• 0

Gang van zaken m.b.t investeerder

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag weer gebruik willen maken van jullie kennis.

Ik zit met het volgende:

 

Ik ben bezig met een nieuw horeca concept op te starten. Alles was al klaar inprincipe, ondernemingsplan (financieel plan / marketingsplan) etc.

Daar ben ik een investeerder bij gaan zoeken, welke ik heb ''gevonden''.

 

De investeerder vind het concept wat ik op de markt wil plaatsen erg goed, maar wou desondanks dat alles al geschreven was wilde hij toch kijken naar welke optie er nog meer zijn om zo''n concept te plaatsen op de markt. Dit vond ik op zich geen slecht idee en ben dus verder gaan denken dan mijn neus lang is....

Hij komt zelf ook met veel ideeen aanzetten over hoe het eventueel kan welke ik vervolgens analyseer en eventueel wegstreep als het niet realiseerbaar is. Maar nu naarmate de tijd begint te verstrijken krijg ik er niet zo''n fijn gevoel meer bij, dit om meerdere redenen.

Alles duurt me telang, het is een concept war je niet al te lang meer mee kunt wachten voordat andere aanbieders er ook mee komen. Ten tweede vraag ik me af of dit een normale gang van zaken is??

Ik bedoel eerst was hij geintresseerd in hetgeen wat ik precies wou en wilde enkel en alleen investeren, maar nu begint zich dat dus te vertalen in het meedenken en anticiperen. Alles verloopt mij te langzaam en vind dat ik teweinig zekerheden krijg. Tevens worden de plannen zo erg groot ingewikkeld en omvangrijk.

Mijn vraag is dus hoe moet ik hierop reageren, is dit een gebruikelijke gang van zaken dat een investeerder zo de zaken benaderd, ben ik in de positie om zekerheden af te dwingen etc?

 

Alvast harstikke bedankt als iemand mij hier wat meer over kan vertellen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Roel

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

vergeet allereerst niet dat je (meestal) te maken hebt met (ex-)ondernemers waar ondernemen dus in het bloed zit.

 

Daarnaast ben je zeker wel in de positie om duidelijkheid te vragen, je moet een goed contact onderling opbouwen en behouden mijn inziens daar je een lange termijns relatie gaat beginnen

Link naar reactie
  • 0

Neem gewoon even contact met je investeerder op, hij steekt zijn eigen centen erin, althans hier ga ik vanuit van wat ik kan opmaken uit jouw bericht. Vraag hem of hij het plan nog steeds uitvoerbaar vindt en hoe hij erover denkt zoals het 'nu' is.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Ha Roel,

 

Lastige situatie. Investeerders zijn niet vreselijk dik gezaait en dat zijn er ook nog eens een keer veel onzin figuren bij. Een investeerders investeerd in jouw plan. Natuurlijk mag hij samen met jouw allerlei scenario's doordenken, dat is goed. Echter, op een gegevenmoment moet je er een steep onder kunnen zetten en zeggen zo gaan we het doen, zoveel kaat het kosten en hier moet je storten.

 

Sla gerust een keer met je vuist op tafel en roep: zo wordt het niks, dit is wat ik wil. doe je mee of niet.

 

Je hebt een redelijke kans, dat de figuur die je aan je fiets heb hangen helemaal geen investeerder is maar een ouwe hoer. Iemand die leuk ondernemers van het werk houd en ook wel geld heeft, maar daar geen afstand van kan doen.

 

Anyway, beter geen investeerder dar eentje die je het ondernemen onmogelijk maakt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een verstandige investeerder kijkt bij het nemen van de beslissing om wel of niet te investeren in een project vooral naar de ondernemer.

 

Ik wil niet negatief klinken, maar het kan zijn dat de investeerder eerst het gevoel had dat jij een goede ondernemer was, maar dat hij, naarmate hij vaker met jou sprak over het project, twijfels heeft gekregen over jou als ondernemer. Dat kan voor hem de reden zijn om steeds meer op de stoel van de ondernemer te gaan zitten.

 

Stel hem de directe vraag waarom hij dat doet. Als blijkt dat hij aan jou is gaan twijfelen, zoek dan een andere investeerder.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

In veel gevallen is een investeerder een investeerder en een ondernemer een ondernemer. Het kan echter ook zijn dat de investeerder actief mee wil ondernemen. Als het klikt is dat op zich prima. In jou geval krijg ik het idee dat de investeerder zich meer wil bemoeien met het bedrijfsconcept dan in principe de bedoeling was.

 

Uit de informatie kan ik opmaken dat hij vertrouwen heeft in het concept. Heeft hij genoeg vertrouwen in jou als ondernemer, of wil hij actief mee gaan ondernemen? Trek een lijn voor jezelf. Als jij denkt dat er te veel bemoeienis is voor jouw idee en je vind dit negatief werken t.o.v. je eigen motivatie, trek dan een duidelijke lijn. Stel desnoods een contract op waarin je een en ander regelt. Niets is zo vervelend als jouw idee straks niet gerealiseerd kan worden en iemand anders gaat er mee vandoor.

Link naar reactie
  • 0

beste roel,

 

Als je bij het uitvoer alles zelf wilt uitvoeren kan je deze investeerder meteen afschrijven. Of je moet duidelijk met hem/haar overeenkomen, dat jij uitvoert wat in de ondernemingsplan staat waar hij eerst akkoord mee ging.

 

Anders krijg je in de toekomst gigantisch gezeik over bedrijfsvoering.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.