• 0

Ik wil.....innovatie

Je kent het wel, die gedachte :

 

"Waarom vinden ze nou nooit eens een xxxx uit ?!@!"

 

Aangezien dit het forum voor innovatie is : een open uitnodiging voor alle leden en bezoekers : meld wat je graag bedacht/uitgevonden, kortom :

geinnoveerd zou willen hebben.

 

Wie weet : bestaat het al en krijg je snel je wens vervuld.

 

Wie weet nog meer : gaat iemand het voor je (laten) maken.

 

Voorbeeld : ik ergerde mij al tijden aan parkeren in grote steden - waarom kon dit niet mobiel ?

Gisteren blij geworden, want kijk : http://www.yellowbrick.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou graag willen dat iemand eens een groothandel in uitvindersbenodigdheden begint, zoals die in Amerika wel bestaan. Ik ben al weer vele weken aan het zoeken naar allerlei onderdelen die ik her en der moet gaan bestellen. En dan wil ik graag op de pof kunnen kopen ;D

 

Wat let je om er zelf één te starten ?

 

Misschien een idee voor de volgende New Venture of livewire.

Naast onderdelen zou meetapparatuur e.d. ook wel handig zijn.

Maak een goed businessplan en stap ermee naar Technopartner, en probeer van hun wat steun te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

[...] een groothandel in uitvindersbenodigdheden [...]

Wat let je om er zelf één te starten ?

 

Als iemand het zou durven financieren zou ik morgen beginnen. Maar hoeveel klanten heb je hiervoor in Nederland? Zou ik het niet Europees op moeten zetten? Of de doelgroep flink verbreden? Hmmm... Ik herinner me nog een post op higher level over een zakenfilosoof die stelt dat 10% van de mensen zelf aan produktinnovatie doet. Dat zijn best veel potentiële klanten dan. Misschien kan ik er naar streven om fabrieken voor eindprodukten gewoon totaal overbodig te maken ;D ? D'as ook een goed middel om een eind te maken aan de intensieve menshouderij. :) Zelfhulpwepsite erbij...

 

Wie doet er mee?

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 1

Innovatie is erg belangrijk, voor ons is het om zowel met nieuwe producten te komen, en om onze naam nog steviger op de kaart te zetten.

 

Zo heb ik sinds kort tv pluggen in mijn pakket (die sluit je aan op de coax kabel en je geniet van een beter beeld). Zelf ontwikkeld in een kwaliteit die tot dan toe er nog niet was. Iedereen vond dat ook raar dat dat er nog niet was. Iemand moet de eerste zijn he?

 

Nu ben ik bezig met kabels te laten maken, zodat we ook een kant en klare tv kabel kunnen leveren, ook dat wordt een ongekende kwaliteit, met nieuwe technieken erin verwerkt.

 

Meerdere dingen staan nog op stapel.

 

Nu is dit allemaal niet een compleet nieuw idee, maar eerder een uitwerking en evolutie van bestaande concepten.

 

Innovatie is niet alleen compleet nieuwe dingen doen, maar ook het zoeken naar verbeteringen!

 

Een nadeel van nieuwe dingen doen is het mensen ervan moeten te overtuigen dat het beter is dan de "oude" manier of producten. Daar komt weer een stuk marketing bij kijken. Aan alleen innovatie heb je jammer genoeg niks, je moet ook een afzetmarkt hebben.

 

Gr. Rogier

 

 

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
  • 0

geef maar een site waar je die dingen kan kopen

 

een auto koop je niet even via een site mijn beste vriend, toch zeker niet deze, die moet speciaal naar jouw wensen worden aangepast. zijn speciale bedrijven voor.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Dit bedacht mijn zoon ooit (toen 6):

Een apparaatje dat je in een bos of natuurgebied voor een plant of dier houdt, en die dan meteen doorgeeft wat het is, welke naam en kenmerken (bv giftig).

Ik weet dat Xerox een tijd geleden een patent heeft genomen op foto-herkenning, dus het moet inmiddels technisch (met mobiel internet, gps etc) mogelijk zijn! Of is het er al?

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt in deze thread over 'ik wil....innovatie' gesproken over drie verschillende termen:

- wens (zou het niet mooi zijn als er....)

- uitvinding (een werkend prototype van wat misschien ooit een wens was)

- innovatie (een uitvinding die ook heeft geleid tot business creatie, ergo succesvol in de markt is gezet)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bedacht me een frustratie. Iets wat me al jaren frustreert en wil ik dat ding hier plaatsen.... bedenk ik me in 10 sec de oplossing. En nu voel ik me ineens heel dom.

 

Frustratie: Waarom moet ik altijd overal bij iedere webshop, forum etc een inlognaam en wachtwoord bedenken en onthouden, vervolgens vergeten en weer wachten totdat ik een nieuw wachtwoord heb. Of mijn geheime vraag heb beantwoord.

 

Oplossing: Gewoon overal zelfde wachtwoord en inlognaam voor gebruiken. Zucht.

 

Nu ik er nog meer over nadenk: het frustreerde me niet voldoende om er echt over na te denken.

 

Feit blijft dat het woud aan pincodes, wachtwoorden en andere persoonlijke geheime sleutels nog steeds groeit. Misschien bron voor een nieuwe innovatie?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Dit bedacht mijn zoon ooit (toen 6):

Een apparaatje dat je in een bos of natuurgebied voor een plant of dier houdt, en die dan meteen doorgeeft wat het is, welke naam en kenmerken (bv giftig).

Ik weet dat Xerox een tijd geleden een patent heeft genomen op foto-herkenning, dus het moet inmiddels technisch (met mobiel internet, gps etc) mogelijk zijn! Of is het er al?

 

Lijkt wel iets van Pokémon dat bovenstaande.

En foto-herkenning is er inderdaad al. Toevallig zag ik gisteren dat sommige mobiele telefoons uitgerust zijn met een speciale camera. Als je je camera richt op een straat komen er allemaal tips te staan, bijvoorbeeld, hier is een restaurant.

 

Volgens mij zoiets.

Link naar reactie
  • 0

Dit bedacht mijn zoon ooit (toen 6):

Een apparaatje dat je in een bos of natuurgebied voor een plant of dier houdt, en die dan meteen doorgeeft wat het is, welke naam en kenmerken (bv giftig).

Ik weet dat Xerox een tijd geleden een patent heeft genomen op foto-herkenning, dus het moet inmiddels technisch (met mobiel internet, gps etc) mogelijk zijn! Of is het er al?

Dit initiatief komt in de buurt: http://www.keytonature.eu/w/media/4/4a/Poster_K2N_mobiel.pdf

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.