• 0

Inkomsten uit overige werkzaamheden? of niet?

Op dit moment heb ik een eenmanszaak. Ik sta op het punt om een extra handelsnaam aan te vragen voor mijn vriendin. Zij gaat binnenkort van start met het geven van workshops op theatergebied e.d.

 

Is het mogelijk dat mijn vriendin en haar aanstaande collega dit via de extra handelsnaam doen? Ik factureer dan aan hun klanten. Het geld dat binnenkomt betaal ik dan aan hen en zij boeken dit dan als inkomsten uit overige werkzaamheden.

 

Is dit ok? Of ben ik nou heel erg moelijk bezig?

Misschien heeft iemand een betere oplossing. Dank

Wie niet droomt is geen realist

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja en nee. Het is mogelijk, maar administratief en juridisch maak je het jezelf wel erg moeilijk. Het zou alsdan moeten zijn dat jij de doelomschrijving van jou onderneming aan moet passen, jij facturen stuurt en jouw vriendin jouw weer facturen stuurt voor verrichte diensten. Lekker omslachtig. Daarbij bestaat alsdan nog het risico van een fictief dienstverband. Niet moeilijk doen als het makkelijk kan is mijn devies.

 

Ten eerste is het maar de vraag of jouw vriendin en haar zakenpartner wel gehouden zijn om zich in te schrijven in het handelsregister. Het geven van workshops kwalificeert als vrij beroep. Daarvoor geldt geen inschrijfplicht.

 

Uiteraard kan jouw vriendin haar onderneming zelf ook inschrijven. In de kosten zit het niet, dus waarom niet een zelfstandige inschrijving?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.