• 0

Verpakkingen uit China

Geachte ondernemers,

 

Ik zit met een vraag. Ik heb het halve internet al afgezocht en kan geen antwoord vinden. Angezien in morgenvroeg naar Azie vertrek hoop ik dat jullie me kunnen helpen

 

Ik wil verpakkingen laten maken in China. Aangezien dit beduidend goedkoper is dan in de EU.

 

Nu wil ik op de bodem "made in Holland" laten drukken omdat het product wat in de doosjes gaat in NL word geproduceerd.

 

Kan dit problemen opleveren met invoer naar Nederland, ervan uitgaande dat de producent van de doosjes het geen probleem vind?

 

Ik hoor graag van jullie

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

geen enkel probleem, het gaat toch om de inhoud van de doos en niet de doos zelf?

 

Zelfs al zou je in China : Made in USA op de doosjes laten zetten en deze in Nederland importeren dan zou dat geen enkel probleem zijn.

 

Het wordt pas lastig als de aanduiding betrekking heeft op de inhoud van een gevulde doos, maar zelfs daar valt met die handige Chinezen wel een mouw aan te passen... ;)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me ook geen probleem, ik denk dat bij een verpakking sowieso wel duidelijk is dat alle informatie die erop staat op de inhoud slaat, niet op de doos zelf... afgezien van recycle-baar symbolen en dergelijke wellicht.

 

Het wordt pas lastig als de aanduiding betrekking heeft op de inhoud van een gevulde doos, maar zelfs daar valt met die handige Chinezen wel een mouw aan te passen...

 

Tja, het lijkt me realistisch dat dit vaak voorkomt. Produceren in land X, verpakken in Y en dan wereldwijd verschepen... blijft 'made in X' als je het mij vraagt.

Link naar reactie
  • 0

laten drukken "made in holland" is geen probleem. Wat op de verpakking staat doet er niet toe. Bij invoer (aan de hand van het oorsprongsbewijs)

voer je een chinees produkt in en wordt ook als zodanig behandeld. Zolang het geen logo en trademark infringement betreft, kijkt niemand wat bedrukt staat op de verpakkingen.

 

uitgaande :

 

je voert de verpakkingen in vanuit china

je voegt de inhoud hier in nederland toe.

 

laat je het inpakken in China wordt het complexer. Je zult de inhoud

moeten inporteren, en het geheel weer exporteren naar Ned.

 

PS die opmerking van "die handige chinezen..." zij maken geen problemen, maar douane in Nederland zal iets kritischer zijn

 

Alles bezien neem ik aan dat alles zoals eerst geschetst van toepassing is en is er niets aan de hand

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.