• 0

Verhuizen buitenland, en dan..

Beste HL'ers,

 

Ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar een antwoord op mijn vraag en heb tot op heden niets kunnen vinden (of ik lees er overheen of ik denk te moeilijk).

 

Momenteel heb ik een eenmansbedrijf in Nederland. Over enige tijd ga ik alleen verhuizen naar een ander europees land.

 

Nu heb ik begrepen dat ik niet in Nederland ingeschreven kan staan bij de KvK aangezien je een Nederlands adres nodig hebt waar je op ingeschreven staat. Maw ik moet dus als ik ga verhuizen mijn bedrijf opzeggen.

 

Uiteraard kan ik in het nieuwe land mij weer in laten schrijven bij de KvK en weer een fiscaal nummer aanvragen.

 

Nu doe ik alleen zaken met bedrijven in Nederland, ook als ik in het buitenland zit zal ik alleen zaken blijven doen met Nederlandse bedrijven.

 

Eigenlijk zou ik dus graag mijn Nederlandse bedrijf willen houden, dit omdat mij dit makkelijker lijkt vanwege het contact met de huidige klanten.

 

Is er een mogelijkheid om mijn Nederlandse bedrijf te houden?

Of is het gewoon handiger om in het nieuwe land het bedrijf opnieuw in te schrijven en het bedrijf in NL te laten vervallen?

 

Alvast bedankt.

 

 

[edit mod] titel verduidelijkt[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn "bedrijven" die zogenaamde postadressen verhuren voor een x bedrag per jaar. Dat zou een uitkomst kunnen zijn. Ook zou je je bedrijfsadres bij een familie lid kunnen onderbrengen.

 

Nadelen van de laatste constructies is dat als er iets fout gaat, je familie ermee opgezadeld wordt..

 

Succes,

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van de precieze activiteiten en de situatie zoals u dat voor u ziet na verhuizing, hoeft het bedrijf niet perse te worden beeindigd in Nederland. Ook een nevenvestiging in het buitenland of in Nederland behouden is een optie. Nogmaals, dit kan moeilijk beantwoord worden zonder meer gegevens over de wijze van ondernemen.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het moeilijk is om in het buitenland te wonen en in Nederland te ondernemen. Je mist een gedeelte sociale contact mogelijkheden en het reizen is ook niet altijd even tof.

 

Wat je zou kunnen doen (en ik zeg maar wat want ik weet veelste weinig over je situatie) is kunnen kijken of je een NLse compagnon kan vinden of kijken of je het bedrijf in het buitenland door kan zetten. Dan langzaam van je NLse klanten af stappen naar mate je meer klanten in je nieuwe thuisland vindt.

 

Maareh, wat doe je precies? :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat www.mailpepper.nl aardig in de buurt komt van wat het bedrijf doet. Nee ik ben niet zo groot maar deze site geeft wel aardig voorbeeld van de werkzaamheden.

 

Een postadres in NL 'aanschaffen' heb ik inderdaad overwogen, het brengt alleen een heleboel kosten met zich mee (post doorsturen) waar ik geen zin in heb en geen behoefte heb om zeg maar 3 weken te wachten op een brief terwijl deze direct versturen naar mijn nieuwe adres goedkoper en sneller zou zijn.

 

Veel sociale contacten zijn er niet, de meeste correspondentie verloopt via de email en heel soms via de telefoon.

 

En inderdaad wil ik niet een familie lid 'gebruiken'. Mocht er inderdaad iets fout gaan dan heeft deze straks een probleem. Niet dat ik het 123 zie gebeuren maar je weet het uiteraard nooit.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het postadres zou alleen zijn voor vestiging voor KvK en belastingdienst etc.. post zou je toch gewoon kunnen laten sturen naar waar je zit? Of moet dat geheim blijven?

 

Andere optie is, een bedrijf opzetten in het land waar je gaat wonen, is denk ik het eenvoudigste..

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Het aanhouden van een lokaal adres is een verschrikkelijk groot probleem voor ondernemingen die via het internet in verschillende landen actief zijn.

 

Wij zelf werken samen met Regus voor dit soort diensten, maar het is inderdaad niet goedkoop. In NL ben je zo'n 200 - 300 euro kwijt per maand voor een adres waar je je bij de KvK mee mag inschrijven.

 

De wereld is nog niet helemaal klaar voor grenzeloos ondernemen.

 

Wij overwegen wel om zo'n dienst betaalbaar in de markt te zetten. (Wij richten ons op diensten voor ondernemers). Dus als je besluit om een adres in NL aan te houden, kan ik wel kijken of we dit voor je kunnen regelen.

 

Vriendelijke groeten,

Danny de Wit

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.