• 0

Logistiek of Bedrijfskunde?

Over een paar maanden rond ik mijn HBO-opleiding International Business af, nu wil ik een master gaan doen. Aangezien mijn vader een transportbedrijf heeft ben ik zeer geinteresseerd in de logistieke sector. Vanzelfsprekend wil ik mijn eigen zaak opzetten, alleen zoals vele met mij weet ik nog niet precies waarin. Momenteel schrijf ik mijn afstudeeropdracht bij een trailerbouwer en ook in deze branche ben ik zeer geinteresseerd.

 

Het dilemma wat me bezig houd: kies ik voor een universitaire opleiding om de producten/diensten die ik wil gaan leveren van binnen en buiten te kennen of kies ik voor een master in bedrijfskunde/entrepreneurship om zo meer kennis op te doen van de verschillende zaken die belangrijk zijn bij het opzetten van een bedrijf?

 

Reacties zijn zeer welkom,

 

Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dennis,

 

Ondernemen leer je (helaas) in Nederland niet binnen een universiteit. Er zijn een paar positieve uitzonderingen, maar als je een studie kiest omdat je verwacht daar "ondernemersvaardigheden" op te doen, dan zou ik je dit afraden. Het is beter om een studie te volgen waar je passie voor hebt en waar je inhoudelijk verder mee komt. De zaken als boekhouden, etc kun je heel snel je zelf aanleren wanneer je werkelijk voor jezelf gaat beginnen. Kennis van de markt en je product is veel belangrijker. En probeer gebruik te maken van de inhoudelijke kennis die van jou sector aanwezig is binnen de universiteiten en maak hier gebruik van!

 

Natuurlijk is het wel handig om op de universiteit rond te kijken wat er wordt aangeboden op het gebied van ondernemerschap, maar hier kun je ook naast je master gebruik van maken. Als je aangeeft bij welke universiteit je aan de slag wilt dan kan ik je nog wel wat tips geven.

 

Succes!

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

De keuze voor mijn studie is niet gebaseerd op ondernemersvaardigheden. Ik ben zeer geinteresseerd in de logistiek, maar mijn opleiding International Business is echt exact de richting waar ik een baan in wil vinden. Het probleem waar ik mee zit is: Ik wil gericht in een sector werken maar als ik verder ga met bedrijfskunde of International business mis ik misschien kansen en contacten die ik op zou doen tijdens een studie in de logistiek.

 

Ik heb me aangemeld voor een master in Business Administration aan de Erasmus in Rotterdam maar ik zit ook nog te kijken naar de Logistics master die ze op de Erasmus hebben.

 

Groeten,

 

Dennis

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.