• 0

algemene voorwaarden freelance webdesigner

Weet niet of dit de goede forum is hiervoor, anders graag verplaatsen naar de juiste.

 

Ik ben een freelance webdesigner, heb een BTW nummer en doe netjes elk kwartaal aangifte voor omzetbelasting. Om een aantal punten voor mezelf vast te leggen, wil ik een algemene voorwaarde opstellen omtrent mijn werkzaamheden. Hierin wil ik bv vastleggen, dat al het bron materiaal etc van een door mij gemaakte website mijn eigendom is en blijft mits er een andere afspraak is gemaakt. Nu heb ik een beetje lopen zoeken op internet en het enige wat ik tegenkom mbt internet is dat het gaat om producten met garantie etc en niet echt om diensten. Heeft iemand misschien een voorbeeld voor mij welke ik kan aanpassen/toevoegen naar mijn wensen en aan welke regels heb ik me te houden. Ik weet dat als je je laat inschrijven bij de KvK dat een algemene voorwaarden verplicht is (toch?), maar ik zie er nu nog het nut niet van in om mij bij de KvK aan te melden. Mocht ik dat in de toekomst wel willen, dan heb ik iig al die voorwaarden :)

 

Ik hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen of in ieder geval een zetje in de goede richting kan geven, thanks!

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb er 1 zelf opgesteld voordat ik begon met m`n bedrijf, en later voor de zekerheid door een plaatselijke (een bekende van mij) advocaat laten nakijken verbeteren en aanvullen. voor 200 euro.

 

Hij zei toen tegen me dat wanneer die dat doet via normaal uur tarief hij beter een hele nieuwe kon opstellen dat was voor de klant vaak goedkoper.

 

nou heb ik toen meerdere advocaten gesproken en de meeste zitten tussen de 300 en 600 euro dus mischien is dat een betere optie als je nog vanuit niks moet beginnen als ik terugdenk aan mijn geploeter had ik het ook gewoon via een advocaat gedaan.

 

en ik denk niet dat mensen gulzig zullen zijn met "voorbeelden die je kan aanpassen" omdat die mensen er waarschijnlijk ook voor hebben moeten betalen

 

succesin ieder geval !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toen ik begon een bevriende "concullega" toestemming gevraagd om zijn AV te mogen gebruiken als basis voor die van mij. Dat was geen probleem. Wel altijd netjes vragen vóór je iets van een ander gebruikt! Indien iemand geïnteresseerd is om mijn (niet bijzonder spectaculaire ;)) AV eens in te zien, kan hij/zij altijd contact met me opnemen.

 

@André: ik stuur je nog een e-mailtje over dit onderwerp.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een paar dingen doen.

- laten maken door deskundige

- vragen aan een collega

- van internet jatten (heb je wel kans dat je een versie hebt die ook gejat is en herschreven van een versie die ook gejat is en herschreven die gejat is en .....)

- Kijk of er een beroepsvereniging is die Algemene Voorwaarden voor haar leden heeft. Je zou kunnen kijken bij de BNO die hebben zeker voorwaarden voor vormgevers en designers.

- je kunt de voorwaarden van de kvk gebruiken en zelf herschrijven.

 

De meeste en beste kans maak je op www.bno.nl

 

succes, peter bosman

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

bedankt voor jullie hulp. Ik heb een opzet gemaakt voor mijn AV en zou graag willen weten of ik hierbij alles heb ingedekt. Kan iemand mij advies geven? of is het toch het beste op hier een proffesioneel iemand voor in te huren? Zo ja, wat zouden de eventuele kosten hiervoor zijn?

 

Alvast bedankt weer en mijn AV mail ik op aanvraag.

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Een beetje laat misschien, maar je zou ook eens kunnen kijken op de website van ICT Office (http://www.ictoffice.nl/). Zij bieden algemene voorwaarden aan die je gratis kunt gebruiken (mits je dit via een registratie laat weten).

 

Deze voorwaarden zijn breed geformuleerd (omvatten een scala van ICT dienstverlening / productleveringen) en kunnen m.i. ook op webdesign van toepassing zijn. Tevens zijn deze gedeponeerd.

 

Wellicht heb je er iets aan.

 

Mvg,

Jasper

Link naar reactie
  • 0

En hiermee sluiten we dan het draadje. Voor de goede orde merk ik op dat ICT office niets anders is dan de welbekende c.q.beruchte FENIT voorwaarden. De voor en nadelen hiervan zijn reeds op dit forum aan de orde gesteld. Over algemene voorwaarden in zijn geheel is reeds meer dan voldoende geschreven. Om een herhaling van zetten te voorkomen verwijzen wij naar de sticky bovenaan dit forum.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.