• 0

Verwijzingen naar sites van anderen in nieuwsbrief.

Binnenkort ga ik de klanten van mijn winkel de mogelijkheid bieden om zich in te schrijven op mijn nieuwsbrief. Ik heb nog niet eerder met een nieuwsbrief gewerkt, dus ik zit best af en toe met een vraagje.

 

Eén van die vragen gaat over het volgende: Om mijn nieuwsbrief zo aantrekkelijk mogelijk te maken wil ik hier en daar de mensen attent maken op leuke informatie en/of artiklen op andere sites.

Ik wil er een stukje tekst over opnemen in de nieuwsbrief en ze vervolgens laten doorklikken naar de desbetreffende site.

 

Maarre, èh, mag dat wel zomaar?

Krijg ik dan geen problemen met de mensen of bedrijven die achter zo'n site zitten?

 

Persoonlijk denk ik dat het juist prettig is dat ze door mij dan extra bezoekers op hun site krijgen, maar misschien vergis ik mij hier wel in?!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik bedoel niet het uitwisselen van links of iets dergelijks, maar het verwijzen naar steeds wisselende artikelen op iedere keer weer andere sites.

 

Dan schrijf ik een klein stukje in de nieuwsbrief en verwijs mensen voor verdere informatie naar bepaalde sites. Men ZOU kunnen beweren dat ik op zo'n manier aandacht wil trekken met datgene wat 'n ander op z'n site heeft staan.

Dáárom vraag ik mij af het verwijzen op deze manier wel altijd kan/mag.

Link naar reactie
  • 0

Zolang je geen teksten van derden letterlijk overneemt en dus geen auteursrechten schendt, mag je altijd verwijzen naar informatie die op een andere website staat en dus tot het publieke domein behoort.

 

Het gaat er ook om hoe je de link maakt. Zet je bijvoorbeeld eerst een stukje tekst er neer waarin je een bedrijf helemaal de grond in boort en je geeft dan nog een link dan lijkt het mij niet geheel normaal (tenminste niet fatsoenlijk).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

dit heet nou reclame in een nieuwsbrief

sommige mensen vragen daar zelfs geld voor

 

oftewel t is helemaal toegestaan

op die manier kan je dus ook bepaalde adverteerders werven in je nieuwbrief,

stukje tekst + link....

 

alleen dan bepaald de adverteerder de tekt

en nu bepaal jij de tekst

 

zolang je t netjes en eerlijk houdt zijn de betreffende sites uiteraard alleen maar blij met de extra bezoekers lijkt me

het is voor hun gratis reclame, waar ze anders voor moeten betalen...

Link naar reactie
  • 0

Als ik bovenstaande zo lees dan wil je er zeker van zijn dat je niets fout doet. In zo'n situatie lijkt het mij heel netjes om even contact op te nemen met de mensen achter de website. Vooraf iemand op de hoogte stellen geeft vaak positievere reacties dan wanneer iemand er achteraf zelf achter moet komen.

 

Daarnaast heeft de desbetreffende persoon/website tevens de mogelijkheid tot inspraak of misschien vinden ze het een dusdanig goed idee dat ze graag meewerken of zelfs een stukje samenwerking aan willen gaan.

 

Kortom neem even contact op met de personen/website waar het om gaat en voorkom eventueel gezeur.

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie
  • 0

 

op die manier kan je dus ook bepaalde adverteerders werven in je nieuwbrief,

stukje tekst + link....

 

 

Ja, doei, dan is het geen nieuwbrief meer, maar spam. Niet iedere e-mail is een nieuwsbrief: er moet wel wat nieuws in staan. Slechte nieuwbrieven worden gekarakteriseerd dat ze 10% over de doelgroep gaan en 90% over jou/het bedrijf. een goede nieuwsbrief gaat 90% over de doelgroep en 10 % over jou. Een nieuwsbrief met adverteerders is geen nieuwsbrief meer, maar spam. Lijkt me voor je bedrijf geen goede reclame.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, het mag geen spam worden, want dat is iets waar ik mijn vingers niet aan wil branden Het moet wel op de juiste manier gebeuren.

 

Het zou overigens ook helemaal geen zin hebben om "de mensen achter de andere site(s) te benaderen".

