensen deze informatie lezen voor ze overtuigd "gehersenspoeld" worden door MLM adepten, heb ik de site op twee threads op dit forum gepost.

 

Trouwens, als je "mlmangel" opgoogled, zal je zien dat ik niet enkel hier die site post. Kwestie van zoveel mogelijk mensen te bereiken. ;)

 

Cheers,

 

MLMAngel

Link naar reactie
  • 0

ik heb een erg jeukende "delete - trigger - finger" als het op MLM discussies aan komt. Wees dus svp voorzichtig met positieve MLM reacties. Negatief mag ;)

 

OK, niet helemaal eerlijk van me. Je mag niet iedereen over een kam scheren dus ik wil toegeven dat het best zo kan zijn dat 0,00001 promille van de MLM-ers niet totaal idoot of slecht (maar waarschijnlijk wel erg naief) zijn... Maar de kans bestaat dat ik dan nog te positief ben :P

 

Paid to surf is een scam. Zonde van je tijd.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik ben verre van positief over MLM, maar waar ik mij steeds over verbaas is dat MLM'ers zo makkelijk "prooien" vinden en verschalken.

 

Worden mensen dan zo verblind door beloften? Of ben ik opeens heeel erg naief ???

Link naar reactie
  • 0

Ik ben verre van positief over MLM, maar waar ik mij steeds over verbaas is dat MLM'ers zo makkelijk "prooien" vinden en verschalken. Worden mensen dan zo verblind door beloften? Of ben ik opeens heeel erg naief ???

 

MLM is erg aanlokkelijk voor mensen die 'makkelijk' geld willen verdienen. MLMers spreken van winners, maar het model is gebaseerd op losers, want de onderste lagen van de piramide spekken de kas van de bovenste lagen. Veel MLM-bedrijven zijn georganiseerd als religieuze sekten met strenge interne regels, met evangelisten en hogepriesters. Een onderdeel van veel scams is dat MLMers zelf sites opzetten waar 'slachtoffers' zich kunnen aanmelden voor nieuws over verkeerde MLM-inititiatieven, zodat afvalligen opnieuw in een andere piramide betrokken kunnen worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een heleboel hier weten blijkbaar alles van MLM .......not dus

 

want de onderste lagen van de piramide spekken de kas van de bovenste lagen. Veel MLM-bedrijven zijn georganiseerd als religieuze sekten met strenge interne regels, met evangelisten en hogepriesters

 

Wat je hier schrijft is de grootste onzin.

In een piramide spel moet je bovenaan zitten, in MLM niet.

 

Stel dat ik 100 mensen aanbreng en 5% krijg over hun omzet en die 100 mensen doen niks verdien ik ook niks. (100x0 blijft 0)

Als mijn upline alleen mij sponsort en ik 100 mensen in mijn downline heb die actief zijn verdien ik meer dan mijn upline en terecht omdat ik die 100 aangebracht heb die actief zijn en mijn upline alleen mij. (Hoe hoger iemand zit hoe meer hij verdiend gaat dus niet op, je wordt betaald naar wat je gedaan hebt en wat je downline doet)

 

We kunnen allemaal wel heel ingewikkeld doen maar ik zal het heel simpel uitleggen

 

Interview...

 

Een van de meest succesvolle distributeurs in Netwerk Marketing in de wereld werd geïnterviewd voor het Amerikaanse tv-programma 20/20. Een van de uitzendingen zou namelijk over zijn bedrijf gaan, waarin 19 minuten werd besteed aan distributeurs die klaagden over hun gebrek aan succes.

 

Pas in de laatste minuut kwam de topdistributeur in beeld, staande voor zijn paleisachtig huis. De journalist vroeg hem: "U hebt de toppositie binnen uw bedrijf bereikt. Voor u heeft Netwerk Marketing blijkbaar wél gewerkt. Wat is het geheim van uw succes?"

 

De man antwoordde: "Er is geen geheim, ik heb gewoon de business aan 1200 mensen laten zien. Van die 1200 zeiden 900 mensen 'Nee', en 300 schreven zich in als distributeur. Van die 300 deden er maar 85 daadwerkelijk iets, en uiteindelijk waren er in die groep van 85 maar 35 serieus. En van die 35 waren er 11 distributeurs die mij multimiljonair hebben gemaakt."

 

Nu de 1-miljoen-euro-vraag aan u: Denkt u dat die 11 mensen zijn eerste 11 waren die hij sponsorde?

 

Moraal van het verhaal: Show the plan, show the plan, show the plan, etc, etc....

