• 0

Opzetten van een low cost airline

Hallo,

 

Ik wil met een vriendin een luchtvaarmaatschappij trachten op te zetten.

Alleen waar moet ik beginnen? Verkeer en Waterstaat? Schiphol? En aanhand van de

Informatie een ondernemersplan om de bank te overtuigen? Zo zit het nu in me hoofd?

 

Ik weet het, het zal geen makkelijke klus zijn... Of is het volgens jullie echt

onmogelijk?

 

ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

 

Richard

 

ps. misschien sponsoring door een grote airline?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Richard,

 

Heb je al ervaring als ondernemer? Ik vermoed van niet. Dat is op zich helemaal niet erg. Het is echter wel vaak het geval dat een ondernemer in spé kiest voor een bepaald type business omdat hij er veel affiniteit mee heeft en er veel over weet. Mij bekruipt het gevoel dat bij jou geen van beide kenmerken aanwezig zijn.

 

Ook je vraag of je een ondernemingsplan moet schrijven om de banken te overtuigen, roept bij mij veel vraagtekens op. Wat dacht je van het schrijven van een ondernemingsplan als instrument voor jezellf?

 

Waarom zou een grote airline jullie willen sponsoren? Wat heb je te bieden?

 

Met vriendelijke groet,

Hulpdirecteur

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ons onderscheidt van anderen is dat wij vliegen op luchthavens die niet door EasyJet of Ryanair worden gevlogen. We willen betaalbaar zijn en toch goede service leveren aan de passagiers/consument. We zullen daarom ook werken met weinig personeel en veel automatisering zoals zelf reserveren doormiddel van internet en geen vaste zitplaatsen in vliegtuig. Het inchecken zal daarom vrij snel gaan.

 

Daarnaast houden we regelmatig acties bijvoorbeeld student only, girlsnight of een soort veiling.

 

Richard

Link naar reactie
  • 0
Gast archlackware

Ik denk dat ook heel belangrijk is hoeveel geld je zelf hebt. Een bank is eerder genegen te financieren als je zelf ook al een bak met geld hebt.

Link naar reactie
  • 0

Zomaar een luchtvaartmaatschappij opzetten vanuit het niets, zonder kapitaal, lijkt me erg moeilijk (lees onmogelijk). Het is een zeer kapitaalintensieve en risicovolle markt om je in te begeven.

 

De baas van Easyjet bijvoorbeeld was de zoon van een zeer vermogende eigenaar van een rederij, die zijn zoon sponserde in zijn eerste ondernemingen.

 

Probleem ook is dat het erg moeilijk is om klein te beginnen, omdat gevestigde partijen juist voordeel halen uit schaalvoordelen.

 

Als je denkt dat jouw concept concurrerend is t.o.v. bestaande partijen kan je misschien proberen dit over te brengen aan gevestigde partijen. Maar het opstarten van een dergelijke onderneming zonder kapitaal lijkt me heel erg lastig.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk eens waarom easyjet niet op die luchthavens komt... Denk je dat ze dit zouden doen als het rendabel zou zijn, ik denk van wel..

 

Er zijn andere low-cost airlines die naar de vreemdste luchthavens vliegen, Ryanair bv naar Eindhoven. Dat is op zich geen punt.

 

Wat wel een punt is, is waarom iemand verwacht enig zinnig advies te krijgen op een forum als dit over het opzetten van een miljoenenonderneming. Zo'n thema valt wat mij betreft onder de noemer 'luchtfietserij' en kan dus dicht. Ofwel je weet waar je het over hebt (en dan heb je dit forum niet nodig) ofwel je weet niet waar je aan begint (en dan hoeven wij ons daar ook niet druk over te maken).

 

Het zal wel weer een studie-opdracht zijn. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.