• 0

Nieuwsbrief, platte tekst of HTML??

Hallo,

 

Ik zou graag de mening willen weten van mensen die ervaring hebben met nieuwsbrieven en dan op het gebied van of platte tekst, of HTML. Wat is verstandinger om te versturen? Wat wordt eerder bekeken. Wat zijn de verschillen er tussen?

 

Ik zou graag advies willen krijgen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt ook mails verzenden met zowel een HTML gedeelte als een tekst gedeelte. Dit heb ik toevallig pas geimplementeerd voor een nieuwe site. Dit werkt eigenlijk verbazend goed kwam ik achter. Vragen is ook zoiets aangezien mensen vaak geen idee hebben wat HTML is...

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook mails verzenden met zowel een HTML gedeelte als een tekst gedeelte. Dit heb ik toevallig pas geimplementeerd voor een nieuwe site. Dit werkt eigenlijk verbazend goed kwam ik achter. Vragen is ook zoiets aangezien mensen vaak geen idee hebben wat HTML is...

 

Let erop dat niet ieder mailprogramma hier even goed mee omgaat.

Ik ben een tijdje terug hier ook mee bezig geweest, maar om het goed te laten werken in allerlei soorten mailprogramma's ben je wel even zoet.

 

Denk aan o.a. Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook (Express), maar ook webmail diensten als Hotmail en Gmail.

Link naar reactie
  • 0

Als je de nieuwsbrief in platte tekst verstuurd weet je in ieder geval dat iedereen het kan lezen. Bij HTML is dat lang niet altijd het geval heb ik uit ervaring ondervonden.

 

Probleem wat wel eens gebeurd bij platte tekst is dat bij verouderde versie van email programma's de ontvanger leestekens verkeerd worden weergegeven, o.a. in eudora.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou, zoals djluc al aangeeft, in ieder geval een tekst versie meesturen als je HTML gaat verzenden. Niet alleen voor veschillende ontvangers maar ook omdat alleen-HTML in een aantal spamfilters 'punten krijgt'

 

Verder kan ik een hele uiteenzetting beginnen over de technische aspecten maar gezien de vraag in 'commercie en marketing' staat vermoed ik dat de vraagsteller daar niet zo in is geinteresseerd.

 

dat is een goed idee, mensen zelf de keuze laten maken.

Maar wat leert de ervaring? Wat willen de mensen vaak?

 

Geen ervaring met hokjes voor wel of geen HTML mailing, wel genoeg met andere aanvinkhokjes. Mijn ervaring is dat het merendeel de standaardopties aan laten staan als het gaat om dingen die ze niet begrijpen of niet interessant vinden.

Link naar reactie
  • 0

Meld je voor de gein even aan op de nieuwsbrief van http://springwise.com Als je die mailtjes ziet ziet het er gewoon altijd top uit (ook interessant en relevant voo HL maar dat terzijde). Dat is gewoon een duidelijke extra voor hun mailing. Wat ze wel doen is helemaal bovenaan een linkje plaatsen naar een pagina op hun website waar je ook de berichten kan lezen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben gen expert, maar de standaard voor email is toch mime? Daarmee kun je ook plaatjes en zo toevoegen. HTML voor email is er door Microsoft doorgedrukt zonder er ooit een rfc voor te schrijven --- die is er vermoedelijk nog steeds niet. Voor desktop computers is dit inmiddels niet meer zo vaak een probleem, maar voor mail op mobieltjes, horloges, uithoeken van de wereld, mail via SMS, enzovoorts is het jammer dat dit ooit gebeurd is.

Zowel "text" als "html" in een mail heeft als nadeel dat de mails groter worden. Dit is geen probleem als je ADSL hebt, maar met modems, mobieltjes, enz...

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Gevoelsmatig: primair HTML en dan (inderdaad; zie argumenten hierboven) platte tekst meesturen. Ik werk zelf samen met Moshi-Toshi (www.moshi-toshi.com). Misschien heb je iets aan die link. Open bijvoorbeeld eens een gratis accountje en kijk hoe e.e.a. is opgebouwd. Voor de goede orde: ik heb er verder geen belang bij, behalve dan dat ik op de site als "tekstpartner" wordt vermeld. Indien dit wordt gezien als reclame: mea culpa. En verwijderen maar ;)

Erwin

Link naar reactie
  • 0

Cijfers zijn mij niet bekend, maar ik krijg nieuwsbrieven in beide formats en ik moet zeggen dat platte tekst mijn voorkeur heeft. Leest sneller en download makkelijker (op mijn Blackberry, op kantoor maakt het met ADSL toch niet meer uit).

 

Sowieso staat mijn mail programme (Mail onder Mac OS X) zo ingesteld dat hij _geen_ plaatjes download in een e-mail, omdat dat een methode is die gebruikt wordt door spammers om te checken of je mailadres bestaat. HTML e-mails worden op mijn scherm slecht weerggegeven en zijn alleen maar irritant.

 

Ik waardeer nieuwbrieven om de inhoud en ik krijg twee nieuwsbrieven van business schools in de meest simpele textformat. Strakke inhoud, ik lees ik graag, ze hebben geen design fratsen nodig om overtuigend en belanghebbend te zijn.

 

Staat er niet iets op de site van usability expert Jakon Nielsen: http://www.useit.com/?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik gewoon tekst in plaats van HTML. Ik heb ooit een cursus gevolgd over E-mail Marketing, daar werd aangeraden om gewoon tekst te gebruiken. De reden die ze hiervoor gaven, was dat HTML bij de meeste e-mail programma's zoals hotmail werd geblokkeerd en dat mensen je eerst moesten markeren als veilig. Sommige mensen zullen denken dat je een spammer bent. Dit kun je beter voorkomen, door tekst berichten te sturen.

 

P.S. uiteindelijk gaat het om inhoud en niet om lay-out!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.