• 0

VAR voor VOF

Een vriend van mij is stratenmaker heeft sinds vorig jaar een VOF.

Wegens drukte heeft hij nu een aantal ZZP-ers aan de gang, maar een van deze jongens wil zijn VAR niet overleggen.

 

Deze jongen heeft wel een inschrijving bij kvk als eenmanszaak.

Heeft hij wel een VAR nodig ?

 

Mijn vriend zelf heeft ook een VAR, heeft hij deze wel nodig (VOF) ?

 

Ik werk zelf al 5 jaar voor me zelf (4 jaar VOF en sinds 1 jaar een eenmanszaak) en had er nog nooit van gehoord. Mijn vriend gaf aan dat dat gebruikelijk was in de bouw, zelf heb ik een winkel dus neem ik aan dat ik deze niet nodig heb.

 

Heb al de hele dag vanalles gezocht op internet, maar krijg allemaal van die formele teksten te zien waar geen touw aan vast te knopen is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ben niet direct op de hoogte van de gewoonten binnen jullie werkgebied maar een Var kun je makkelijk en snel aanvragen via de belastingdienst, dus als dat zaken vergemakkelijkt is er geen enkel beletsel zo´n ding aan te vragen.

Voor de goede orde: voor werkzaamheden anders dan onder de naam van mijn eenmanszaak heb ik ook een Var klaar liggen.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van mij is stratenmaker heeft sinds vorig jaar een VOF.

Wegens drukte heeft hij nu een aantal ZZP-ers aan de gang, maar een van deze jongens wil zijn VAR niet overleggen.

 

Deze jongen heeft wel een inschrijving bij kvk als eenmanszaak.

Heeft hij wel een VAR nodig ?