• 0

Online Fotowinkel

Ik ben op zoek naar iets dat ik niet kan vinden. Misschien dat iemand hier een oplossing heeft.

 

Binnenkort start ik samen met een collega-bedrijf met een 'fotosite'. Het prinicpe is redelijk bekend: fotos maken op evenementen, en dan online zetten. Onze eerste inval was om de foto's in redelijk kleine resolutie en/of met een watermerk als 'preview' op de site te zetten. Wil iemand de foto's high-res, dan is het een kwestie van aanklikken, code sms-en (is dus afrekenen) en de foto kan worden gedownload.

Nu ben ik me aan het afvragen of mensen toch niet graag een 'hardcopy' van zo'n foto zouden willen hebben. Dat kunnen ze uiteraard zelf doen als de foto's high-res hebben (door ff langs de kruidvat te gaan ofzo), maar dat moet natuurlijk ook makkelijker kunnen. Uiteraard willen we daar zelf wel iets aan verdienen :)

Concrete vraag: is er een bedrijf / site die een soort 'partnerprogramma' heeft voor dit soort activiteiten? Dus: men klikt op onze site de foto aan, en komt dan uit op de server van het betreffende bedrijf, waar de foto getoond wordt met de bestelopties (formaat, aantal, eventuele andere gadgets zoals foto op muismat o.i.d.). Daar wordt de foto besteld, betaling afgehandeld door dat betreffende bedrijf, afgedrukt, verstuurd, etc. Wij krijgen voor het 'referren' een provisie van x-bedrag of x-procent van de order.

Kent iemand zo'n constructie? Waar zou ik dat moeten zoeken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zower ik het nu kan zien doen beiden het alleen met een 'tussenstation', dat wil zeggen: ze drukken de foto af, en versturen dat vervolgens naar de retailer, waar de besteller ze op kan halen met het afhaalbericht.

Ik wil die tussenstap graag uitschakelen: men bestelt, betaalt, en krijgt de foto's thuisgestuurd. Mijn enige functie is dus het maken en online zetten van de foto's, met de verdere order-afhandeling wil ik eigenlijk niets te maken hebben.

Ik ga eens verder speuren op google. Ik had gezocht op 'online foto provisie', maar misschien dat dit een iets slimmere zoekterm is :)

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent op zoek naar een drukker met een reseller programma.

 

Jij bied aan richting je klant, je klant wil een druk op een tshirt papier poster klok etc, de drukker brengt jouw de rekening maar verstuurd onder jouw naam gelijk richting de klant.

 

Met php code moet je zlef een keuze menu gaan maken die de bestelling bij de drukker plaatst.

 

Een klant hoeft dan alleen maar wat maten het te bedrukken matriaal formaat mat niet mat etc in te vullen en het formulier plaatst de bestelling.

 

Je moet de bestelling dan pening zetten en pas door laten sturen nadat de betaal modulle goedkeuring geeft. Anders zit je strak met kosten maar geen inkomsten.

 

Ook dit is mogelijk, met php paypall en ideal, Met alleen premium sms red je het niet omdat mensen ook meer dan 1 foto willen bestellen.

 

Stel dus ik wil 1 tshirt 1 mok 2 muismatten en 8 fotos van jouw voor smanen 40 euro. Dan ga ik niet 40 smsjes versturen.

 

Succes met de zaken, Groetjes Erik Bos

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.