 

Zo simpel is MLM.

En nee, ik ben geen MLM-er. Ik ken wel een aantal organisaties en succesvolle mensen uit de MLM

 

Link naar reactie
  • 0

In een piramide spel moet je bovenaan zitten, in MLM niet.

 

Schrijf die afkorting nou es uit: multi level marketing. Er zijn meer levels. Het idee is dat deelnemers zich omhoog werken door een level onder zich te creëren. Teken dat eens uit. Dan zie je de piramide.

 

Tuurlijk zijn er succesvolle mensen in MLM. Dat zijn de mensen die verdienen aan de lagere levels.

 

De realiteit is simpel. Hoe meer levels (schakels in een keten) actief zijn, des te meer mensen iets proberen te verdienen. Dat leidt tot hogere prijzen, en uiteindelijk zal iemand het gelag moeten betalen. MLM kent talloze losers en maar een paar winners.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In een piramide spel moet je bovenaan zitten, in MLM niet.

 

Schrijf die afkorting nou es uit: multi level marketing. Er zijn meer levels. Het idee is dat deelnemers zich omhoog werken door een level onder zich te creëren. Teken dat eens uit. Dan zie je de piramide.

 

Tuurlijk zijn er succesvolle mensen in MLM. Dat zijn de mensen die verdienen aan de lagere levels.

 

De realiteit is simpel. Hoe meer levels (schakels in een keten) actief zijn, des te meer mensen iets proberen te verdienen. Dat leidt tot hogere prijzen, en uiteindelijk zal iemand het gelag moeten betalen. MLM kent talloze losers en maar een paar winners.

 

Ik heb in mijn leven al veel meer marketingplannen van MLM gezien dan jij, daar ben ik 100% zeker van.

Maar nog geen 1 waar de prijs omhoog gaat om er meer levels komen. Waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar ook weer onzin.

De levels staan gewoon vast, en de prijzen ook.

Hebben ze een max aantal levels bijv. 8 of 10 of wordt de groep bij een bepaald behaald volume losgekoppeld het maakt niet uit, de prijzen gaan niet omhoog.

 

En ook tussen eigen bedrijven zijn er zat losers en heeft niet iedereen succes toch?

Dat je iets tegen MLM hebt is prima maar kom dan wel met onderbouwde kritiek, niet met onzin.

En "de piramide" tja, teken de regering maar uit of 90% van de bedrijven, heb je ook een piramide, zijn die ook allemaal slecht dan? ;)

 

Ben trouwens benieuwd waarom je tegen MLM bent, ben je er zelf mee actief geweest en slechte ervaringen?

Link naar reactie
  • 0

En nee, ik ben geen MLM-er.

 

Hoe noem je dit dan?

 

Mijn naam is Jaap van Haaften, 33 jaar. Samen met Mark van den Heuvel ben ik webmaster van e-Spaarpot.nl. Ik werk al geruime tijd voor Goudeuro en Verdiennusnel.

 

Goudeuro en Verdiennusnel zijn initiatieven van Kasper Katje, die zijn aanpak toelicht op Emerce. Kasper steekt 50% van alle inkomsten in eigen zak, en betaalt 20% uit aan lagere lagen in zijn piramide. Lees ook de reacties daar eens.

 

Zo werft Kasper lezers, die op hun beurt weer aangemoedigd worden nieuwe lezers te werven.

 

Word lid van Verdiennusnel en verdien een leuk zakcentje!

U ontvangt als beginsaldo maar liefst € 2,50 gratis in uw account!

GRATIS AANMELDEN

 

Als lid kunt u op de volgende manieren geld verdienen :

 

° Lezen van mailberichten (standaard 1 of 2 cent).

° Klikken op interessante links.

° Aanmelden bij diverse leuke en interessante programma's.

° Verkopen van diverse producten.

° Meespelen met onze wedstrijden.

 

U kunt extra verdienen door andere leden aan te brengen. Dit zijn onze vergoedingen (referrallevels) :

 

° 1ste laag : 10%

° 2de - 4de laag : 7%

° 5de laag : 1%

 

Wij hopen u te mogen verwelkomen als nieuw lid!

Besluit u lid te worden dan wensen wij u een plezierige deelname!

 

Zien we: meerdere lagen (is multilevel / piramide) en een revenue-model gebaseerd op centen. Als jij honderd emails leest, krijg je zegge-en-schrijve 1 hele euro terwijl meneer Katje 2,5 euro opstrijkt!

