• 0

BTW betaling bij import

Gast accountverwijderd

Hallo,

 

Ik heb een vraag betreffende de import van een zeiljacht (zakelijke transactie). Bij aankomst moet deze ingeklaard worden bij de douane. Ik ben BTW verschuldigd aan de douane. Kan ik deze verleggen en via de btw administratie verrekenen, en wanneer is deze dan betaalbaar?

 

Ik denk namelijk een cashflow probleem te hebben vanwege de BTW (waarde jacht +/= 300.000 euro). De boot wordt als demo jacht gebruikt en zelf niet verkocht. Heb alleen inkomsten uit verhuur dus de BTW die ik in namens de belastingdienst in is minimaal.

 

Iemand een creatieve oplossing?

 

Mvg, 12Sail

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk: (maar een fiscalist zal dit waarschijnlijk kunnen verbeteren)

 

Je koopt het jacht in het buitenland als handelsvoorraad, demo.

De BTW wordt verrekend bij import/douane met je BTW nummer. (op tijd aangeven!) De BTW hoef je dus niet af te rekenen.

 

De BTW moet je wel weer afdragen als je het schip verkoopt!! ook moet je gewoon BTW afdragen over de ontvangen bedragen met verhuur!

 

Wellicht dat je het schip kunt registreren in een TAX free country??

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je goederen koopt bij een leverancier uit een EU-lidstaat en hij vermeld jouw BTW nummer op zijn factuur, dan mag hij de BTW verleggen en zal deze dan niet bij jou in rekening brengen.

 

Jij geeft op de aangifte omzetbelasting bij aangiftevak 4b aan de verwervingskosten als grondslag en berekend hierover het BTW-bedrag aan de hand van het hoge BTW-tarief (19%). Dit BTW-bedrag tel je vervolgens op bij jouw voorbelasting over de periode (aangiftevak 5B) en per saldo betaal je hierdoor geen BTW.

 

Succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.