Het zijn immers niet steeds dezelfde sites waarnaar ik wil gaan verwijzen. De ene keer kan het gaan om een bedrijf dat bepaalde artikelen verkoopt, maar het kan ook gaan om een artikeltje in de Telegraaf (bijvoorbeeld!) of naar de site van de een of andere vereniging.

Als ik die dan telkens moet gaan vragen om hun medewerking/toestemming.... ben ik daar verhoudingsgewijs véél teveel tijd aan kwijt!

Link naar reactie
  • 0

Sowieso niet rechtstreeks naar de artikelen linken maar via je eigen website. Link dus naar pagina: http://jouwbedrijf.nl/nieuwsbrief/artikel-x.html welke doorverwijst naar de juiste pagina. Dan kan je zien hoeveel mensen de links volgen en mocht het artikel van url veranderen o.i.d. kan je dat aanpassen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog bezig met het ontwerp van de nieuwsbrief, vervolgens ga ik mij bezig houden met het verzamelen van e-mailadressen van klanten en belangstellenden. Omdat ik een winkel heb, verwacht ik dat er toch wel vrij eenvoudig -en redelijk snel- aan een flink aantal adressen te komen is.

 

Ik ga bijvoorbeeld op alle verpakkingen (zakjes e.d.) die klanten meekrijgen stickers plakken met m'n website gegevens erop. Men kan zich via de website voor de nieuwsbrief aanmelden.

Bovendien ga ik er een speciale folder voor maken die ik laat verspreiden rondom de huidige locatie van de winkel èn in de omgeving van de oude locatie.

Ik krijg nog steeds regelmatig klanten uit mijn "oude omgeving" (zit nu ruim 6 maanden in een nieuw pand) en wil mijn oude klanten héél graag wakker houden! Omdat ik niet meer folder in de oude buurt, lijkt mij een nieuwsbrief prima geschikt voor dit doel.

 

Verder doet mijn broer (netwerkbeheerder) vrijwel alles wat met het programmeren te maken heeft voor mij. Ik ben dan ook niet volledig op de hoogte van alle uitdrukkingen die op dit gebied gebruikt worden...

Want voor mij is het bijvoorbeeld niet duidelijk wat een: goede lees-tracker, is!?

Link naar reactie
  • 0

Iedereen die iets op (www) internet zet 'publiceert' oftewel 'maakt openbaar'. Dat mag je niet 1:1 overnemen, maar je mag er altijd naar verwijzen en/of uit citeren. Mensen die niet willen dat dat gebeurt, moeten niet publiceren. Je hebt geen toestemming nodig, helemaal niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Want voor mij is het bijvoorbeeld niet duidelijk wat een: goede lees-tracker, is!?

 

Je kunt ze zelf gaan verzenden via outlook, ofvia een autoresponder als www.autoresponder.nl: hier wordt je opt-in en opt-out automatisch geregeld, worden aanmeldingen vanzelf beantwoord als mensen dat op je site invullen (dus hebben ze binnen eenpaar minutenjeeerste e-mail en neiuwsbrief binnen, en kun je vaak, net als een webstatistiek werkt, kijken hoeveel mensen je nieuwsbrief geopend hebben, waar ze op geklikt hebben, etc.

 

Celox , van mede HL-er Jeroen Bakker is ook een programma dat werkt als autoresponder.

Link naar reactie
  • 0

 

Want voor mij is het bijvoorbeeld niet duidelijk wat een: goede lees-tracker, is!?

 

Je kunt ze zelf gaan verzenden via outlook, ofvia een autoresponder als www.autoresponder.nl: hier wordt je opt-in en opt-out automatisch geregeld, worden aanmeldingen vanzelf beantwoord als mensen dat op je site invullen (dus hebben ze binnen eenpaar minutenjeeerste e-mail en neiuwsbrief binnen, en kun je vaak, net als een webstatistiek werkt, kijken hoeveel mensen je nieuwsbrief geopend hebben, waar ze op geklikt hebben, etc.

 

Celox , van mede HL-er Jeroen Bakker is ook een programma dat werkt als autoresponder.

 

Aha, het is dus een autoresponder, weet ik dat ook weer ;D.

 

Als mensen zich straks op mijn nieuwsbrief gaan inschrijven, krijgen ze automatisch een mailtje met een activeringslink toegezonden. De nieuwsbrief krijgen ze niet automatisch, dat moet ik zelf gaan doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.