• 0

VAR voor VOF

Een vriend van mij is stratenmaker heeft sinds vorig jaar een VOF.

Wegens drukte heeft hij nu een aantal ZZP-ers aan de gang, maar een van deze jongens wil zijn VAR niet overleggen.

 

Deze jongen heeft wel een inschrijving bij kvk als eenmanszaak.

Heeft hij wel een VAR nodig ?

 

Mijn vriend zelf heeft ook een VAR, heeft hij deze wel nodig (VOF) ?

 

Ik werk zelf al 5 jaar voor me zelf (4 jaar VOF en sinds 1 jaar een eenmanszaak) en had er nog nooit van gehoord. Mijn vriend gaf aan dat dat gebruikelijk was in de bouw, zelf heb ik een winkel dus neem ik aan dat ik deze niet nodig heb.

 

Heb al de hele dag vanalles gezocht op internet, maar krijg allemaal van die formele teksten te zien waar geen touw aan vast te knopen is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ben niet direct op de hoogte van de gewoonten binnen jullie werkgebied maar een Var kun je makkelijk en snel aanvragen via de belastingdienst, dus als dat zaken vergemakkelijkt is er geen enkel beletsel zo´n ding aan te vragen.

Voor de goede orde: voor werkzaamheden anders dan onder de naam van mijn eenmanszaak heb ik ook een Var klaar liggen.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van mij is stratenmaker heeft sinds vorig jaar een VOF.

Wegens drukte heeft hij nu een aantal ZZP-ers aan de gang, maar een van deze jongens wil zijn VAR niet overleggen.

 

Deze jongen heeft wel een inschrijving bij kvk als eenmanszaak.

Heeft hij wel een VAR nodig ?

 

Het feit dat men ingeschreven staat bij de KvK wil niet per definitie zeggen dat men klakkeloos uit mag gaan van het feit dat de VAR irrelevant is. Zeker in de bouw is het inderdaad verstandig om een VAR te vragen alvorens men opdrachten verstrekt. Mocht men hier niet aan mee willen werken dan kun je als "opdrachtgever" de loonheffing/premies inhouden en reserveren of eventueel met een G-rekening gaan werken. Als opdrachtgever loop je risico's op dit gebied en het is dus verstandig om hiermee aan de slag te gaan.

 

Mijn vriend zelf heeft ook een VAR, heeft hij deze wel nodig (VOF) ?

 

Dat kan hij zelf het beste inschatten. Indien hij meerdere opdrachtgevers heeft dan zal het niet zo'n vaart lopen, even laten checken door een deskundig iemand kan zeker geen kwaad!

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.