• 0

Minder scherp zijn als het goed gaat

als zelfstandige sta je er altijd alleen voor . zonder dat je het weet zit je in een dip. of slaap je in.

Dit is mij pas nog gebeurt alles liep toch wel en dan opeens gaat een grote klant naar een ander omdat die een goed aan bod deed.

Ik weet niet of ik het had kunnen tegen houden ....maar dat ik het niet heb zien aankomen is wel heel suf.

Hebben andere zoiets ook wel eens gehad?.

Maggie

mp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

De rede is dat er met een groot bedrijf een contract is afgesloten .

Dat grote bedrijf heeft voor mijn ex klant (misschien ) af en toe wat te doen, waar ze weer aan verdienen.

Dit grote bedrijf moet dat allemaal maar waar zien te maken.

Zij doen in kwantiteit.

Ik in kwaliteit

 

Ik ben wel wakker geworden.....

En ben aan het denken hoe ik mijn kwaliteit het best uit kan dragen.

Maggie

 

mp

Link naar reactie
  • 0

Oke' .....volgende week wil k wat bedrijven gaan benaderen waar mee ik zaken kan doen.Ik moet mezelf daar wel binnen zien te krijgen....maar hoe?

Eerst een afspraak maken voor een gesprek en dan zorgen dat ik niet af gepoederd word.Heeft iemand een tip of een ervaring ,negatief of positief.

Ik heb dit nog nooit gedaan en wil ik zo goed mogelijk voor de dag komen.

 

Groetjes Maggie

mp

Link naar reactie
  • 0

Oke' .....volgende week wil k wat bedrijven gaan benaderen waar mee ik zaken kan doen.Ik moet mezelf daar wel binnen zien te krijgen....maar hoe?

Eerst een afspraak maken voor een gesprek en dan zorgen dat ik niet af gepoederd word.Heeft iemand een tip of een ervaring ,negatief of positief.

Ik heb dit nog nooit gedaan en wil ik zo goed mogelijk voor de dag komen.

 

Groetjes Maggie

 

Dat hangt er maar net van af wat je product is en wie je potentiële klanten. Je benadering is tamelijk 'recht voor z'n raap' (je wil jezelf binnen zien te krijgen bij partijen waar je mogelijk zaken mee kunt doen) dus bereid je dan ook voor op een tamelijk 'harde strijd'.

"Hallo, ik ben Maggie en ik wil geld aan je verdienen" zal niemand echt graag horen ;-)

Mocht je mensen schriftelijk willen benaderen let er dan op dat je taalgebruik correct is of laat het door iemand corrigeren voordat je het de deur uitdoet.

 

Kijk ook eens op www.getclientsnow.nl, daar staan hele goeie (gratis!) artikelen op over nieuwe klanten werven.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik weet het mijn spelling is niet zo best....alles wat hier de deur uitgaat wordt verbeterd.

Ik geef aan dat ik geld wil verdienen....dat is wat ik uiteindelijk wil maar om zo ver te komen moet ik eerst mijn kwaiteiten kenbaar maken.

En men zien te overtuigen van mijn betrouwbaarheid.

Wat mij het moeilijkst lijkt is binnen komen en een afspraak maken .

 

Gr.Maggie

 

 

mp

Link naar reactie
  • 0

de discussie lijkt nu meer over marketing te gaan dan over scherp zijn en blijven. (NB: hier een post over loyaliteit van klanten: http://www.managersonline.nl/index.php?section=article&action=show&id=4977 (gratis registratie vereist)

 

Even terug on topic: als je alleen werkt ben je ook alleen verantwoordelijk voor je eigen motivatie en discipline. uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat niet makkelijk is...:)

 

Wat mij helpt is het stellen van heldere doelen. Heb je jezelf targets gesteld? Weet je hoeveel klanten je per kwartaal wil bediene, welke omzet en winst je wil behalen?

 

Natuurlijk kun je zeggen: ik ben de baas, en als ik die targets niet haal gebeurt er toch niets. Mijn ervaring is dat die targets toch effect hebben. Je maakt een afspraak met jezelf, en die is best iets waard.

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Bedank Anne Dien voor het door geven van de websites.

 

ilja,

 

Ik stel mezelf elkjaar voor om te groeien ,dus mijn omzet te verhogen.

 

Ik ben wel afhankelijk van wat me wordt aangeboden, ik wil daar dus meer controlle over krijgen.

 

Ik kan mijn prijzen iets ophogen maar zie dat niet als een oplossing, klanten kunnen afschrikken.

 

Gr. Maggie

 

mp

Link naar reactie
  • 0

Ja ik weet het mijn spelling is niet zo best....alles wat hier de deur uitgaat wordt verbeterd.

Ik geef aan dat ik geld wil verdienen....dat is wat ik uiteindelijk wil maar om zo ver te komen moet ik eerst mijn kwaiteiten kenbaar maken.

En men zien te overtuigen van mijn betrouwbaarheid.

Wat mij het moeilijkst lijkt is binnen komen en een afspraak maken .

 

Gr.Maggie

 

 

 

 

Loop je nu niet in zeven sloten tegelijk?

Je geeft in je openingsbericht aan dat je je huidige klanten niet kan behouden en concentreert je toch al op het binnenhalen van nieuwe klanten.

Ik zou mijn prioriteiten verleggen.

Het behouden van klanten is goedkoper, makkelijker en op termijn rendabeler dan het het winnen van 1 klant via een hoop moeite terwijl er aan de andere kant 3 klanten weglopen.

Wees zuinig op wat je hebt en probeer vandaaruit nieuwe klanten te krijgen.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.