 

Zo voldoende onderbouwd? Wat mij betreft is dit one winner & multi loser marketing. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Allereerst ben ik het helemaal met TWA eens. Maar ten tweede kan ik je nog een andere reden geven waarvoor MLM sucks. Je doet er helemaal niks mee behalve inspelen op hebberigheid van anderen.

 

Je begint geen bedrijf, je maakt geen product, alles wat je doet is andere mensen werven met het doel meer geld te verdienen. Dat geld moet ergens vandaan komen en om rijk te worden heb je nou eenmaal een berg verliezers nodig om een grote winnaar te hebben. Precies als een spelletje pokeren zeg maar.

 

MLM speelt in op de hebberigheid en de get-rich-quick wensen van arme zieltjes... MLM sucks.

 

p.s.

Ik heb in mijn leven al veel meer marketingplannen van MLM gezien dan jij, daar ben ik 100% zeker van.

Ik denk weet dat je het niveau van de mensen hier behoorlijk onderschat.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

En nee, ik ben geen MLM-er.

 

Hoe noem je dit dan?

 

Mijn naam is Jaap van Haaften, 33 jaar. Samen met Mark van den Heuvel ben ik webmaster van e-Spaarpot.nl. Ik werk al geruime tijd voor Goudeuro en Verdiennusnel.

 

Goudeuro en Verdiennusnel zijn initiatieven van Kasper Katje, die zijn aanpak toelicht op Emerce. Kasper steekt 50% van alle inkomsten in eigen zak, en betaalt 20% uit aan lagere lagen in zijn piramide. Lees ook de reacties daar eens.

 

Zo werft Kasper lezers, die op hun beurt weer aangemoedigd worden nieuwe lezers te werven.

 

Word lid van Verdiennusnel en verdien een leuk zakcentje!

U ontvangt als beginsaldo maar liefst € 2,50 gratis in uw account!

GRATIS AANMELDEN

 

Als lid kunt u op de volgende manieren geld verdienen :

 

° Lezen van mailberichten (standaard 1 of 2 cent).

° Klikken op interessante links.

° Aanmelden bij diverse leuke en interessante programma's.

° Verkopen van diverse producten.

° Meespelen met onze wedstrijden.

 

U kunt extra verdienen door andere leden aan te brengen. Dit zijn onze vergoedingen (referrallevels) :

 

° 1ste laag : 10%

° 2de - 4de laag : 7%

° 5de laag : 1%

 

Wij hopen u te mogen verwelkomen als nieuw lid!

Besluit u lid te worden dan wensen wij u een plezierige deelname!

 

Zien we: meerdere lagen (is multilevel / piramide) en een revenue-model gebaseerd op centen. Als jij honderd emails leest, krijg je zegge-en-schrijve 1 hele euro terwijl meneer Katje 2,5 euro opstrijkt!

 

Zo voldoende onderbouwd? Wat mij betreft is dit one winner & multi loser marketing. 8)

 

Bla bla noemen ze dat.

Weinig onderbouwde kritiek op mijn laatste post, dus wat anders zoeken toch?

Alleen jammer dat ook dit weer gebasseerd is op aannames en eigen meningen en niet op feiten.

Wat die sites doen is niks anders dan wat jij en ik elke week aan reclames in je brievenbus krijgen, maar dan online. En omdat leden toestemming geven voor die mails krijgen ze daar een kleine vergoeding voor.

Als je zoiets wilt vergelijken met MLM zoals HBL, ACN of whatever zegt genoeg over hoeveel je er vanaf denkt te weten.

 

Ik denk weet dat je het niveau van de mensen hier behoorlijk onderschat.

 

Ik onderschat niks of niemand maar kom met feiten in tegenstelling tot Twalevel

Lees wel "de piramide" maar als ik zeg dat een bedrijf en de regering etc ook een piramide zijn blijft het stil......

Volgens mij is een forum om te discusseren, maar hier gaan ze kneusjes uitdelen omdat het niet weerlegt kan worden, nou nou wat een niveau

 

Dat geld moet ergens vandaan komen en om rijk te worden heb je nou eenmaal een berg verliezers nodig om een grote winnaar te hebben

 

Hoe wordt een directeur van een bedrijf rijk? Over de ruggen van zijn werknemers die een paar centen krijgen of niet. Net genoeg om alles te betalen en als ze geluk hebben een x op vakantie te gaan. Maar zonder die directeur hadden zij niks, andersom had die directeur zonder werknemers ook geen bedrijf.

 

Graag inhoudelijk en objectief als je wilt reageren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.