• 0

Salaris administratie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Vakantieberekeningen hoort bij salarissen toch? Gaat het hier om de vakantiereserveringen van werknemers of die van jezelf.

Als het jezelf betreft: hoe sta je te boek: onder werknemer of onder administratie?

 

Dit is geheel volgens mijn eigen gedachten en ik ben geen kenner. Ik probeer even iemand voor je op te zoeken die hier veel meer verstand van heeft !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik snap dit zelf ook niet zo goed hoor.

Maar wil graag met je meedenken.

Vakantiereservering is toch x% van het salaris? Ookal is het eenmalig, dan nog wordt dit op jaarbasis binnen het salaris opgespaard. Mijn idee is dus dat dit bij salarissen hoort.

 

Maar nogmaals ... pin me er niet op vast please .... ik zoek nog even verder voor een "kenner" hierin.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

It's easy,

 

Gebruikelijk is dat medewerkers (ook de DGA van een BV) rond mei 8% van hun bruto salaris over het voorgaande jaar uitgekeerd krijgen als vakantiegeld. (12 x 8% is ongeveer een maandsalaris)

 

Deze 8% neem je iedere maand in de kosten en wordt gereserveerd op de balans (credit: kortlopende verplichtingen). Op het moment van uitbetalen boek je de betaling weg tegen de reservering. De reservering staat dan weer op nul.

 

Met deze constructie zijn je kosten evenredig verdeeld over het jaar en presenteer je iedere maand een reëel resultaat.

 

NB:

Houdt er rekening mee dat je (in de periode waarin het vakantiegeld wordt uitgekeerd) niet alleen de extra netto uitkering moet betalen, maar dat ook de afdracht loonbelasting hoger is.

 

Software technisch:

De meeste salarispakketten berekenen de reservering standaard en maken hiervoor een extra regel aan in de loonjournaalpost. Tevens wordt op het loonstrookje vermeldt hoeveel vakantiegeld een medewerker opgebouwd heeft.

 

 

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Heb het al gevonden, in de boekhouding zit een apparte kop voor dit soort reserveringen.

 

Ik gebruik een online pakket van Cmg.nl genaamd epayroll zie www.epayroll.nl hier kun je je volledige salaris administratie doen. Hij verstuurd elke periode ook gewoon de journaalposten mee. die je in je dagelijkese boehouding kunt verwerken. Kosten 2,60 euro per medewerker dus voor kleine ondernemers een perfecte oplossing.

 

Voor mijn boekhouding gebruik ik Informer kosten 135 euro dus al met al een perfecrte combi voor starters voor een relatoef klein bedrag.

 

 

www.gnomic.nl

Link naar reactie
  • 0

Hey Wout,

 

Ziet er goed uit die site van CMG. Ik weet niet voor hoeveel medewerkers je een salarisadministratie voert, maar let even op de omgang met hun persoonlijke gegevens. Privacy is goed beschermt in ons kleine landje.

 

Doen die jongens van CMG ook advies? Het kan handig zijn om je voor branchespecifieke regelingen in te lezen bij de KvK of vraag aan collega ondernemers hoe zij het inrichten.

 

Succes verder.

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Ja er zit een heldesk bij voor vragen, maar deze geeft geen antwoord op de financiele kant alleen de software matiege kant ven het pakekt. Maar de de privacy van de gegevens is goed gewaarborgd. Er staat ook een regelement op de site . Wat betreft de branche gegevens, de afrachten krijg je via de bedrijfsgegevens binnen, deze percentages kun je in je eigen file stoppen voor de loonuitdraaaien. Tevens krijg je bij de maandelijkse uitdraai een file met journaalposten voor je boedhoudpakket en een file die je direct naar de bank kunt sturen voor betaling. Met andere woorden is dit een uitermate goed pakket voor de kleinere ondernemer.

 

Maar wat je zegt het is altijd goed om met collega ondernemers te overleggen.

www.gnomic.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.