• 0

Te hoge factuur van accountant

Een tijdje geleden heb ik bij een accountant advies ingewonnen over wat BTW zaken. In het 1e gesprek heb ik e.e.a. over mijn nieuw op te richten zaak verteld. Ze zouden wat onderzoek doen over de BTW, dat zou zeker niet meer dan 1 uur werk zijn, hooguit 2.

Ik had zelf al op 2 uur gerekend (volgens mij was het uurtarief iets van 200,-).

 

Nu krijg ik een rekening van 635,- ex BTW!!!! :o

 

Deze wil ik nu aangetekend retourneren, dat ik de factuur niet accepteer en dat ze maar een nieuwe moeten sturen.

 

Hoe sterk sta ik eigenlijk?? Want ik heb absoluut geen zin om zo'n absuurd hoge factuur te betalen...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of dit mag , maar er wordt nu expliciet om gevraagd:

 

Ik ben geen accountant maar boekhouder. Je hebt alleen een accountant nodig wanneer je een paar miljoen winst maakt per jaar.

Ik zit zelf in Spakenburg (bij amersfoort ) dus niet al te ver.

Misschien is het wat en weet je tenminste dat je een vaste prijs voor alles betaald.

 

Wij hebben overigens een haal- en bezorg service, dus wij komen bij de klanten de boekhouding ophalen en brengen het ook weer terug. (zit uiteraard bij de prijs in).

 

Groeten,

 

Patricia

 

Link naar reactie
  • 0

Een adviseur is gewoon een dienstverlener. Met kleinere kantoren kan je fixed-fee's afspreken, grotere kantoren doen dit zelden. Vraag altijd, maar dan ook altijd een urenspecificatie... en dus niet alleen de uren, maar ook een gedetailleerde omschrijving. Bij twijfel, de telefoon pakken en aankaarten. Als adviseurs ergens een hekel aan hebben, dan is het wel het te woord staan van lastige klanten. Suc6

Link naar reactie
  • 0

Het verschil tussen een jaarrekening voor een vof en voor een bv, is dat die van de vof vormvrij is en dat de jaarrekening van een bv moet voldoen aan de verslaggevingsregels en wettekst. Daarnaast moet er voor een bv ook notulen voor de Algemene vergadering van Aandeelhouders worden opgesteld en publicatiestukken.

 

Let er overigens op dat accountants steeds meer moeten gaan vastleggen in dossiers, hetgeen meer tijd kost en dus een hogere nota tot gevolg heeft. Wel moeten accountants hun werk dusdanig efficient inrichten dat de klant niet tot onnodige kosten wordt belast. Mocht je hier klachten over hebben, dan kun jij je wenden tot de tuchtraad waarbij de accountant (verplichte inschrijving) bij aangesloten is. AA bij de Novaa en RA bij de Nivra.

 

Voor je BV zonder controleplicht ben je overigens niet aangewezen op accountants, maar kun je ook terecht bij een administratiekantoor. Deze hanteren lagere tarieven.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen accountant maar boekhouder. Je hebt alleen een accountant nodig wanneer je een paar miljoen winst maakt per jaar.

 

Ik vind dit een altijd zo jammer van adminstratiekantoren, de accountant is duur en je hebt hem niet nodig als je geen multinational bent. (Waarmee ik overigens geen goedkeuring over heb voor de in deze draad genoemde accountant en declaratiegedrag)

 

Feit is wel dat je met een accountant zeker kwaliteit koopt. De titel accountant is namelijk beschermd en mag pas gevoerd worden na jarenlange opleiding en jaarlijkse permanente educatie.

 

Dit in tegenstelling tot boekhouder of administratiekantoor, die iedereen mag beginnen. Moraal van het verhaal: soms is goedkoop nog veel duurder dan een accountant.

 

Groet

 

Rob

Link naar reactie
  • 0
Feit is wel dat je met een accountant zeker kwaliteit koopt. De titel accountant is namelijk beschermd en mag pas gevoerd worden na jarenlange opleiding en jaarlijkse permanente educatie.

 

Rob, het zou inderdaad zo moeten zijn zoals jij zegt dat je met een accountant kwaliteit koopt maar dit is zeker niet zo in alle gevallen en daarom heb ik er ook bij gezet dat je goede en slechte hebt.

Ik heb al enkele klanten die van een accountant vandaan kwamen de boekhouding overgenomen omdat de accountant zich alleen maar bezig hield met factuurtjes uitschrijven en niet mee zijn klant meedacht(en dit is toch hetgeen de ondernemer graag ziet, dat jij hem dingen uit handen neemt en jij meedenkt met de onderneemr zodat hun dit niet meer hoeven te doen omdat ze al druk genoeg zijn) of gewoon alles maar op zijn beloop liet.

Mijn ouders hebben 10 jaar geleden ook een eigen zaak gehad en hebben toen ook een verkeerde accountant gehad die pas na 3 jaar een keer met een jaarrekening kwam aanzetten en dat mijn ouders boetes ontvingen van aangiften die gewoonweg niet waren gedaan.

Dus het is echt niet zo dat je met de titel accountant ook een goede hebt als hij maar duur is, zeer zeker niet daar ben ik nu wel achter. Ik heb nooit problemen met klanten die weglopen of wat dan ook omdat je ze niet goed bijstaat en wat ik nu de afgelopen tijd hoor is dat bij accountants ( en natuurlijk ook andere boekhouders) wel het geval is ( nogmaals je hebt goede en slechte ). Ondernemers willen geen accountant die alleen maar dikke facturen uitschrijven in hun mooie kantoorpand en verder maar weinig met hun zaak bezig zijn. Je bent er als accountant ( of boekhouder ) toch voor om alle zaken goed te regelen voor de ondernemer? daar betalen ze je immers voor.

 

Dus ik ben het hier zeker niet mee eens dat je weet dat je kwaliteit koopt wanneer je een accountant inschakelt. Dit bewijst de praktijk echter maar al te vaak :-\

 

Patricia

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.