Nav een uit de hand gelopen hobby zit ik met het idee om de hobby (een website) om te zetten richting een bedrijfsmodel, waarin ik er wat geld mee kan verdienen. Als eerste stap ben ik daarom een advertentieplan aan het schrijven, met daarin de mogelijkheden voor advertenties, de prijzen, de voordelen (het marketingpraatje), etc.
Nu zit ik een beetje te twijfelen over het model. De standaard voor internetadvertenties is een prijs per CPM, maar vanwege de aard van mijn site (redelijke strakke doelgroepen, profile targeting is mogelijk), het aantal adverteerders dat ik maximaal op de site wil en mijn eigen non-sales achtergrond geloof ik meer in een fixed prijs per maand/jaar.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Wat zijn argumenten voor en tegen een fixed prijs per maand per advertentiemogelijkheid?
2. Hoe stel je een acceptabele prijs op (hoe verhoudt een strakke kleinere doelgroep zich tegen een minder strakke, maar grotere doelgroep bijvoorbeeld?). Is dit anders voor CPM and voor een fixed prijs?
3. Profile targeting, hoe moet ik dit waarderen binnen een fixed prijs-model? Er komen in principe dan minder impressies, maar de impressies komen wel zonder waste op de juiste plek. Het lijkt me meer waard, maar hoeveel ongeveer?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AmazingMinds
AmazingMinds
HL-ers,
Nav een uit de hand gelopen hobby zit ik met het idee om de hobby (een website) om te zetten richting een bedrijfsmodel, waarin ik er wat geld mee kan verdienen. Als eerste stap ben ik daarom een advertentieplan aan het schrijven, met daarin de mogelijkheden voor advertenties, de prijzen, de voordelen (het marketingpraatje), etc.
Nu zit ik een beetje te twijfelen over het model. De standaard voor internetadvertenties is een prijs per CPM, maar vanwege de aard van mijn site (redelijke strakke doelgroepen, profile targeting is mogelijk), het aantal adverteerders dat ik maximaal op de site wil en mijn eigen non-sales achtergrond geloof ik meer in een fixed prijs per maand/jaar.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Wat zijn argumenten voor en tegen een fixed prijs per maand per advertentiemogelijkheid?
2. Hoe stel je een acceptabele prijs op (hoe verhoudt een strakke kleinere doelgroep zich tegen een minder strakke, maar grotere doelgroep bijvoorbeeld?). Is dit anders voor CPM and voor een fixed prijs?
3. Profile targeting, hoe moet ik dit waarderen binnen een fixed prijs-model? Er komen in principe dan minder impressies, maar de impressies komen wel zonder waste op de juiste plek. Het lijkt me meer waard, maar hoeveel ongeveer?
Alvast bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8682-advertentieplan-voor-website/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag