• 0

Mondelinge afspraken

Hoi,

 

Ik heb een aanal vragen. Ik zal eerst even in het kort de situatie uitleggen. Tot en met 1 april runde ik een VOF met een vennoot (familielid). Per 1 april is deze uitgetreden. De VOF is wel gewoon voortgezet.

 

Vorig jaar hebben wij beide via de zaak een mobiele telefoon gekocht. De VOF betaald de factuur aan de provider. Bij het uittreden van de vennoot hebben we mondeling afgesproken (dit kan bevestigd worden door nog 2 personen want die zaten bij het gesprek) dat de VOF de factuur betaald en dat de uitgetreden vennoot zijn deel van de factuur aan ons terugbetaald.

 

Hier sturen we hem ook een factuur voor. Nu betaald deze persoon dus niet.... Hij komt terug op de afspraak en zegt ". De telefoon is niet van mij van maar van de VOF dus ben ik feitelijk niet verplicht om jullie te betalen". Hij reageert ook niet op facturen of herinneringen die wij sturen.

 

Ik zit niet te wachten op zijn telefoon want ik heb niks aan twee telefonen en ik zit ook niet te wachten op het feit dat ik ook zijn deel van de telefoonrekening nu moet betalen tot maart 2007.

 

Nu mijn vragen:

 

1. Die telefoon, is deze eigendom van de VOF of van de vennoot zelf? De VOF heeft hem dan wel betaald maar ik kan zo aantonen dat hij diegene is die er mee belt (en mee gebeld heeft). Hij was ook eigenaar van de VOF tot aan 1 april dus dan is hij toch ook de eigenaar?

 

2. Hoe sterk sta ik met mijn mondelinge betalingsafspraak?

 

3. Wat moet ik nu doen om mijn geld toch te krijgen? het gaat "maar" om 50 euro per maand (abonnementskosten) tot aan maart 2007 maar ik wil niet opdraaien voor de kosten van zijn telefoon.

 

Groeten,

Victor

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

* Overeenkomsten zijn in beginsel vormvrij, dus ook mondelinge overeenkomsten zijn geldig. Blijft het wel zo dat de bewijslast van de afspraak op degene ligt die zich erop beroept (in dit geval u).

 

* Als het om privé gesprekken van hem gaat lijkt zijn argumentatie mij vreemd. Hoe komt hij erbij dat de VOF die moet betalen? De eigendom (iets anders dan bezit) kan anders liggen: als het zakelijk gekocht is en niet overgedragen is bij uittreding dan kan het inderdaad van de VOF zijn. Neemt niet weg dat de gemaakte mondelinge afspraak inderdaad redelijk klinkt. Valt dit niet onderling te regelen?

 

succes!

Mr. R.A. de Graauw

www.degraauw.com/LegalServices/

 

 

 

 

https://vaststellingsovereenkomst.info - informatie over ontslag met een vaststellingsovereenkomst;

www.mijnsociaalplan.nl - informatie over sociaal plan bij reorganisatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.